Στην Αρχή Εκδίκασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) παραπέμπει εκ νέου με απόφασή του το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) την προσφυγή της Goldair για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, ο οποίος στον σχετικό διαγωνισμό του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) είχε ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής.
Όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην Goldair, «η απόφαση του ΣτΕ αποτελεί νομολογιακά σταθμό όχι μόνο για το λιμάνι του Βόλου, αλλά και για άλλα λιμάνια».
Από την άλλη, πηγές προσκείμενες στο ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν πως η απόφαση του ΣτΕ, η οποία θα καθαρογραφεί τις επόμενες ημέρες, παραπέμπει το ζήτημα στην ΕΑΔΗΣΥ προκειμένου να εξεταστεί επί της ουσίας, χωρίς αυτό να επηρεάζει τον διαγωνισμό.
Υπενθυμίζεται ότι το σχήμα η Goldair είχε προσφύγει στην ΕΑΔΗΣΥ κατά της διαδικασίας πώλησης του 67% του λιμανιού του Βόλου από το ΤΑΙΠΕΔ, με την Αρχή να δηλώνει αναρμόδια για να εκδικάσει την ένσταση.
Πάντως, θεωρείται βέβαιο ότι όποια και αν είναι η θέση της ΕΑΔΗΣΥ, η υπόθεση θα καταλήξει στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την οριστική απόφαση.
Στο μεταξύ, ο διαγωνισμός έχει «παγώσει» για την ώρα καθώς το λιμάνι του Βόλου χρήζει παρεμβάσεων λόγω των ζημιών που έχει υποστεί εξαιτίας της κακοκαιρίας Daniel και της κακοκαιρίας Elias. Στο πλαίσιο αυτό, πριν από λίγες ημέρες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Επικεφαλής της Μονάδας Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ (PPF), Παναγιώτης Σταμπουλίδης, υπέγραψαν σύμβαση για την υλοποίηση του έργου, προϋπολογισμού περί τα 10 εκατ. ευρώ, της αποκατάστασης των λειτουργικών βαθών στο λιμάνι του Βόλου μετά τις κακοκαιρίες Daniel και Elias.
Έτσι, η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ (PPF) αναλαμβάνει την ωρίμανση, τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας και την παρακολούθηση της εκτέλεσης της σύμβασης, για λογαριασμό του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στόχος είναι να καταστεί το λιμάνι πλήρως λειτουργικός και να επανέλθει η δραστηριοποίησή του στην ευρύτερη περιοχή.
Ο διαγωνισμός
Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΘ ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Α.Ε. έναντι ποσού 51 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, το ΤΑΙΠΕΔ ανέδειξε την κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» ως Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή έναντι ποσού 25 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, προσφορές υπέβαλαν τα παρακάτω επενδυτικά σχήματα:
• Κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
• Κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
• Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
• Mariner Capital Ltd