Σε … μπαράζ επενδύσεων προχωρούν οι εταιρείες ταχυμεταφορών δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο smart lockers σε όλη την χώρα. Box Now, ACS, Skroutz, ΕΛΤΑ «κονταροχτυπιούνται» προσφέροντας την εναλλακτική παράδοση όπου ο πελάτης μπορεί να παραλάβει μόνος του την ώρα που επιθυμεί χωρίς δεσμεύσεις και αναμονές μόνο με έναν κωδικό.
Οι έξυπνες θυρίδες γίνονται το μέλλον των ταχυμεταφορών και αρχίζουν να αποτελούν την εναλλακτική των εταιρειών που επενδύουν στον νέο τρόπο παράδοσης τοποθετώντας smart lockers σε όλη την χώρα με έμφαση πλέον και στην περιφέρεια.
Τα smart lockers κερδίζουν έδαφος στην ελληνική αγορά με τις επενδύσεις των εταιρειών να εκτοξεύονται, καθώς πρόκειται για μία λύση έγκαιρης παράδοσης και παραλαβής προϊόντων για το on line λιανεμπόριο. Πλέον οι καταναλωτές δεν δεσμεύονται για την ώρα που θα πρέπει να είναι στο σπίτι για να παραλάβουν το δέμα τους, αλλά μπορούν οι ίδιοι να το κάνουν από τα smart lockers 24 ώρες το 24ωρο.
Η έκρηξη μάλιστα του ηλεκτρονικού εμπορίου στην χώρα μας όπου πλέον 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρονικά οι επενδύσεις στις λεγόμενες «έξυπνες» θυρίδες από εταιρείες, όπως οι ACS, το Skroutz, τα ΕΛΤΑ, έρχονται να αλλάξουν σταδιακά την αγορά των ταχυμεταφορών ενώ πλέον υπάρχουν στην χώρα μας εταιρείες που κάνουν παραδόσεις μόνο μέσα από smart lockers, όπως η BOXNOW.
ΕΛΤΑ
Η ΕΛΤΑ Courier, μπήκε στην αγορά με καθυστέρηση και έχει εγκαταστήσει 40 smart lockers σε επιλεγμένα σημεία, όπως μετρό, Πανεπιστήμια κλπ. Μάλιστα η εταιρεία έχει αναθέσει μελέτη προκειμένου να αποφασίσουν με πιο τρόπο θα προχωρήσουν στην πύκνωση αυτού του δικτύου μέσα στο 2024.
Τα «ψηφιακά καταστήματα» 24ωρης λειτουργίας, τοποθετούνται σε καταστήματα των ΕΛΤΑ και σε άλλα πολυσύχναστα σημεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι βέβαια είναι να επεκταθούν και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, ούτως ώστε ο πελάτης να μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24ώρο με την χρήση ενός ειδικού κωδικού που θα λαμβάνει μέσω της εφαρμογής στο smartphone του.
Ειδικότερα οι πελάτες των ΕΛΤΑ μπορούν να επιλέγουν την παραλαβή από Smart Locker, μέσω ειδικής εφαρμογής και ειδοποιούνται μέσω αυτής για τον χρόνο που το πακέτο τους θα φτάνει στο σημείο εξυπηρέτησης, με οδηγίες παραλαβής, το Locker PIN και τον χάρτη τοποθεσίας του Locker.
Skroutz Points
Η εταιρεία Skroutz έχει εγκατεστημένες έξυπνες θυρίδες περίπου σε 1.550 σημεία σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Κόρινθο, Χαλκίδα και Λουτράκι. Το πρώτο τρίμηνο του 2024 θα πρέπει να αναμένεται επέκταση των Skroutz Points στην Κρήτη, ενώ σχεδιάζουν επέκταση και σε νέες ηπειρωτικές περιοχές αλλά και σε άλλα νησιά.
H Skroutz, είχε εξαγοράσει την εταιρεία ταχυμεταφορών Sendx και το ίδρυμα πληρωμών Everypay, σε συνδυασμό με την εγκατάσταση περισσότερων θυρίδων. Τα σημεία αυτόματης παραλαβής ‘Skroutz Point’ βρίσκονται σε πρατήρια υγρών καυσίμων, εστιατόρια, καταστήματα ψιλικών, parking και άλλα κεντρικά σημεία.
