Αυξημένο ενδιαφέρον υπάρχει στις πρώτες ημέρες εφαρμογής του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, στον οποίο μπορεί να προσφύγει ο καταναλωτής, μέσω της πλατφόρμας ENOMOS.
Αντικείμενο εξέτασης από τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή μπορεί να είναι η αμφισβήτηση χρεώσεων, αμφισβήτηση ρήτρας ή η αμφισβήτηση του ύψους της κατανάλωσης και μια σειρά άλλοι λόγοι που αφορούν την ηλεκτρική ενέργεια ή το φυσικό αέριο ή και τις δύο κατηγορίες.
Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του Euro2day.gr είχε αναφερθεί πως πριν ακόμα την εφαρμογή του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή υποβάλλονταν στην πλατφόρμα της My RAE αιτήσεις παραπόνων από τους πολίτες. Ειδικά στην κατηγορία «Λογαριασμός», όπου περιλαμβάνονται τα παράπονα που αφορούν ασάφειες στους λογαριασμούς, τη συχνότητα έκδοσης λογαριασμών ή την τροποποίηση των όρων σύμβασης, την περίοδο της ενεργειακής κρίσης και πιο ειδικά το 2022, η ΡΑΑΕΥ έλαβε τουλάχιστον 12.000 αιτήματα. Από τότε ο αριθμός αυτός σταδιακά μειώνεται.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τον τελευταίο καιρό, από τη στιγμή που τέθηκε σε εφαρμογή αυτή η νέα διαδικασία, έχουν υποβληθεί 50-60 αιτήματα και υπάρχει θετική ανταπόκριση του κόσμο, ενώ μάλιστα μια από τις περιπτώσεις έληξε με συμφωνία μεταξύ των μερών. Να σημειωθεί πως ήδη υπάρχει ένας αριθμός παραπόνων που είναι υπό διαπραγμάτευση.
Ο ενεργειακός διαμεσολαβητής ολοκληρώνει τη διαδικασία της επίλυσης της διαφοράς μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή του, εντός διαστήματος ενενήντα ημερών από την ημερομηνία που έλαβε τον πλήρη φάκελο της αναφοράς/καταγγελίας. Βασικές προϋποθέσεις για την υποβολή της αίτησης είναι να έχει προηγηθεί υποβολή παραπόνου στην εφαρμογή www.myrae.gr, η οποία δεν τελεσφόρησε, το παράπονο να εμπίπτει στις αποδεκτές κατηγορίες διαμεσολάβησης και να δεχθεί ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής να εξετάσει τη διαφορά. Ο διαμεσολαβητής μπορεί να εξετάσει ένα αίτημα από τη στιγμή που προηγουμένως έχει εξεταστεί από άλλο φορέα ή από δικαστήριο.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία και θα τεθεί το επόμενο διάστημα σε εφαρμογή energycost.gr το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών της Ρυθμιστικής Αρχής που θα δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές πιο εύκολης σύγκρισης των προϊόντων στη λιανική αγορά ρεύματος. Αργότερα θα τεθεί σε εφαρμογή και η πλατφόρμα whistleblowing, στην οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν ανώνυμες καταγγελίες που συνδέονται με στρεβλώσεις της αγοράς.