Ερχονται αυξήσεις σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια από 1η Φεβρουαρίου

Πόση θα είναι η αύξηση στους ναύλους και ποια δρομολόγια αφορά. Τι επισημαίνει σε επιστολή της προς τους ναυτικούς πράκτορες και τους πελάτες της η Attica.

Ερχονται αυξήσεις σε ακτοπλοϊκά εισιτήρια από 1η Φεβρουαρίου

Περιβαλλοντικό τέλος, τα έσοδα από το οποίο θα αποδίδονται απευθείας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, καθιερώνει από την 1η Φεβρουαρίου η κοινοπραξία ANEK - SUPERFAST του ομίλου Attica στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων στα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών γραμμών της Κρήτης.

Η αύξηση των ναύλων των επιβατών και των ΙΧ οχημάτων, ως αποτέλεσμα της υποχρεωτικής εφαρμογής του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών (Emission Trading System - ETS) για τη ναυτιλία, που θα οδηγήσει σε σημαντική επιβάρυνση του λειτουργικού κόστους των πλοίων όλων των ναυτιλιακών εταιρειών, θα διαμορφωθεί έως 2,78%.

Μάλιστα, όπως διευκρινίζει ρητά σε επιστολή της προς τους ναυτικούς πράκτορες και τους πελάτες της η Attica Group, «η χρέωση EU ETS που συλλέγεται από την Κοινοπραξία ANEK - SUPERFAST δεν αποτελεί έσοδο για την εταιρεία μας, αλλά αποδίδεται απευθείας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ως μέρος της πληρωμής του ETS για την υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών, με στόχο τη μείωση των εκπομπών και τη μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον».

Στην ίδια κατεύθυνση αναμένεται να κινηθούν τις επόμενες ημέρες και οι Μινωικές Γραμμές, που επίσης εκτελούν απευθείας δρομολόγια Πειραιάς - Κρήτη.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της πολιτικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, η Ευρωπαϊκή Ενωση όρισε την 1η Ιανουαρίου 2024 ως ημερομηνία εφαρμογής του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών για τη ναυτιλία, το οποίο αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για την επίτευξη του περιβαλλοντικού στόχου «Fit for 55» για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 (σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990) και με μακροπρόθεσμο στόχο μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050.

Όπως επισημαίνεται στην επιστολή του Attica Group, «η χρέωση EU ETS θα αναπροσαρμόζεται μηνιαίως με βάση τις μέσες τιμές της διεθνούς αγοράς για τις εκπομπές CO2».

Τι προβλέπει ο κανονισμός

Ο νέος κανονισμός προβλέπει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, υποχρεούνται να αγοράζουν δικαιώματα ρύπων που καλύπτουν το 100% των εκπομπών αερίων τους σε ταξίδια εντός της ΕΕ και το 50% των εκπομπών τους σε ταξίδια, όπου είτε ο λιμένας αναχώρησης είτε ο λιμένας άφιξης είναι εκτός της Ε.Ε., για να αντισταθμίσουν το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν.

Στο πλαίσιο αυτό, θα υπάρξει μια τριετής περίοδος προσαρμογής, κατά την οποία οι εταιρείες θα μπορούν να αγοράζουν δικαιώματα εμπορίας ρύπων ως εξής:

• Το 2024 για το 40% των εκπομπών
• Το 2025 για το 70% των εκπομπών
• Το 2026 για το 100% των εκπομπών

Ο περιβαλλοντικός κανονισμός αφορά τα επιβατηγά πλοία άνω των 5.000 κόρων ολικής χωρητικότητας που εκτελούν δρομολόγια σε νησιά άνω των 200.000 κατοίκων, καθώς και στις γραμμές που συνδέουν την Ελλάδα με άλλες χώρες, εξ ου και στην Ελλάδα έχει δοθεί εξαίρεση έως το 2029 στα πλοία της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν λιμάνια νησιών με λιγότερους από 200.000 κατοίκους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v