Η Skroutz ήταν η πρώτη που παρουσίασε στην Ελλάδα τα ‘Skroutz Point’ τον Νοέμβριο 2021, με τη δημιουργία ενός δικτύου εξυπηρέτησης 20 σημείων αυτόματης παραλαβής. Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, η Skroutz προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν τις αγορές τους εντός 2 ημερών από τη στιγμή που το δέμα θα φτάσει στο locker, με ευέλικτες ώρες παραλαβής. Συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση της παραγγελίας τους από την εφαρμογή ή την ιστοσελίδα της Skroutz, οι καταναλωτές επιλέγουν το ‘Skroutz Point’ που τους εξυπηρετεί.
ACS Smartpoint Lockers
Επενδύσεις της τάξης των 15 εκατ. ευρώ δρομολογεί η ACS για τη διεύρυνση του δικτύου SmartPoint Lockers. Η ACS προχωρά με ταχείς ρυθμούς στον ψηφιακό μετασχηματισμό της, επενδύοντας στα ACS Smartpoint Lockers, έχοντας εγκαταστήσει ήδη 6.164 «έξυπνες» θυρίδες σε περίπου 181 σημεία σε όλη την Ελλάδα, με στόχο να αυξήσει την παρουσία της σε 400 σημεία τους επόμενους μήνες και σε 1.000 τα επόμενα χρόνια.
Ήδη, το 2023, η ACS προχώρησε σε παραγγελία επιπλέον 200 νέων ACS Smartpoint Lockers. Εκτός από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, τα πλάνα επέκτασης του δικτύου περιλαμβάνουν πόλεις όπως Πάτρα, Λάρισα, Ιωάννινα, Τρίκαλα και Βόλος.
Παράλληλα, ο πελάτης-παραλήπτης έχει τη μοναδική δυνατότητα για τα Ελληνικά δεδομένα πληρωμής της ηλεκτρονικής παραγγελίας του και με αντικαταβολή στο POS του locker, χρησιμοποιώντας τραπεζική κάρτα (Visa, Mastercard).
Επίσης, μεγάλη σημασία έχει δοθεί στην ασφάλεια των θυρίδων, καθώς τα ACS Smartpoint Lockers διαθέτουν σύστημα συναγερμού, κάμερα και φωτισμό LED, ενώ η παραλαβή της παραγγελίας γίνεται χωρίς ανθρώπινη επαφή, που επιτρέπει στον παραλήπτη να είναι ασφαλής, ακόμα και σε δύσκολες υγειονομικές συνθήκες, όπως αυτές της πανδημίας του COVID 19. Σημειώνεται ότι το λογισμικό λειτουργίας των «έξυπνων» θυρίδων, αλλά και της δυνατότητας πληρωμής της αντικαταβολής μέσω του ενσωματωμένου POS, έχει υλοποιηθεί εξ’ ολοκλήρου από την ACS, ενώ παρέχεται διασύνδεση των ACS Smartpoint lockers με τις ευρέως διαδεδομένες πλατφόρμες e-shop (π.χ Wordpress, Magento, Shopify, WooComerce, OpenCart κλπ) σε συνεργασία με την εταιρεία AfterSalesPro.
BOXNOW
Έχοντας επενδύσει 22 εκατ. ευρώ μέσα σε δυόμιση χρόνια από την ίδρυσή της στην χώρα μας η start up, BOX NOW, έχει νέο επενδυτικό πλάνο για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ελλάδα δείχνοντας την ισχυρή υποστήριξη των μετόχων στο επιχειρησιακό πλάνο της ελληνικής εταιρείας,
Η εταιρεία, που αποτελεί την εξέλιξη των εξειδικευμένων εταιρειών παράδοσης δεμάτων, αξιοποιώντας την καινοτόμο ψηφιακή τεχνολογία, τρέχει με ρυθμούς ανάπτυξης μεγαλύτερους από τις αρχικές προβλέπεις ενώ αναμένεται να παρουσιάσουν λειτουργική κερδοφορία το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Η εταιρεία που επεκτάθηκε στην Κύπρο παρουσιάζει στην Ελλάδα ανάπτυξη 920% έχοντας περισσότερους από 1.000.000 πελάτες, πάνω από 3.000.000 παραδόσεις και συνεργασίες με περισσότερα από 1.600 e-shops.
