Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χρέη 3 δισ. ευρώ ρύθμισαν οι servicers, το κούρεμα οφειλών

Οι διμερείς ρυθμίσεις αποτελούν την πλέον αποτελεσματική διαδικασία για τη διευθέτηση οφειλών. Συνολικά το α' εξάμηνο ανήλθαν σε 2 δισ. ευρώ. Οι επιλογές για τα ευάλωτα νοικοκυριά.

Χρέη 3 δισ. ευρώ ρύθμισαν οι servicers, το κούρεμα οφειλών

Με σταθερό ρυθμό συνεχίστηκαν κατά το α' εξάμηνο του 2024 οι ρυθμίσεις δανείων, σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία για την πορεία των εργασιών των εταιρειών-μελών της που δίνει στη δημοσιότητα η Ένωση Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ).

Οι συνολικές ρυθμίσεις δανείων το πρώτο μισό του τρέχοντος έτους έφθασαν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων πάνω από 2 δισ. ευρώ προέρχονται από μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια. Τα 2,7 δισεκατομμύρια αφορούν διμερείς ρυθμίσεις και ρυθμίσεις του Ν.3869 («νόμος Κατσέλη»).

Οι διμερείς ρυθμίσεις αποτελούν την πλέον αποτελεσματική διαδικασία για τη διευθέτηση οφειλών και συνολικά για το α' εξάμηνο του 2024 ανήλθαν σε 2 δισ. ευρώ. Από αυτά, το 1,4 δισ. ευρώ αφορά μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια, κατηγορία στην οποία τρεις στις τέσσερις ρυθμίσεις περιλαμβάνουν διαγραφή οφειλής που έφτασε κατά μέσο όρο το 48%.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, λειτουργεί και το εργαλείο του Εξωδικαστικού Μηχανισμού, μέσω του οποίου ρυθμίστηκαν το α' εξάμηνο οφειλές της τάξης των 330 εκατομμυρίων ευρώ, στην πλειονότητά τους προερχόμενες από στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια. Πάνω από 6 στις 10 ρυθμίσεις μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού περιλαμβάνουν διαγραφή οφειλής σε ένα μέσο ποσοστό που φτάνει το 44%.

Ταυτόχρονα, οι εταιρείες-μέλη της ΕΕΔΑΔΠ συνεχίζουν να εστιάζουν στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης που προσφέρουν στους συναλλασσόμενους μαζί τους, υποστηρίζει η ένωση. Κατά το α' εξάμηνο του 2024, τα τηλεφωνικά κέντρα των εταιρειών-μελών δέχθηκαν κατά μέσο όρο πάνω από 95.000 κλήσεις κάθε μήνα και αύξησαν περαιτέρω τον δείκτη εξυπηρέτησης (κλήσεις που απαντήθηκαν έγκαιρα) στο 90%.

Υποδέχθηκαν περισσότερα από 28.000 αιτήματα τον μήνα κατά μέσο όρο, μειώνοντας δραστικά τον μέσο χρόνο ανταπόκρισης σε 10 ημέρες. Τα αιτήματα αφορούσαν ρύθμιση οφειλών, παροχή εξουσιοδότησης ή πληρεξουσίου, παροχή δοσολογίου, έκδοση βεβαίωσης για εξόφληση ή καταβολές ή οφειλές, παροχή αντιγράφου σύμβασης κ.ά.

Στην ίδια κατεύθυνση, κάθε μία από τις εταιρείες-μέλη της Ένωσης ανέπτυξε την ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα ενημέρωσης των δανειοληπτών για τα χαρτοφυλάκια που διαχειρίζεται. Οι αντίστοιχες πλατφόρμες έχουν τεθεί σε λειτουργία από την 1η Απριλίου του 2024 και δίνουν στους δανειολήπτες τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε ένα πλήθος πληροφοριών σχετικά με τις οφειλές τους, με αμεσότητα, διαφάνεια και σε πραγματικό χρόνο.

Ειδικά για τους ευάλωτους οφειλέτες, με πρόταση της ΕΕΔΑΔΠ και κατόπιν συνεργασίας με τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας επεκτάθηκε η περίμετρος που προβλέπει ο ν. 4738/2020, ώστε να καταλαμβάνει πλέον και τα ΑΜΕΑ. Η ΕΕΔΑΔΠ έχει ξεκινήσει την απευθείας ενημέρωση των Ενώσεων ΑΜΕΑ για το ευνοϊκό πλαίσιο που ισχύει, ώστε οι Ενώσεις να γνωστοποιήσουν στα μέλη τους τις δυνατότητες που τους παρέχει η νομοθεσία για τους ευάλωτους δανειολήπτες. Μέχρι και το τέλος του α' εξαμήνου, υποβλήθηκαν 2.528 αιτήσεις ευάλωτων δανειοληπτών. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε για περισσότερες από 1.000 υποθέσεις ευάλωτων δανειοληπτών, επιτυχώς σε ποσοστό πάνω από το 60%.

Οι συνεργάσιμοι οφειλέτες έχουν πλέον στη διάθεσή τους ένα ευρύ φάσμα εργαλείων που τους επιτρέπουν να εκτιμήσουν πλήρως τα δεδομένα που τους αφορούν συνολικά και να προχωρήσουν στα επόμενα βήματα για τη διευθέτηση των οφειλών τους, είτε απευθυνόμενοι στις αντίστοιχες ΕΔΑΔΠ για διμερή ρύθμιση, είτε αξιοποιώντας τα διαθέσιμα εναλλακτικά κανάλια μέσω των πλατφορμών της Πολιτείας (ρύθμιση μέσω Εξωδικαστικού Μηχανισμού ή σε περίπτωση αδυναμίας τηρήσεως της ρυθμίσεως, ένταξη στο Ενδιάμεσο Πρόγραμμα).

Τέλος, οι ΕΔΑΔΠ κινητοποιήθηκαν αμέσως, όπως σε κάθε έκτακτη συγκυρία στο παρελθόν, μετά την εκδήλωση της καταστροφικής πυρκαγιάς στην Αττική, αναφέρει η σχετική ανακοίνωση. Αναγνωρίζοντας τις εξαιρετικές περιστάσεις που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις στις συγκεκριμένες περιοχές που επλήγησαν, οι ΕΔΑΔΠ προχώρησαν σε παροχή εξειδικευμένων λύσεων για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις που επλήγησαν, ενώ ανέστειλαν για το αρχικό διάστημα όλες τις τηλεφωνικές επικοινωνίες με δανειολήπτες στις πληγείσες περιοχές. Η ΕΕΔΑΔΠ προτρέπει τους δανειολήπτες που έχουν υποστεί ζημίες από τις πρόσφατες φωτιές να επικοινωνήσουν απευθείας με τις Εταιρείες Διαχείρισης που διαχειρίζονται τις οφειλές τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v