Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ξεκινούν επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Τι προβλέπει το επενδυτικό πλάνο της Fraport Greece. To νέο έτος-ρεκόρ για τους 14 αερολιμένες και οι κερδισμένοι προορισμοί.

Ξεκινούν επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Σε περαιτέρω επεκτάσεις των τερματικών σταθμών συγκεκριμένων αεροδρομίων από τα 14 περιφερειακά που διαχειρίζεται, θα προχωρήσει η Fraport Greece, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο.

«Παρακολουθούμε στενά τις προβλέψεις και την κίνηση στα 14 αεροδρόμια, γιατί σύμφωνα με τη σύμβαση που έχουμε υπογράψει, πρέπει να προβαίνουμε σε εργασίες περαιτέρω επέκτασης και αναβάθμισης εγκαίρως, προκειμένου να μπορούμε να υποδεχτούμε την αυξημένη κίνηση στο μέλλον. Πρόκειται για μία άσκηση που “τρέχουμε” αυτό το διάστημα και σύντομα θα ανακοινώσουμε τα πρώτα αεροδρόμια στα οποία θα πραγματοποιηθούν περαιτέρω επεκτάσεις των τερματικών σταθμών», υποστήριξε ο Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, στο πλαίσιο του 7ου συνεδρίου Υποδομών - Μεταφορών ITC 2024.

Όπως επισήμανε, η εταιρεία έχει ολοκληρώσει από το 2017 τις επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ, για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων (Άκτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) και πλέον προχωρά επενδύοντας κάθε χρόνο 50 εκατ. ευρώ για την περαιτέρω αναβάθμιση των αερολιμένων.

Στην κατεύθυνση αυτή, σε τροχιά υλοποίησης έχει μπει το πρόγραμμα προμήθειας και εγκατάστασης νέων συστημάτων ραντάρ για τις περιοχές της Ανδραβίδας και των Χανίων, το οποίο, βάσει χρονοδιαγράμματος, θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.

Παράλληλα, η Fraport Greece υλοποιεί ένα πρόγραμμα για τη συμμόρφωση των 13 από τα 14 αεροδρόμια με τους πλέον σύγχρονους κανόνες ασφαλείας του ΕΑSΑ, του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ύψους 150 εκατ. ευρώ, πραγματοποιείται και με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Οι επιδόσεις

Ως προς την πορεία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ο Γ. Βήλος έβαλε τον πήχη για το 2024 στα 36 εκατ. επιβάτες, αριθμός που σηματοδοτεί μία ακόμη χρονιά-ρεκόρ για την εταιρεία.

«Το 2024 είναι μια εξαιρετική χρονιά, πήγαμε καλύτερα από αυτά που αναμέναμε. Το 2023 ήταν χρονιά-ρεκόρ για την εταιρεία μας, καθώς διακινήθηκαν περίπου 34 εκατ. επιβάτες. Φέτος ευελπιστούμε, υπό κανονικές συνθήκες και με δεδομένο ότι δεν θα συμβεί κάποιο απρόοπτο, ότι θα είμαστε κοντά στα 36 εκατ. επιβάτες, ήτοι 2 εκατ. επιβάτες περισσότερους σε σχέση με το 2023, αριθμός που παραπέμπει σε ανάπτυξη 5,5%-6%», επισήμανε.

Μάλιστα, όπως τόνισε, «αν εστιάσουμε στην αμιγώς θερινή περίοδο, το διάστημα από τον Απρίλιο μέχρι τον Αύγουστο καταγράψαμε ανάπτυξη κοντά στο 6%, με 1,3 εκατ. περισσότερους επιβάτες, εκ των οποίων το 1,1 εκατ. ήταν επιβάτες μέσω απευθείας συνδέσεων με χώρες και προορισμούς του εξωτερικού».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το 85% των μεγεθών των 14 αεροδρομίων αφορά επιβάτες εξωτερικού, εξέλιξη η οποία καταδεικνύει το γεγονός ότι μετά την πανδημία τα ταξίδια είναι ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων των πολιτών. Όπως είπε, δε, στους κερδισμένους της φετινής σεζόν βρίσκονται η Ρόδος, που σημείωσε αύξηση 13,3% το οκτάμηνο σε σχέση με πέρυσι, τα Χανιά, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος και η Μυτιλήνη.

Ο υπερτουρισμός

Ο Γ. Βήλος, ερωτηθείς για τη συζήτηση σε σχέση με τον υπερτουρισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη, τόνισε: «Είναι λάθος και επικίνδυνο να λέμε ότι η Ελλάδα διακατέχεται από υπερτουρισμό. Στο τέλος της μέρας πυροβολούμε τα πόδια της βαριάς βιομηχανίας μας. Το πρόβλημα που παρατηρείται είναι σημειακό, γιατί εντοπίζεται σε συγκεκριμένους προορισμούς και για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Αν αθροίσουμε την έκταση των προορισμών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, αυτή η έκταση δεν ξεπερνά το 1% της συνολικής έκτασης της χώρας. Το πρόβλημα είναι σαφώς μεμονωμένο».

Έδωσε, δε, ιδιαίτερη έμφαση στην έλλειψη υποδομών, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι ουσιαστικά το πρόβλημα. «Έχουμε ελλιπείς υποδομές. Δεν είναι ότι έχουμε εξαντλήσει τα περιθώρια των υποδομών. Έχουμε σαφέστατη έλλειψη υποδομών και μη συντήρηση των υφιστάμενων», είπε χαρακτηριστικά.

Ως προς τη φέρουσα ικανότητα, ο Γ. Βήλος επισήμανε ότι «δεν έχει μετρηθεί σε πολλούς προορισμούς».

Μάλιστα, τόνισε πως αυτό που απαιτείται είναι ένας ενιαίος σχεδιασμός. «Πρέπει να χαράξουμε κοινή στρατηγική για να μην έχουμε προβλήματα. Πρέπει να βλέπουμε μπροστά, να μην εφησυχάζουμε. Ο τουρισμός έχει πολύ καλή εξέλιξη τα τελευταία χρόνια και νομίζουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί. Για να έχουμε και επόμενη ημέρα στον τουρισμό, πρέπει να μετρήσουμε τη φέρουσα ικανότητα όλων των προορισμών, να σχεδιάσουμε την επόμενη ημέρα», είπε και επικεντρώθηκε στην ανάγκη διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος της χώρας και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v