Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΒΟΑΚ: Τέλη 2024 συζητούνται οι προσφυγές των δήμων στο ΣτΕ

Καθυστερεί η συζήτηση των αντιρρήσεων των κρητικών δήμων για τη χάραξη του μεσαίου και μεγαλύτερου τμήματος του ΒΟΑΚ, που αποτελεί έργο Παραχώρησης με προσωρινό ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

ΒΟΑΚ: Τέλη 2024 συζητούνται οι προσφυγές των δήμων στο ΣτΕ

Για το Νοέμβριο παραπέμπεται πλέον η συζήτηση των προσφυγών των δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου στο ΣτΕ όσον αφορά τη χάραξη σημείων του ΒΟΑΚ και ειδικότερα του τμήματος Χανιά - Ηράκλειο, το οποίο είναι και το τελευταίο που δημοπρατήθηκε ως σύμβαση Παραχώρησης.

Κατά πληροφορίες, η απόφαση αναβολής ελήφθη καθώς το Ανώτατο Δικαστήριο αναμένει ενισχυμένη επιχειρηματολογία εκ μέρους του Δημοσίου για την Περιβαλλοντική Μελέτη που συνοδεύει το έργο από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΝ.

Η αναβολή διατηρεί την εκκρεμότητα για το σπονδυλωτό έργο του ΒΟΑΚ, ωστόσο, δεν φαίνεται να επηρεάζει την ωρίμαση του διαγωνισμού, στον οποίο ήδη προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τον περασμένο Μάρτιο

Στην περίπτωση που οι προσφυγές των δήμων γίνουν αποδεκτές (ζητούν υπογειοποιήσεις για την αποφυγή της όχλησης), το κόστος του έργου αναμένεται να επιβαρυνθεί, ωστόσο αυτή τη στιγμή ο προϋπολογισμός του υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ.

Η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών - κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.

Σημειώνεται πάντως ότι το έργο έχει εγκεκριμένη χρηματοδοτική υποστήριξη ύψους άνω των 160 εκατ. ευρώ από το ΤΑΑ, του οποίου, ως γνωστόν, η απορρόφηση πόρων οφείλει να πιστοποιηθεί έως τα μέσα του 2026.

Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ υπενθυμίζεται πως είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου, με μήκος 157,5 χιλιομέτρων, που θα περιλαμβάνει 34 χιλιόμετρα σηράγγων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας (17 χιλιόμετρα ανά κατεύθυνση).

Υπενθυμίζεται πως ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί τα τμήματα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος ως δημόσιο έργο με ανάδοχο την Άκτωρ και Χερσόνησος-Νεάπολη με ανάδοχο την κοινοπραξία ΓΕΚ Τέρνα-Άκτωρ Παραχωρήσεις-Intrakat, το οποίο έχει δημοπρατηθεί ως ΣΔΙΤ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v