Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Low cost αεροπορική ξεκίνησε από «Ελευθέριος Βενιζέλος» για Εμιράτα

Η νέα πτήση Αθήνα-Σάρτζα και οι προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς των ΗΑΕ για την Ελλάδα. Αύξηση 37% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατέγραψε τους πρώτους πέντε μήνες του έτους η επιβατική κίνηση από τα ΗΑΕ.

Low cost αεροπορική ξεκίνησε από «Ελευθέριος Βενιζέλος» για Εμιράτα

Την ενίσχυση του μεριδίου του ελληνικού τουρισμού στις αγορές της Μέσης Ανατολής και δη σε εκείνες του Κόλπου επιτρέπει η νέα σύνδεση μεταξύ Αθήνας και Σάρτζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων που εκτελεί τις τελευταίες ημέρες η χαμηλού κόστους αεροπορική Air Arabia.

Με επιδόσεις που το 2023 προσέγγισαν τα προ πανδημικά νούμερα, η αγορά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων το πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου κατέλαβε μία θέση μεταξύ των 20 κορυφαίων για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Συγκεκριμένα τα ΗΑΕ, μια αγορά δυναμικά αναπτυσσόμενη, βρέθηκαν στη 15η θέση σε ό,τι αφορά τη διεθνή απευθείας κίνηση (Έλληνες και ξένοι ταξιδιώτες) του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, σημειώνοντας άνοδο 37% σε ετήσια βάση.

Ενδεικτικά της δυναμικής των ΗΑΕ ως δεξαμενής ταξιδιωτών για τον ελληνικό τουρισμό είναι τα νούμερα ανάπτυξης της εν λόγω αγοράς. Με βάση, λοιπόν, τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2002 η επιβατική κίνηση από και προς τα ΗΑΕ ανήλθε σε 60 χιλιάδες για να προσεγγίσει το μισό εκατομμύριο το 2018, έτος κατά το οποίο καταγράφηκε ρεκόρ από τη συγκεκριμένη αγορά.

Πρόκειται, δε, για μία από τις αγορές εκείνες που έχουν ανακάμψει σε μεγάλο βαθμό από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού και προσεγγίζουν πλέον τα νούμερα του 2019. Το 2023 η επιβατική κίνηση ξεπέρασε τις 400 χιλιάδες, ενώ το πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου 2024 η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε σε 155 χιλιάδες, αριθμός αυξημένος κατά 37% σε σχέση με το 2023 και κατά 27% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Η νέα σύνδεση της Air Arabia, η οποία προσγειώνεται φέτος για πρώτη φορά στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, θα ενισχύσει περαιτέρω τη συνδεσιμότητα της Αθήνας όχι μόνο με τα ΗΑΕ, δεδομένου ότι η Σάρτζα είναι νέος προορισμός για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και με την περιοχή του Κόλπου, την Ινδία, την Ταϊλάνδη και την Ασία εν γένει.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο δρομολόγιο επιβεβαιώνει τη θέση των ΗΑΕ και των αγορών της Μέσης Ανατολής εν γένει στους πιο «δυνατούς» εκτός της Ευρώπης παίκτες του ελληνικού τουρισμού, διαμορφώνοντας παράλληλα την προοπτική για περαιτέρω ενδυνάμωση των τουριστικών ροών και των οικονομικών σχέσεων μεταξύ των δύο προορισμών, Ελλάδας και ΗΑΕ.

Η προσέλκυση, δε, περισσότερων ταξιδιωτών από τα ΗΑΕ και τη Μέση Ανατολή συνάδει με τη στρατηγική στόχευση του ελληνικού τουρισμού για τόνωση των εισπράξεων και της μέσης κατά κεφαλή δαπάνης, δεδομένου ότι πρόκειται για επισκέπτες με «γερά» πορτοφόλια που δεν διστάζουν να δαπανήσουν μεγάλα χρηματικά ποσά για τις διακοπές τους.

Στη δυναμική και στις προοπτικές ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς επένδυσε τον προηγούμενο Νοέμβριο και η Aegean, ο μεγαλύτερος ελληνικός αερομεταφορέας, ξεκινώντας πτήσεις προς τα ΗΑΕ.

Τα δημογραφικά

Σε ό,τι αφορά το προφίλ των ταξιδιωτών από τις χώρες του Κόλπου, αυτοί ταξιδεύουν στην Αθήνα κυρίως για διακοπές (62%) και για να επισκεφθούν συγγενείς και φίλους (19%). Η μέση διάρκεια του ταξιδιού τους στην Ελλάδα είναι 9 ημέρες, εκ των οποίων τις 3 τις περνούν στην ελληνική πρωτεύουσα. Κάνουν κράτηση 45 ημέρες πριν από την πτήση τους και ταξιδεύουν ως επί το πλείστον σε ζευγάρια (47%).

Οι Ελληνες που επισκέπτονται τις χώρες του Κόλπου ταξιδεύουν κατά βάση για επαγγελματικούς λόγους (56%) και για διακοπές (29%). Κάνουν κράτηση 35 ημέρες πριν από την πτήση τους και ταξιδεύουν κατά βάση μόνοι (55%). Η μέση διάρκεια ταξιδιού είναι οι 10 ημέρες και συνολικά πραγματοποιούν 9 αποδράσεις σε ετήσια βάση.

Η Air Arabia, ο πρώτος και μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους στη Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική, διαθέτει έναν σύγχρονο στόλο 74 αεροσκαφών Airbus A320 και A321, τα πιο σύγχρονα και με τις περισσότερες πωλήσεις αεροσκάφη τύπου single aisle στον κόσμο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v