Ξεκινά η πρώτη φάση επέκτασης του «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή Project Management Office που θα αναλάβει την επίβλεψη της επέκτασης των εγκαταστάσεων. Οι όροι και οι προϋποθέσεις του διαγωνισμού.

Ξεκινά η πρώτη φάση επέκτασης του «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Σε διαγωνισμό για την πρόσληψη της εταιρείας ή κοινοπραξίας (Project Management Office-PMO) που θα αναλάβει τον συντονισμό και την επίβλεψη του επενδυτικού project το οποίο αφορά την υλοποίηση του Χωροταξικού Σχεδίου (Master Plan) για την αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, προχωρά η «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.».

Η προκήρυξη του εν λόγω διαγωνισμού σηματοδοτεί την έναρξη της α’ φάσης του έργου (Χωροταξικό Σχέδιο 33MAP), η οποία έχει σχεδιαστεί για να αυξήσει τη δυναμικότητα των επιβατικών σταθμών σε 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Η εταιρεία που θα επιλεγεί μέσω του διαγωνισμού, θα επιφορτιστεί με την υλοποίηση της επέκτασης του «Ελευθέριος Βενιζέλος», ένα project το οποίο περιλαμβάνει την ενσωμάτωση διαφορετικών μικρότερων έργων.

Στο πλαίσιο αυτό, ο project manager του έργου θα αναλάβει, μεταξύ άλλων, τον προκαταρκτικό σχεδιασμό και την υποστήριξη του εργολάβου της επένδυσης σε ό,τι αφορά τις απαραίτητες προμήθειες για την επέκταση του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού. Παράλληλα, θα έχει ενεργό ρόλο στη φάση του σχεδιασμού και στο στάδιο της κατασκευής πρόσθετων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, αλλά και στη δημιουργία του νέου πολυώροφου κτιρίου στάθμευσης οχημάτων.

Επί της ουσίας, το PMO θα διαχειρίζεται την παράδοση των έργων για λογαριασμό του ΔΑΑ. «Το PMO θα διασφαλίζει ότι τα έργα παραδίδονται εγκαίρως, ότι είναι εντός προϋπολογισμού, κατάλληλα για τον σκοπό που προορίζονται με ελάχιστη επίπτωση στο φυσικό περιβάλλον και χωρίς να επηρεάζει την καθημερινή λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών», επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, στην προκήρυξη των όρων του διαγωνισμού.

Όπως αναφέρεται, δε, το PMO θα διαχειρίζεται τα έργα με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, έτσι ώστε να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας και να έχει επιτυχή έκβαση το project της επέκτασης του αεροδρομίου.

Με βάση τους όρους του διαγωνισμού, η ανάδειξη του PMO τοποθετείται χρονικά τον προσεχή Δεκέμβριο, με το κόστος της σύμβασης που θα συναφθεί μεταξύ του ΔΑΑ και της επιλαχούσας εταιρείας/κοινοπραξίας, να εκτιμάται στα 30 εκατ. ευρώ.

Οι προϋποθέσεις

Σε ό,τι αφορά το προφίλ των συμμετεχόντων στον σχετικό διαγωνισμό, οι εταιρείες/κοινοπραξίες οφείλουν να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις ως προς την αξιολόγηση της οικονομικής τους κατάστασης και την αξιοπιστία τους, με βάση τις υποβληθείσες ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις για τα τρία τελευταία έτη 2021, 2022 και 2023. Βέβαια, όπως διευκρινίζεται οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία σε αντίστοιχα έργα.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, θα πρέπει ο κάθε συμμετέχων να έχει εμπειρία στην υλοποίηση δύο τουλάχιστον αντίστοιχων έργων, προϋπολογισμού άνω των 700 εκατ. ευρώ το καθένα, τα τελευταία 10 χρόνια, γεγονός που θα αποδεικνύεται από γραπτή βεβαίωση του φορέα της επένδυσης για το σχετικό κόστος και την έγκαιρη και επιτυχή ολοκλήρωση του project.

Η τεχνική κατάρτιση του κάθε συμμετέχοντα θα έχει συντελεστή βαρύτητας 70% και το οικονομικό προφίλ 30% στην επιλογή του αναδόχου.

Η επένδυση

Στόχος της εταιρείας του «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι η αναβάθμιση των υποδομών του αερολιμένα των Σπάτων για την αύξηση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών του σε 50 εκατ. επιβάτες ετησίως έως το 2046.

Βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος, το οποίο ενδέχεται να τροποποιηθεί ανάλογα με τον ρυθμό αύξησης της επιβατικής κίνησης στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, η α’ φάση προβλέπει επενδύσεις 650 εκατ. ευρώ σε βάθος τετραετίας, δηλαδή από το 2024 έως και το 2028, έτσι ώστε το «Ελευθέριος Βενιζέλος» να εξυπηρετεί 33 εκατ. επιβάτες ετησίως.

Η β’ φάση, που απαιτεί επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ, θα ενεργοποιηθεί όταν η επιβατική κίνηση φτάσει ή ξεπεράσει τους 31,35 εκατ. επιβάτες. Στόχος είναι η αύξηση της χωρητικότητας του αεροδρομίου σε έως 40 εκατ. ταξιδιώτες, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα μέσα της δεκαετίας του 2030.

Τέλος, η γ’ φάση θα ενεργοποιηθεί μόλις η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο υπερβεί τα 36 εκατ. σε ετήσια βάση. Σε αυτή τη φάση, η χωρητικότητα του αεροδρομίου θα αυξηθεί σε έως 50 εκατ. ταξιδιώτες και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2045.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός του ΔΑΑ για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης την επόμενη 20ετία περιλαμβάνει επενδύσεις που υπερβαίνουν συνολικά το 1,3 δισ. ευρώ μέχρι το 2045.

Υπενθυμίζεται ότι το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τους 17,62 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 14,6%. Η επιβατική κίνηση τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, παρουσίασαν άνοδο της τάξης των 8% και 17,6% αντίστοιχα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v