Αναχρηματοδότηση δανείων στην Παραχώρηση του «Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου»

Μια νομοθετική ρύθμιση και η συμφωνία με τις ελληνικές συστημικές τράπεζες, με leader την Εθνική Τράπεζα, οδηγεί σε πλήρη αποπληρωμή του ομολογιακού της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας και σε απελευθέρωση κεφαλαίων.

Αναχρηματοδότηση δανείων στην Παραχώρηση του «Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου»

Στην υποκατάσταση δανεισμού ύψους 420 εκατ. ευρώ που σχετίζεται με τη σύμβαση παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου (τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί) προχώρησε προ ημερών η Hochtief, η οποία αποτελεί και τη leader εταιρεία της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας (συμμετέχουν επίσης η Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις και Vinci).

Η αναχρηματοδότηση αφορά στην υποκατάσταση ομολόγου μειωμένης εξασφάλισης που αρχικώς είχε εκδώσει η κοινοπραξία, προκειμένου να χρηματοδοτήσει τη σύμβαση για την παραχώρηση «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» η οποία ξεκίνησε το 2007 και έχει διάρκεια έως το 2038. Leader στην αναχρηματοδότηση είναι η Εθνική Τράπεζα με 40%, και ακολουθούν με 20% έκαστη οι υπόλοιπες συστημικές τράπεζες, Alpha Bank, Πειραιώς και Eurobank.

Είχε προηγηθεί προ ημερών η υποβολή σχετικής νομοθετικής ρύθμισης – για την τροποποίηση των όρων της Παραχώρησης- την οποία εισηγήθηκε το υπουργείο Υποδομών, λαμβάνοντας υπόψη την ωρίμαση της σύμβασης, τη σταδιακή μείωση του αρχικού κεφαλαίου και τη συσσώρευση κερδών, προκειμένου να εγκρίνει την κεφαλαιακή αναδιάρθρωση.

Bonus για όλους

Από την αναδιάρθρωση δανεισμού απελευθερώνονται εγγυήσεις για τους βασικούς μετόχους της κοινοπραξίας, δημιουργώντας χρηματοοικονομικό χώρο για κάθε μια από τις εταιρείες αλλά και για το δημόσιο.

Όπως ανάφερε προ ημερών στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών Χ. Σταϊκούρας από την χρηματοοικονομική συναλλαγή το όφελος για το ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται σε περίπου 14 εκατ. ευρώ. Εφόσον το παραπάνω ποσό εγγραφεί ως δημόσιο έσοδο στον κρατικό προϋπολογισμό, θα χρησιμοποιηθεί με επιχορήγηση και εγγραφή ισόποσης πίστωσης στον προϋπολογισμό του υπουργείου Υποδομών.

Σκοπός είναι να διατεθούν είτε για οριζόντια μείωση του αντιτίμου διέλευσης διοδίων μέχρι απολογιστικής εξάντλησής του, είτε για στοχευμένη μείωση του αντιτίμου διέλευσης διοδίων σε συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών (π.χ. ΑμεΑ, πολύτεκνοι), στο συγκεκριμένο τμήμα των αυτοκινητοδρόμων.

Σε ότι αφορά τους μετόχους της κοινοπραξίας του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου (η Hochtief με 38,89%, η Άβαξ με 23,61%, η Άκτωρ Παραχωρήσεις με 22,22% και η γαλλική Vinci Concessions με 15,28%) αναμένεται αναλογική απελευθέρωση κεφαλαίων αθροιστικού ύψους 267 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό το bonus αναλογικά υπολογίζεται σε αδρές γραμμές στα 105 εκατ. ευρώ για την Hochtief, στα 63 εκατ. ευρώ για την Άβαξ, στα 59 εκατ. ευρώ για την Άκτωρ Παραχωρήσεις και στα 40 εκατ. ευρώ για τη Vinci.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v