Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Κενά αέρος» πάνω από το αεροδρόμιο της Μυκόνου

Το αεροδρόμιο του κυκλαδίτικου νησιού κατέγραψε πτώση στην κίνηση το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, κόντρα στην ευρύτερη ανοδική τάση. Οι επιδόσεις των υπόλοιπων 13 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

«Κενά αέρος» πάνω από το αεροδρόμιο της Μυκόνου

Το αρνητικό πρόσημο των τελευταίων μηνών διατηρεί το αεροδρόμιο της Μυκόνου, το οποίο είναι το μοναδικό μεταξύ των 14 ελληνικών περιφερειακών αερολιμένων (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) που διαχειρίζεται η Fraport Greece, το οποίο ολοκλήρωσε το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου καταγράφοντας μείον στην επιβατική του κίνηση.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο του κυκλαδίτικου νησιού σημείωσε οριακή πτώση 0,4% το α’ εξάμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τη διεθνή κίνηση να καταγράφει μείωση 4,8% και την εγχώρια να διατηρείται σε θετικό έδαφος, με άνοδο 5,7% σε ετήσια βάση.

Υστέρηση 0,8% σε σχέση με πέρυσι καταγράφηκε σε επίπεδο επιβατικής κίνησης και τον Ιούνιο. Η διεθνής κίνηση έκλεισε στο -3,7%, με την εγχώρια να καταγράφει άνοδο 5,5%, ισορροπώντας τις απώλειες από το εξωτερικό.

Υπενθυμίζεται ότι το 2023 η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Μυκόνου σημείωσε πτώση σε ποσοστό 1,7% σε σχέση με το 2022 και σ' αυτό έρχονται να προστεθούν οι νέες μειώσεις που καταγράφονται και τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.

Η Σαντορίνη

Καλύτερη είναι η εικόνα στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης, το οποίο κατάφερε να καλύψει τις απώλειες των προηγούμενων μηνών και να κλείσει το α’ εξάμηνο του έτους με άνοδο 5,4% σε ετήσια βάση. Η κίνηση εξωτερικού διατηρήθηκε στα περσινά επίπεδα, με την κίνηση εσωτερικού να ενισχύεται σε ποσοστό 10,2% σε σχέση με το 2023.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα του Ιουνίου για το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, το οποίο κατάφερε να κερδίσει το χαμένο έδαφος, με τη συνολική επιβατική κίνηση να καταγράφει αύξηση κατά 1,6% σε σχέση με πέρυσι. Οριακή άνοδο 0,9% σημείωσε η διεθνής κίνηση, με την εγχώρια να βρίσκεται στο συν 2,7% σε ετήσια βάση.
Πάντως, όπως επισημαίνουν επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο κυκλαδίτικο νησί, η κίνηση φέτος διαμορφώνεται στο μείον 10% με μείον 15% σε σχέση με το 2023.

Ανοδική πορεία

Ενισχυμένος σε σχέση με πέρυσι ήταν ο Ιούνιος, με τη συνολική επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια να καταγράφει άνοδο 5,9% σε ετήσια βάση. Η διεθνής κίνηση διαμορφώθηκε στο συν 5,9% και η κίνηση εσωτερικού έκλεισε με αύξηση 6% σε σχέση με πέρυσι.

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο κατέγραψε στο συν 23,4% η Μυτιλήνη και ακολούθησαν στο συν 11,5% η Σάμος και στο συν 10,9% τα Χανιά. Εκτός από το αεροδρόμιο της Μυκόνου, και αυτό της Καβάλας σημείωσε απώλειες σε ποσοστό 7,4% σε σχέση με πέρυσι.

Σε απόλυτους αριθμούς, τις υψηλότερες επιδόσεις κατέγραψε το αεροδρόμιο της Ρόδου, με 1,05 εκατ. ταξιδιώτες, ακολούθησε εκείνο της Θεσσαλονίκης με πάνω από 718 χιλιάδες ταξιδιώτες και τρίτο τερμάτισε το αεροδρόμιο της Κέρκυρας, με περισσότερους από 708 χιλιάδες επισκέπτες.

Σε επίπεδο εξαμήνου, η κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια κατέγραψε αύξηση 7,8% σε σχέση με πέρυσι, με την εγχώρια κίνηση να βρίσκεται στο συν 7,9% και τη διεθνή στο συν 7,8%.

Την υψηλότερη ποσοστιαία μεταβολή σημείωσε το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, στο συν 14,9% σε σχέση με πέρυσι, και ακολούθησε με διψήφια άνοδο ο αερολιμένας της Ρόδου στο συν 11,9%. Σε απόλυτους αριθμούς, πρώτο τερμάτισε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με 3,2 εκατ. ταξιδιώτες. Ακολούθησαν το αεροδρόμιο της Ρόδου στα 2,3 εκατ., εκείνο των Χανιών στο 1,4 εκατ. και αυτό της Κέρκυρας στο 1,35 εκατ. ταξιδιώτες. Την πεντάδα συμπλήρωσε το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, το οποίο το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου κατέγραψε 1,03 εκατ. επισκέπτες.

Οι αγορές

Ως προς τις αγορές, η Βρετανία τερμάτισε στην πρώτη θέση, ακολούθησε η Γερμανία και την τριάδα συμπλήρωσε η Πολωνία. Ακολούθησαν Ιταλία και Ολλανδία, με τις Σουηδία, Γαλλία, Αυστρία, Δανία και Τσεχία να συμπληρώνουν τη δεκάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v