Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Ωρα για ευρω-δίκτυο ηλεκτρικών διασυνδέσεων HVDC

«Κάθετοι και οριζόντιοι διάδρομοι αποτελούν προϋπόθεση για να πρασινίσει το ενεργειακό μείγμα, να ενισχυθεί η ανεξαρτησία και αξιοπιστία του ηλεκτρικού εφοδιασμού», είπε ο CEO του Διαχειριστή σε εκδήλωση του ENTSO-E, εστιάζοντας στην υπερυψηλή τάση.

Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Ωρα για ευρω-δίκτυο ηλεκτρικών διασυνδέσεων HVDC

«Χρειαζόμαστε ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο ηλεκτρικών διασυνδέσεων υπερυψηλής τάσης τεχνολογίας HVDC (συνεχούς ρεύματος) για να ενσωματώσουμε μεγάλες ποσότητες ΑΠΕ στα ενεργειακά μας συστήματα και να αξιοποιήσουμε το πολύ πλούσιο αιολικό δυναμικό των θαλάσσιων λεκανών της Ευρώπης. Κι η συζήτηση αυτή πρέπει να γίνει τώρα αν θέλουμε πράγματι να πετύχουμε τους κλιματικούς στόχους που έχουμε θέσει για το 2050 και να φτάσουμε στο net zero».

Αυτό δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης μιλώντας στην ειδική εκδήλωση του Συνδέσμου των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς της Ευρώπης (ENTSO-E) για την παρουσίαση του Σχεδίου Ανάπτυξης των υποδομών διασύνδεσης των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων στην Ευρώπη (Offshore Network Development Plan) που έλαβε χώρα στις 23 Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες. Βασικοί ομιλητές ήταν η Επίτροπος Ενέργειας Kadri Simson και η Tinne van der Straeten, Υπουργός Ενέργειας του Βελγίου, της χώρας που έχει την προεδρία της ΕΕ για το τρέχον εξάμηνο.

«Ήρθε η ώρα οι κάθετοι και οριζόντιοι διάδρομοι μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στον ευρωπαϊκό γεωγραφικό χώρο να καταλάβουν κεντρική θέση στο δημόσιο διάλογο καθώς αποτελούν προϋπόθεση για να πρασινίσει το ενεργειακό μείγμα, να ενισχυθεί η ενεργειακή ανεξαρτησία και να βελτιωθεί η αξιοπιστία του ηλεκτρικού εφοδιασμού της Ευρώπης» τόνισε ο κ. Μανουσάκης.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι είναι απαραίτητη η χρήση της τεχνολογίας HVDC λόγω των σημαντικών τεχνικών πλεονεκτημάτων που διαθέτει, καθώς διατηρεί σταθερή την ισχύ, την τάση και τη συχνότητα του ηλεκτρισμού και ενισχύει την ευστάθεια και την αποδοτικότητα του δικτύου.

«Για να εκμεταλλευθούμε το πολύ μεγάλο αιολικό δυναμικό της Ελλάδας, της Νότιας Γαλλίας, της Βόρειας Θάλασσας χρειαζόμαστε αυτές τις υποδομές. Και πρέπει οι Διαχειριστές των Συστημάτων Μεταφοράς να επικοινωνήσουμε στις κυβερνήσεις την αναγκαιότητα της συνεργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να υλοποιηθούν αυτές οι υποδομές. Είναι η ώρα να σχεδιάσουμε συνολικά τα έργα των ηλεκτρικών διαδρόμων και των απαραίτητων διασυνδέσεων μεταξύ offshore αιολικών εξετάζοντας τη βιωσιμότητά τους και το συσχετισμό κόστους-οφέλους από ευρωπαϊκή σκοπιά ως Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος και όχι ως διμερή έργα μεταξύ δυο κρατών. Πρέπει να δημιουργήσουμε λύσεις που θα υποστηρίξουν αυτή την πολιτική και να αντιμετωπίσουμε την Ευρώπη όπως ο καθένας τη χώρα του», είπε.

«Όπως δηλαδή στην Ελλάδα είναι απαραίτητο να έχουμε κάθετους άξονες μεταφοράς ενέργειας από το βορρά στο νότο, το ίδιο απαιτείται και στην Ευρώπη». Έφερε δε ως παράδειγμα το project Green Αegean Interconnector για τη μεταφορά του πλεονάζοντος αιολικού δυναμικού του Αιγαίου Πελάγους προς τα βιομηχανικά κέντρα της Κεντρικής Ευρώπης.

Το Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων της Ελλάδας προδιαγράφει την ανάπτυξη έργων ισχύος 2 GW έως το τέλος της δεκαετίας και 17,3 GW έως το 2050. « Όμως, το τεχνικό αιολικό μας δυναμικό είναι πολλαπλάσιο και μπορούμε να αυξήσουμε τη φιλοδοξία μας αν συνεργαστούμε. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε μια ολοκληρωμένη στρατηγική που να παρέχει σαφείς κατευθύνσεις και κατάλληλα εργαλεία για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ηλεκτρικών διαδρόμων της Ευρώπης», κατέληξε ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v