Ερχεται το ψηφιακό πορτοφόλι του ΕΦΚΑ, τι προσφέρει

Ολες οι ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές πληροφορίες θα βρίσκονται στο κινητό για 6,4 εκατομμύρια άμεσα συναλλασσόμενους. Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός, ποιοι είναι το χρονοδιάγραμμα.

Ερχεται το ψηφιακό πορτοφόλι του ΕΦΚΑ, τι προσφέρει

Στις τσέπες και συγκεκριμένα στις οθόνες των κινητών 6,4 εκατ. ασφαλισμένων και συνταξιούχων της χώρας θα βρίσκεται ο ΕΦΚΑ, σε λιγότερο από 3 χρόνια από σήμερα. Αποτελεί ένα από τα σχέδια της διοίκησης, το οποίο αν και φαντάζει τεράστιο άλμα, σε σχέση και με τις παθογένειες που εξακολουθούν να μαστίζουν τον Φορέα, προβλέπεται στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού του.

Και μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την δημιουργία ενός ψηφιακού πορτοφολιού, στο οποίο θα είναι άμεσα προσβάσιμες όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται οι ασφαλισμένοι. Από τα ένσημα, τα έτη ασφάλισης, τις εισφορές, την ασφαλιστική ικανότητα και το πότε αυτή λήγει έως την σύνταξη και πότε καταβάλλεται, τα αναδρομικά ποσά αλλά και τα ραντεβού.

Το σχέδιο βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο, καθώς περνά μέσα από την πλήρη ψηφιοποίηση του ΕΦΚΑ και συγκεκριμένα την ολοκληρωμένη ψηφιακή αποτύπωση του ασφαλιστικού βίου όλων των ασφαλισμένων. Στην πράξη, για να επιτευχθεί ο στόχος, θα πρέπει να ολοκληρωθεί το ευρύτερο project που θα σημάνει το τέλος…του «χαρτοβασιλείου» και της γραφειοκρατίας που ταλαιπώρησαν επί δεκαετίες – κι εξακολουθούν να ταλαιπωρούν σε ορισμένες περιπτώσεις - πολλά εκατομμύρια ασφαλισμένους πολίτες.

Αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, όμως αμέσως μετά ή και στο ενδιάμεσο για κάποιες περιπτώσεις, ο πολίτης θα μπορεί να έχει πλήρη εικόνα και άμεση πρόσβαση στο ασφαλιστικό του βιογραφικό, θα μπορεί δηλαδή να βλέπει ηλεκτρονικά όλα του τα ένσημα και τον χρόνο ασφάλισης.

Θα μπορεί και ο συνταξιούχος να βλέπει την σύνταξή του. Να έχει ανά πάσα στιγμή στο κινητό του την συνταξιοδοτική του απόφαση, να βλέπει πότε πληρώνεται η σύνταξη, αν δικαιούται αναδρομικά ή αν παρέρχεται η τριετία για την σύνταξη χηρείας. Δεν θα χρειάζεται να περιμένει στην ουρά για να ενημερωθεί από τον υπάλληλο της τράπεζας εάν μπήκε η σύνταξή του, αφού αμέσως μετά την πληρωμή, ένα «καμπανάκι» θα χτυπά στο κινητό (push notification) που θα τον ενημερώνει για την καταβολή και το ακριβές ποσό της σύνταξης.

Στην περίπτωση των εισφορών, ο ασφαλισμένος θα γνωρίζει πότε αυτές πληρώνονται από τον εργοδότη (εάν είναι μισθωτός) ή πότε εκδόθηκε η ταυτότητα πληρωμής για τους επαγγελματίες και αγρότες. Με αυτόν τον τρόπο θα γίνεται άμεσα γνωστός ο χρόνος ασφάλισης, οι οφειλές αλλά και η ύπαρξη ή μη, ασφαλιστικής ικανότητας.

Στο ίδιο ηλεκτρονικό πορτοφόλι, θα μπορεί ο ασφαλισμένος να περάσει και την Κάρτα Αναπηρίας που ήδη είναι ηλεκτρονική, παράλληλα βέβαια με τις υποχρεώσεις του προς τα ΚΕΠΑ. Ο σχεδιασμός προβλέπει ακόμη και ενημέρωση για το πότε κλείστηκε το ραντεβού με το ΚΕΠΑ ή ακόμη και τον ΕΦΚΑ αν πρόκειται για άλλες ασφαλιστικές ή συνταξιοδοτικές υποθέσεις, αλλά και «καμπανάκι» για την λήξη των προκαθορισμένων υποχρεώσεων του ασφαλισμένου. Μέσω της ίδιας εφαρμογής, θα εμφανίζονται επίσης, από την ΗΔΙΚΑ, τα παραπεμπτικά των ασφαλισμένων, ώστε να γνωρίζουν πότε αυτά λήγουν και να τα εκτελεί εγκαίρως.

Σύμφωνα με τον Διοικητή του ΕΦΚΑ Αλέξανδρο Βαρβέρη, του οποίου το ψηφιακό πορτοφόλι αποτελεί προσωπικό στοίχημα, ο πλήρης ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση σε έναν οργανισμό που εξυπηρετεί 6,5 εκατομμύρια ασφαλισμένους και δεν απονέμει μόνον συντάξεις. Καλύπτει συνολικά όλο τον κύκλο της ζωής του ανθρώπου από πριν τη γέννηση και τον ακολουθεί σε κάθε στάδιο εξέλιξής του με επιδόματα και παροχές.

Σχέδιο όχι και τόσο εύκολο, με δεδομένο ότι αυτό πρακτικά υλοποιείται «με την μηχανή του ΕΦΚΑ… εν κινήσει» όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο κ. Bαρβέρης.

Βάσει του σχεδιασμού, η πρώτη ψηφιακή υποδομή, δηλαδή το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ), το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα συνιστά ένα κανάλι διαλειτουργικότητας με τα πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων, τις υφιστάμενες εφαρμογές και τα μητρώα της δημόσιας διοίκησης. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή θα διαδραματίσει και η αναβάθμιση του συστήματος «ΑΤΛΑΣ», η οποία θα συμβάλει στην ψηφιακή αποτύπωση του ασφαλιστικού βίου όλων των ασφαλισμένων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v