Χρ. Δήμας: Βάζουμε τάξη στο άναρχο περιβάλλον των ανασφάλιστων οχημάτων

Όπως υπογράμμισε, η κυκλοφορία χιλιάδων ανασφάλιστων οχημάτων είναι ένα κοινωνικό, αλλά και οικονομικό πρόβλημα.

Χρ. Δήμας: Βάζουμε τάξη στο άναρχο περιβάλλον των ανασφάλιστων οχημάτων

«Τάξη στο άναρχο περιβάλλον που επικρατεί σχετικά με τα ανασφάλιστα οχήματα, τα οποία κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια, καθώς και λειτουργία αποτελεσματικού μηχανισμού ελέγχου των κυκλοφορούντων οχημάτων», επιδιώκει να βάλει το νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα στην ολομέλεια της Βουλής, όπως ανέφερε σχετικά ο υφυπουργός Οικονομικών Χρίστος Δήμας.

Στη συζήτηση που εξελίσσεται στη Βουλή, ο κ. Δήμας ανέφερε μεταξύ άλλων: «Επιτέλους, θα έχουμε μία πραγματική ηλεκτρονική ενιαία εικόνα για τα αυτοκίνητα. Αυτό θεωρώ πως είναι ένα πραγματικά πολύ σημαντικό - ένα πολύ σπουδαίο βήμα προς τα εμπρός. Υπολογίζεται ότι σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους περίπου 500.000 ανασφάλιστα οχήματα. Πρόκειται για περιφερόμενο κίνδυνο, τόσο για τους ίδιους τους οδηγούς των εν λόγω οχημάτων, όσο και για τους υπόλοιπους οδηγούς και προφανώς το σύνολο της κοινωνίας. Ενώ σε περίπτωση που ένας πολίτης καθόλα νομοταγής εμπλακεί σε ένα τροχαίο ατύχημα με κάποιο ανασφάλιστο όχημα, είναι εξαιρετικά δύσκολο σήμερα να αποζημιωθεί», είπε ο κ. Δήμας. Όπως υπογράμμισε, η κυκλοφορία χιλιάδων ανασφάλιστων οχημάτων είναι ένα κοινωνικό, αλλά και οικονομικό πρόβλημα. «Κοινωνικό πρόβλημα, για όσους εμπλέκονται σε ένα ατύχημα και βιώνουν απίστευτη ταλαιπωρία για να αποζημιωθούν για τις ζημιές και τυχόν νοσηλεία τους. Οικονομικό, διότι την προκληθείσα ζημιά καλείται να καλύψει το Επικουρικό Κεφάλαιο, και κατ' επέκταση οι νομοταγείς πολίτες».

«Με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο θεσπίζεται ένα νέο σύστημα ελέγχου με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, που δημιουργούνται από τη γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με μαζικό και αυτοματοποιημένο ψηφιακό τρόπο σε κυκλοφορούντα οχήματα, με σκοπό τον εντοπισμό παραλείψεων που σχετίζονται: Πρώτον, με την υποχρέωση ασφάλισης του οχήματος. Δεύτερον, την υποχρέωση διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ και τρίτον, την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας και εν συνεχεία την επιβολή των προβλεπόμενων εκ του νόμου κυρώσεων», είπε ο υφυπουργός Οικονομικών.

Το κράτος θα αρχίσει επιτέλους να επικοινωνεί με τον εαυτό του και να εντοπίζει με αυτοματοποιημένο και γρήγορο τρόπο την πληροφορία που ήδη διαθέτει, αλλά λόγω αδυναμίας εξεύρεσής της δεν μπορούσε να αξιοποιήσει, είπε ο κ. Δήμας και πρόσθεσε: «Συνδέουμε επιτέλους ψηφιακές βάσεις δεδομένων σε λειτουργική ηλεκτρονική πλατφόρμα, σε πληροφοριακό σύστημα προς όφελος των πολιτών και της κοινωνίας. Οι έλεγχοι θα διενεργούνται τουλάχιστον σε εξάμηνη βάση από τη γενική γραμματεία πληροφοριακών συστημάτων. Ευελπιστούμε, ότι με τη λειτουργία της πλατφόρμας, θα μπορεί ο έλεγχος αυτός να γίνεται πολύ συχνότερα και θα αντλούνται βάσεις δεδομένων από την Α.Α.Δ.Ε., τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών και Μετανάστευσης και Ασύλου, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, από το μητρώο ασφαλισμένων οχημάτων του επικουρικού κεφαλαίου, της εναλλακτικής διαχείρισης οχημάτων Ελλάδος και το taxisnet». Εφόσον εντοπιστούν τυχόν παραβάσεις, θα ειδοποιείται ο κάτοχος άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και θα επιβάλλονται τα πρόστιμα.

Θεσπίζουμε αποτελεσματικούς μηχανισμούς ελέγχου, μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε: «Πρόκειται για ένα πλαίσιο, την αναγκαιότητα του οποίου συζητάμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια και ερχόμαστε σήμερα να κάνουμε πράξη. Είναι ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τα οχήματα στα οποία συμπεριλαμβάνεται η ασφάλιση, ο τεχνικός έλεγχος και τα τέλη κυκλοφορίας. Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση προς όφελος της κοινωνίας και της οδικής ασφάλειας».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v