Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τέλη κυκλοφορίας: Οι σχεδιασμοί για τα υβριδικά Ι.Χ. και τα τέλη με το μήνα

Εντός του μήνα η νομοθετική ρύθμιση για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα. Ποια σενάρια διαγράφονται σε ό,τι αφορά την επιβολή τελών στα υβριδικά οχήματα από την επόμενη χρονιά. Αλλαγές στα πρόστιμα.

Τέλη κυκλοφορίας: Οι σχεδιασμοί για τα υβριδικά Ι.Χ. και τα τέλη με το μήνα

Τίτλους τέλους στα σενάρια που κυκλοφόρησαν και ήθελαν την κυβέρνηση να επεξεργάζεται σενάρια καθιέρωσης τελών κυκλοφορίας και για τα υβριδικά Ι.Χ., ακόμα και εάν εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους, βάζουν πηγές του ΥΠΕΘΟ, διαμηνύοντας κατηγορηματικά πως «δεν υπάρχει κανένα σενάριο αλλαγής των τελών κυκλοφορίας για το επόμενο έτος».

Αλλαγές, αντίθετα, δρομολογούνται για τα πρόστιμα τα οποία αντιμετωπίζουν όσοι αφήνουν απλήρωτα τα τέλη κυκλοφορίας μετά την παρέλευση της εκάστοτε προθεσμίας, ενώ και φέτος θα καθιερωθούν τα γνωστά πια τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα για όσους προχώρησαν σε ψηφιακή ακινησία των οχημάτων τους και θέλουν κάποια στιγμή να τα επαναφέρουν στην κυκλοφορία.

Η διάταξη νόμου που απαιτείται για τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα αναμένεται να κατατεθεί εντός του μήνα στη Βουλή, ώστε αρχές Απριλίου να ανοίξει και φέτος η πλατφόρμα myCar. Για μία μόνο φορά στη διάρκεια κάθε έτους, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε ψηφιακή ανάκτηση των πινακίδων τους καταβάλλοντας τόσα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας όσοι και οι μήνες που θέλουν να επαναφέρουν στον δρόμο τα οχήματά τους.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται για ιδιοκτήτες Ι.Χ. οι οποίοι έχουν θέσει σε ψηφιακή ακινησία τα οχήματά τους και αποφασίσουν κάποια στιγμή να τα πουλήσουν. Θα πρέπει να γνωρίζουν πως για τη μεταβίβαση του οχήματος, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

«Παγίδα» στις ισχύουσες διατάξεις αποτελεί και η ανάκτηση πινακίδων, για παράδειγμα, για ένα μήνα. Αν περάσει έστω και μία ημέρα παραπάνω από το διάστημα που έχει δηλωθεί η ανάκτηση των πινακίδων (για την ακρίβεια, η τελευταία ημέρα), χωρίς να γίνει και πάλι ψηφιακή ακινησία, τότε είναι απαιτητά τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Σε περίπτωση που ένα όχημα δεν έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία και παράλληλα δεν έχουν καταβληθεί τα τέλη, το πρόστιμο σήμερα ισούται με το ισόποσο των ετήσιων τελών. Το σχήμα των προστίμων αναμένεται να αλλάξει από το 2025, καθώς στις προθέσεις του υπουργείου Οικονομικών είναι να καθιερώσει κλιμακωτές πρόσθετες χρεώσεις σε συνάρτηση με τον χρόνο καθυστέρησης πληρωμής των τελών. Οι αλλαγές αυτές ενδεχομένως να επηρεάσουν από του χρόνου και τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.

Όσον αφορά στο ύψος των τελών κυκλοφορίας, αρμόδιες πηγές υποστηρίζουν πως τα υβριδικά θα συνεχίσουν να πληρώνουν τέλη όπως και σήμερα, εφόσον υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο όριο εκπομπών ρύπων. Σήμερα δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 1-1-2021, εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr/Km.

Πλήρη απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ με υψηλά τέλη κυκλοφορίας συνεχίζουν να επιβαρύνονται τα παλιά Ι.Χ. (πριν τον Οκτώβριο του 2010) σε συνάρτηση με τον κυβισμό τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v