Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Kantar Sifo για λογαριασμό του Ομίλου Nexi, το 94% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές μηνιαίως.
Τα ευρήματα σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες και τις δαπάνες στο ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνουν επίσης ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν εμφανή προτίμηση στα φυσικά αγαθά:
- περίπου το 50% των συνολικών δαπανών αφιερώνεται στην επίπλωση των σπιτιών, στην αγορά ρούχων, παπουτσιών και ειδών διατροφής, συνολικού ύψους 17,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
- οι υπόλοιπες δαπάνες κατανέμονται σε 19% για υπηρεσίες και 31% για ταξίδια, με το 56% να πραγματοποιεί πληρωμές με κάρτα.
Επιπλέον, η Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2023 για την Ελλάδα, δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί Έλληνες καταναλωτές (49%) προτιμούν να κάνουν αγορές από εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα. Υπάρχουν πολλοί λόγοι γι' αυτό: η τιμή αποτελεί σημαντικό κομμάτι της αγοραστικής εμπειρίας (72%), σε συνδυασμό με τις προνομιακές επιλογές παράδοσης (39%) και την προτίμηση για την υποστήριξη μικρών/τοπικών επιχειρήσεων (30%).
Η τελευταία τάση έχει γίνει ακόμη πιο έντονη με τη συνεχιζόμενη παγκοσμιοποίηση, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν μια ισορροπία ανάμεσα στην ευκολία που προσφέρουν οι παγκόσμιες αγορές και την αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει τις τοπικές, προσφέροντας ατελείωτες ευκαιρίες για την προώθηση του τοπικού εμπορίου.
Η έρευνα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης που διεξήχθη σε διάφορες αγορές όπου ο Όμιλος Nexi Group έχει ισχυρή παρουσία, όπως η περιοχή των Βόρειων Χωρών (Δανία, Νορβηγία, Σουηδία), η περιοχή DACH (Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία) και η περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένης της Κροατίας και της Ελλάδας). Για την Ελλάδα, συμμετείχαν 1.528 χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 18 έως 79 ετών, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά και τις τάσεις των καταναλωτών.
Για τη Nexi, η καλύτερη κατανόηση των αναδυόμενων τάσεων στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί κλειδί για την ανάπτυξη των εμπόρων συνδυαστικά με τις καινοτόμες λύσεις που σχεδιάζει και προσφέρει. Στόχος της είναι να σταθεί δίπλα στις επιχειρήσεις, παρέχοντάς τους την απαραίτητη γνώση που θα τους βοηθήσει να αναγνωρίσουν και να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις στην εποχή της ψηφιακής μετάβασης.
Συνδυαστικά με την πολύτιμη γνώση που προσφέρει μέσω ερευνητικών εργαλείων και αναγνωρίζοντας την αναπτυξιακή πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου, η Nexi Ελλάδος προωθεί τη Nexi XPay, τη νέα πύλη πληρωμών που αξιοποιεί τις λύσεις υψηλής τεχνολογίας του Ομίλου, για να προσφέρει πλήθος online πληρωμών και τη δυνατότητα αποδοχής πληρωμών από κάρτες έως ψηφιακά πορτοφόλια, μέσα από την ενσωμάτωση σύγχρονων υποδομών όπως το One Click Payment και το 3D Secure.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι το e-commerce αποτελεί ήδη έναν ιδιαίτερα σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα», δήλωσε ο Νίκος Παπαδόγλου, Deputy CEO της Nexi Ελλάδος.
«Βρισκόμενοι διαχρονικά στο πλευρό των εμπόρων, στη Nexi επιδιώκουμε συστηματικά να παρέχουμε τα απαραίτητα εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν περισσότερο τις τάσεις της αγοράς, παρέχοντάς τους παράλληλα αποτελεσματικές λύσεις που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά τους. Με αυτό τον τρόπο, συμβάλλουμε ουσιαστικά στην ανάπτυξη, αλλά και την ψηφιακή μετάβαση τόσο των επιχειρήσεων όσο και της ίδιας της χώρας».