Η ΒΟΧ ΝΟW προσφέρει ευελιξία στις παραδόσεις δεμάτων μέσω Αυτόματων Μηχανημάτων Παραλαβής σε ηλεκτρονικά καταστήματα και εταιρείες ταχυμεταφορών. Έχοντας ήδη δίκτυο με 75.000 θυρίδες και 2100 BOX NOW Lockers πανελλαδικά προσφέρει πληθυσμιακή κάλυψη που ήδη προσεγγίζει το 90%. Επόμενος στόχος είναι να φτάσει τις 150.000 θυρίδες και 3000 BOX NOW Lockers μέχρι το τέλος του 2024.
Στο πλαίσιο των συνεργασιών εκτός από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ η BOX NOW τοποθέτησε τα πρώτα locker σε 21 σημεία της ΣΤΑΣΥ, εγκαθιστώντας από δύο lockers στους σταθμούς σε Μοναστηράκι, Ομόνοια και Πλατεία Αττικής, αλλά και σε Κηφισιά, Καλλιθέα, και Πειραιά. Κίνηση-ματ θεωρείται και η εγκατάσταση locker στη ναυαρχίδα της αλυσίδας Public στο Σύνταγμα.
Courier Center
Mια μικρή μέχρι πρότινος εταιρεία ταχυμεταφορών η οποία δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 2017 και τον Ιούνιο του 2021 εξαγοράστηκε από την οικογένεια Μαρινάκη. H Courier Center έχει εισάγει την υπηρεσία Clever Point, με την οποία ο παραλήπτης δεν χρειάζεται να περιμένει πότε θα έρθει το δέμα στον χώρο του, αλλά μπορεί να επιλέγει ένα Clever Point και να το παράλαβε όποτε τον εξυπηρετεί. Η υπηρεσία λειτουργεί σε τρία βήματα:
Ο πελάτης βρίσκει το σημείο που τον εξυπηρετεί και στέλνει εκεί τις αγορές του, χρησιμοποιώντας τη διεύθυνση του σημείου σαν διεύθυνση αποστολής, έτσι οι αγορές του αποστέλλονται εκεί. Η Courier Center παραλαμβάνει την παραγγελία και ενημερώνει τον καταναλωτή ότι το δέμα φτάσει στο Clever Point. Ο καταναλωτής μπορεί να παραλάβει το δέμα του από το Clever Point 24 ώρες το 24ωρο μέσα σε διάστημα επτά ημερών.
Η Courier Center μέχρι σήμερα, διατηρεί περί τα 650 clever points ανά την Ελλάδα. Στόχος της Courier Center είναι να παραμείνει στην πρώτη γραμμή του κλάδου σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας καινοτόμες λύσεις και υπηρεσίες. Άλλωστε, η εξυπηρέτηση των καταναλωτών - πελατών εντάσσεται στις βασικές αξίες της φιλοσοφίας της, μέσα από ένα ανεπτυγμένο δίκτυο διανομής και πραγματικά αξιόπιστες παραδόσεις.
Συγκεκριμένα η εταιρεία, εξυπηρετώντας με συνέπεια το πελατολόγιό της, προσφέρει:
- Αποστολές σε Ελλάδα, Κύπρο και εξωτερικό
- Αυθημερόν παραδόσεις και παραδόσεις σε συμφωνημένη ώρα
- Πάνω από 600 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη την Ελλάδα
- Δυνατότητα εξόφλησης με POS στην πόρτα του καταναλωτή
- Easy Returns (πολλαπλές δυνατότητες εντολών επιστροφής)
- Αποστολή ενημερώσεων με SMS προκαθορισμένου χρόνου παράδοσης
- Σύστημα αξιολόγησης e-satisfaction.
- 24ωρη τηλεφωνική εξυπηρέτηση.