Νόμος για ανασφάλιστα I.X.: «Ναι με επιφυλάξεις» από την ασφαλιστική αγορά

Οι πρώτες αντιδράσεις στη ρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τα δεδομένα σε ό,τι αφορά την αύξηση της ασφαλιστικής παραγωγής. Η παράμετρος Επικουρικό Κεφάλαιο.

Νόμος για ανασφάλιστα I.X.: «Ναι με επιφυλάξεις» από την ασφαλιστική αγορά

Τη συγκρατημένη αισιοδοξία τους ότι η νέα διάταξη που προωθεί η κυβέρνηση για τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα περιορίσει το μακροχρόνιο πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους εκφράζουν παράγοντες της αγοράς, πλην όμως περιμένουν να δουν το πώς το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί στην πράξη.

«Ελπίζουμε ότι η νέα διάταξη θα περιορίσει δραστικά ένα πρόβλημα τόσων δεκαετιών που έχει ταλαιπωρήσει πολλές χιλιάδες οδηγούς, έχει επιφέρει μεγάλες απώλειες στα φορολογικά έσοδα και έχει προκαλέσει μεγάλες πληγές στον ασφαλιστικό κλάδο» δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας από το χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης, συμπληρώνοντας:

«Ελπίζω αυτή τη φορά όλα να εξελιχθούν ομαλά, καθώς αντίστοιχος νόμος ισχύει εδώ και μια δεκαετία χωρίς ποτέ να εφαρμοστεί στην πράξη. Προσωπική μου γνώμη -και επιμένω σε αυτό- είναι πως οι διασταυρώσεις δεν θα πρέπει να γίνονται μόνο κατά τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά σε καθημερινή βάση. Δεν είναι σωστό να αφήνονται παραθυράκια και δυνατότητα για παρερμηνείες. Φοβάμαι πως κάτι τέτοιο θα αφήσει περιθώρια σε κάποιους να… ρισκάρουν».

Πάντως, από μια αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος, το μεγαλύτερο όφελος θα προκύψει για τους οδηγούς, καθώς όποιος εμπλακεί σήμερα σε τρακάρισμα με ανασφάλιστο όχημα, θα πρέπει να περιμένει χρόνια ολόκληρα μέχρις ότου να αποζημιωθεί από το Επικουρικό Κεφάλαιο. Αλλά και οι ίδιοι οι ανασφάλιστοι οδηγοί, όχι μόνο ζημιώνονται όταν εντοπίζονται από την Τροχαία, αλλά επιπλέον κινδυνεύουν να χάσουν πολύ μεγάλα ποσά σε περίπτωση που προκαλέσουν κάποιο σημαντικό ατύχημα.

Το Ελληνικό Δημόσιο θα ωφεληθεί από την είσπραξη άμεσων και έμμεσων φόρων που σήμερα δεν εισπράττονται, ενώ τέλος εκτιμήσεις γίνονται και για τις πιθανές θετικές επιδράσεις στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης.

Σύμφωνα κύκλους της αγοράς, δεν είναι εύκολο να προβλεφθεί με ακρίβεια το πόσο θα μπορούσε να αυξηθεί η ασφαλιστική παραγωγή από την εφαρμογή της δρομολογούμενης διάταξης.

Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να διαπιστώσουμε το πόσο επιτυχημένα θα εξελιχθεί το όλο εγχείρημα.

Δεύτερον, ζητούμενο αποτελεί το πόσα είναι τελικά τα ανασφάλιστα οχήματα. Σύμφωνα με ορισμένους, υπολογίζονται γύρω στα πεντακόσιες χιλιάδες, ωστόσο ίσως ο πραγματικός αριθμός να είναι κάπως χαμηλότερος.

Τρίτον, ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο στην Αττική τιμάται πολύ υψηλότερα σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο στην ελληνική επαρχία, όπως επίσης το τιμολόγιο ενός νέου και ακριβού αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερο σε σχέση με ένα φτηνότερο και παλαιότερο. Άρα η παραγωγή που θα προστεθεί θα εξαρτηθεί από τη γεωγραφική κατανομή, την παλαιότητα και γενικότερα την αξία των ανασφάλιστων οχημάτων. Πάντως, αν δεχτούμε ότι θα σπεύσει να καλυφθεί το σύνολο των ανασφάλιστων οδηγών και αν υποθέσουμε ένα μέσο ετήσιο συμβόλαιο στα 150 ευρώ, τότε θα μιλάμε για μια επιπρόσθετη παραγωγή αρκετά πάνω από τα πενήντα εκατομμύρια ευρώ. Όλα αυτά όμως, θα πρέπει να επιβεβαιωθούν στην πράξη, ενώ παράλληλα εκτιμάται ότι η μεγάλη πλειονότητα των ανασφάλιστων οχημάτων θα επιλέξει συμβόλαια πολύ χαμηλού τιμολογίου, με τις ελάχιστες δυνατές καλύψεις.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, μια ενδεχόμενη μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων θα δώσει ανάσες στο Επικουρικό Κεφάλαιο του κλάδου αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να έχει βελτιώσει αρκετά τα οικονομικά του στοιχεία κατά τα τελευταία χρόνια, πλην όμως συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις.

Τέλος, στον βαθμό που η δρομολογούμενη διάταξη καταφέρει να περιορίσει και τον αριθμό των οχημάτων που δεν περνούν από ΚΤΕΟ, τότε θα δούμε πιθανότατα και μια μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v