Στα μέσα Ιουνίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στο δημόσιο διεθνή διαγωνισμό που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ για την ανάπτυξη ενός νέου επιχειρηματικού πάρκου στο Δήμο Φυλής, στον οποίο κατ’ αρχάς στόχος είναι να μετεγκασταθούν οι μεταφορικές εταιρείες και οι σχετικές υποδομές τους από τον Ελαιώνα.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός ωρίμασε από τη Μονάδα Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ (PPF) και πρόκειται να διεξαχθεί σε δύο φάσεις, καθώς μετά την υποβολή των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα ακολουθήσει αξιολόγηση αυτών και έναρξη ανταγωνιστικού διαλόγου, έτσι ώστε να οριστικοποιηθούν οι τελικοί όροι των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.
Σε κάθε περίπτωση, η περίμετρος του διαγωνισμού όπως έχει κατά καιρούς επισημανθεί αφορά στην αξιοποίηση 412 στρεμμάτων από τον παραχωρησιούχο επενδυτή, όπου τελικός δικαιούχος θα είναι ο Δήμος Φυλής. Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, το σχεδιασμό, την αδειοδότηση, την ανάπτυξη, την κατασκευή, τη λειτουργία, τη συντήρηση και τη μακροχρόνια εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου του Δήμου Φυλής με ορίζοντα παραχώρησης τουλάχιστον 35 έτη, αν και η ακριβής διάρκεια της θα οριστικοποιηθεί μετά το πέρας του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Πέρα από την μετεγκατάσταση των 400 περίπου μεταφορικών εταιρειών (που είναι ο απόλυτος στόχος) από την Ελαιώνα, στην έκταση της Φυλής δύνανται να δημιουργηθούν επίσης μεγάλες νέες αποθήκες και υποδομές που θα εξυπηρετήσουν ένα ευρύτερο hub διαμεταφορών. Προβλέπεται ακόμη και η δημιουργία ξενοδοχειακών καταλυμάτων για την εξυπηρέτηση των οδηγών και των εργαζομένων. Σημειώνεται ότι για τη μετεγκατάσταση έχουν εξασφαλιστεί πόροι συνολικού ύψους 21 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ως κίνητρο προς τις εγκαταστημένες στην περιοχή του Ελαιώνα μεταφορικές επιχειρήσεις, για την μετεγκατάστασή τους στον νέο Πάρκο της Φυλής.
Ο προϋπολογισμός της αρχικής επένδυσης εκτιμάται σε 32 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των συνοδών έργων, χωρίς βεβαίως να υπολογίζεται το ύψος της τελικής σύμβασης Παραχώρησης αλλά και της επενδυτικής μόχλευσης που μπορεί να σηκώσει το Project, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ακόμη και για 1 δισ. ευρώ από την υλοποίηση του έργου.
Σημειώνεται ότι το ακίνητο είναι προνομιούχο από άποψη εγγύτητας στον αστικό ιστό καθώς επίσης και με βασικά δίκτυα (σιδηροδρομικό δίκτυο, κόμβο ΕΟ Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου με Αττική Οδό, Λιμένας Πειραιά, Λιμένας Ελευσίνας, Λιμένας Λαυρίου), καθώς επίσης και το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.