Την τελευταία πενταετία η δημοτικότητα, η προβολή, η αναγνωρισιμότητα και η οικονομική επιτυχία του ποδοσφαίρου γυναικών έχουν ενισχυθεί. Με δέσμευση να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ανάπτυξη αυτή, η Visa ανέθεσε τη διενέργεια μελέτης για να κατανοήσει και να παρουσιάσει την ανάπτυξη και την εξέλιξη του αθλήματος, αλλά και για να αναδείξει τις ευκαιρίες που απαιτούνται ώστε να αναπτύξει πλήρως τη δυναμική του.
Παράλληλα με τις χορηγίες, το ποδόσφαιρο γυναικών έχει σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο παγκοσμίως.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου Γυναικών FIFA 2023, το τουρνουά συνεισέφερε σχεδόν 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο ΑΕΠ, δημιούργησε πάνω από 38.000 θέσεις εργασίας και πρόσθεσε 932 εκατομμύρια δολάρια στα εισοδήματα των νοικοκυριών. Με την οικονομική επιρροή του ποδοσφαίρου γυναικών να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο, το επερχόμενο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Γυναικών UEFA 2025 αναμένεται να αποτελέσει μια σημαντική στιγμή για το άθλημα.
Στη νέα της μελέτη, «Η σύνθετη επίδραση στο γυναικείο ποδόσφαιρο», η Visa αναδεικνύει τους σημαντικότερους παράγοντες που διαμορφώνουν το άθλημα:
- Οι χορηγίες στο ποδόσφαιρο γυναικών έχουν αυξηθεί σημαντικά, με τις εταιρείες να αναγνωρίζουν τη δύναμη του αθλήματος.
- Τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων από τα ΜΜΕ αφήνουν όλο και περισσότερο το αποτύπωμά τους στο άθλημα, με νέες συμφωνίες και επενδυτές.
- Η αύξηση των επενδύσεων πυροδότησε την εξέλιξη του παιχνιδιού και βελτίωσε την εμπειρία για τις επαγγελματίες παίκτριες.
- Περισσότεροι αγώνες διεξάγονται σε μεγαλύτερα στάδια, γεγονός που επέφερε καλύτερες τηλεοπτικές μεταδόσεις και πιο συναρπαστικές εμπειρίες για τους φιλάθλους τόσο εντός σταδίων όσο και μέσω ψηφιακών καναλιών.
- Το ποδόσφαιρο γυναικών είναι διαφορετικό και έχει μοναδική απήχηση, η εμπειρία των φιλάθλων είναι πιο συμπεριληπτική ενώ οι παίκτριες και οι προσωπικότητές τους είναι καθοριστικές για την επιτυχία του αθλήματος.
Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης, έρευνα που διεξήχθη από τη Visa σε 7.000 φιλάθλους σε επτά χώρες αποκαλύπτει τα εξής:
- Περισσότεροι από τους μισούς φιλάθλους του ποδοσφαίρου γυναικών (53%) ανέπτυξαν το ενδιαφέρον τους για το άθλημα τα τελευταία τρία χρόνια, ποσοστό που αυξάνεται σε 62% στις ηλικίες 18 έως 24 ετών.
- Σχεδόν οι μισοί (44%) φίλαθλοι αναμένουν να ασχοληθούν περισσότερο με το άθλημα τα επόμενα τρία χρόνια.
- Επτά στους δέκα (70%) φιλάθλους πιστεύουν ότι τα brands συμβάλλουν στην ενίσχυση της προβολής του αθλήματος, ενώ τα δύο τρίτα (67%) θεωρούν ότι είναι απαραίτητα για την ανάπτυξή του.
- Οι φίλαθλοι του ποδοσφαίρου γυναικών έχουν μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη, ξοδεύοντας 71% περισσότερο σε αθλητικά είδη και 41% περισσότερο σε ψυχαγωγία, σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό του Ηνωμένου Βασιλείου.
Τα ευρήματα επιβεβαιώνουν τα δεδομένα που καταδεικνύουν μια πρωτόγνωρη ανάπτυξη του αθλήματος. Η μέση προσέλευση θεατών στο κορυφαίο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου γυναικών στην Αγγλία έχει τριπλασιαστεί τις τελευταίες τρεις σεζόν, ενώ ο αριθμός των αναζητήσεων στο διαδίκτυο για το «UEFA Women's Champions League» το 2024 ήταν ο υψηλότερος των τελευταίων πέντε ετών.
Η Ελεάννα Κοσκινά, Head of Marketing της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ δήλωσε: «Πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή που θα μπορούσε να πάει το άθλημα στο επόμενο επίπεδο. Βοηθήσαμε να τεθούν οι βάσεις για μια μεγάλη ανάπτυξη του γυναικείου αθλήματος και δεσμευόμαστε να ενισχύσουμε το κίνημα αυτό ακόμη περισσότερο. Η νέα μας μελέτη αναδεικνύει τις τεράστιες δυνατότητες που μπορεί να αποκτήσει το ποδόσφαιρο γυναικών, καθώς συνεχίζει να σπάει ρεκόρ και να αιχμαλωτίζει τις καρδιές των φιλάθλων παγκοσμίως».
Η Karen Carney OBE OLY, δημοσιογράφος και πρώην διεθνής της Εθνικής Αγγλίας, δήλωσε: «Οι διεθνείς διοργανώσεις είναι πάντα καταλύτης, ιδιαίτερα όταν προβάλλονται στις σωστές ζώνες μετάδοσης. Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Γυναικών UEFA 2025 θα αποτελέσει το μεγαλύτερο τουρνουά μέχρι στιγμής και δεν πρέπει να χάσουμε την ευκαιρία να διασφαλίσουμε ότι οι παίκτριες και οι φίλαθλοι θα λάβουν την προσοχή και την αναγνώριση που τους αξίζει»..
Η Visa έγινε ο πρώτος χορηγός της UEFA για το ποδόσφαιρο γυναικών το 2018, και έχει επενδύσει στην ανάπτυξη του αθλήματος για περισσότερα από 15 χρόνια. Παράλληλα, μέσω των προγραμμάτων Team Visa και The Second Half, η Visa παρέχει στους αθλητές τους πόρους και την υποστήριξη που χρειάζονται για να πετύχουν, εντός και εκτός γηπέδου καθώς ο επαγγελματισμός τους είναι το κλειδί για την ανάπτυξη του παιχνιδιού.
Η δέσμευση της Visa στο ποδόσφαιρο γυναικών αφορά επίσης την ενίσχυση της εμπειρίας των φιλάθλων μέσω της τεχνολογίας της. Αναγνωρίζοντας την αύξηση των φιλάθλων που είναι εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές τεχνολογίες, η Visa στοχεύει να παρέχει απρόσκοπτες και ασφαλείς εμπειρίες πληρωμών σε όλα τα σημαντικά σημεία διεπαφής. Από συνδρομές streaming και αγορές εισιτηρίων έως παρακολούθηση αγώνων και αγορά προωθητικών ειδών.
Για να μάθετε περισσότερα μπορείτε να κατεβάσετε την έρευνα από τον ακόλουθο σύνδεσμο.