Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ζητείται σύμβουλος για τη συγχώνευση ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ

Διεθνής ανοικτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός. Συνεχίζεται η προσπάθεια εξασφάλισης πόρων για την προώθηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων. Εν αναμονή των διαγωνισμών για την αποκατάσταση του δικτύου στη Θεσσαλία.

Ζητείται σύμβουλος για τη συγχώνευση ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ

Ένα βήμα πιο κοντά στην ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου -ενός μεσοπρόθεσμου πλάνου- που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2023 και σκοπεύει στη δημιουργία ενός ενιαίου οργανισμού μετά από συγχώνευση ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προετοιμάζοντας διαγωνισμό για την ανάδειξη συμβούλου.

Ειδικότερα, έδωσε έγκριση για τη διενέργεια ηλεκτρονικού διεθνούς δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού με σκοπό τη σύναψη δημόσιας σύμβασης παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών οργάνωσης και λειτουργίας της νέας ενοποιημένης εταιρείας σιδηροδρομικών υποδομών («Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.»), δεσμεύοντας παράλληλα ποσό 4.329.336 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%) για την αμοιβή του συμβούλου.

Σύμφωνα με τις πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις αλλά και στη Βουλή,  ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας εκτίμησε ότι μέσα στο δ’ τρίμηνο του 2024 θα γίνει αφενός η δημοπράτηση του  διαγωνισμού αλλά και η κατάθεση και η ψήφιση του νομοσχεδίου για τη δημιουργία του νέου ενιαίου φορέα.

Το όλο εγχείρημα υλοποιείται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχει εξασφαλίσει πόρους από το ΤΑΑ στο σκέλος που αφορά την αναδιοργάνωση και τον μετασχηματισμό της σιδηροδρομικής υποδομής της χώρας. Στο χρονοδιάγραμμα ανάταξης του σιδηροδρόμου εκτιμάται ότι έως τα μέσα του 2025 θα έχει δημιουργηθεί η νέα εταιρεία, η οποία θα καταρτίσει το επιχειρηματικό της σχέδιο, λαμβάνοντας έξτρα τεχνική βοήθεια από την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων. Κατά τον σχεδιασμό του ΥΠΟΜΕ έως το τέλος του 2026 ο νέος ενιαίος φορέας θα είναι πλήρως λειτουργικός.

Πέραν του επιχειρησιακού σχεδιασμού, το ΥΠΟΜΕ επιχειρεί να δεσμεύσει πόρους για την προώθηση τεχνικών σιδηροδρομικών έργων, με προτεραιότητα τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία. Προς το παρόν πάντως τα 4 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ δεν έχουν δημοπρατηθεί, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις για ολοκλήρωση των διαγωνισμών ακόμη και μέσα στο Σεπτέμβριο του 2024.

Σε προχωρημένο στάδιο και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση είναι ο διαγωνισμός για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση Νέα Καρβάλη - Τοξότες, προϋπολογισμού 192,3 εκατ. ευρώ, όπου πλειοδότησε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ωστόσο σε εκκρεμότητα παραμένουν διαγωνισμοί για μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που είχε προκηρύξει τα προηγούμενα χρόνια η ΕΡΓΟΣΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v