Θριάσιο Ι: Προς επιλογή αναδόχου για το mega logistics hub

Εκτιμήσεις για ολοκλήρωση μελετών και εγκρίσεων αλλά και ανάδειξης προτιμητέου κατασκευαστή από την ΘΕΚ (κοινοπραξία Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ) τους επόμενους μήνες. Στόχος η έναρξη εργασιών πριν το τέλος του 2024.

Θριάσιο Ι: Προς επιλογή αναδόχου για το mega logistics hub

Με στόχο την ανάδειξη αναδόχου και την εκκίνηση εργασιών πριν το τέλος του 2024 κινείται η παραχωρησιούχος κοινοπραξία Goldair- ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ όσον αφορά την κατασκευή των υποδομών για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.

Υπενθυμίζεται πως ο αρχικός διαγωνισμός κατασκευής προϋπολογισμού 109 εκατ. ευρώ είχε ανατεθεί στον όμιλο Metlen (ΜΕΤΚΑ), ο οποίος ωστόσο δεν ενεργοποιήθηκε, οδηγώντας την παραχωρησιούχο σε νέο κύκλο αποστολής προσκλήσεων στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας. Κατά πληροφορίες το κόστος κατασκευής έχει πλέον αναπροσαρμοστεί και αγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ. Παράλληλα η παραχωρησιούχος ολοκληρώνει κατά πληροφορίες τον κύκλο των μελετών προκειμένου να λάβει και τις τελικές αδειοδοτήσεις. Στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται ότι θα υπάρξει νέος ανάδοχος του έργου εντός των προσεχών μηνών.

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ και έχει ήδη καταθέσει στα τέλη του 2023 σχετικό φάκελο για την ίδρυση και την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου στο υπουργείο Ανάπτυξης και τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας. Πρόκειται για τη σημαντικότερη επένδυση στον τομέα logistics στην Αττική, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να παράγει έσοδα της τάξης των 500 εκατ.ευρώ ετησίως.

Η επένδυση – γνωστή ως Θριάσιο Ι- αφορά στη μελέτη και κατασκευή του πρώτου Hub logistics στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων.

Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Hub με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο.

Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v