Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η Cognity ανάδοχος για τις νέες υπηρεσίες από το Gov.gr Wallet

Ενισχύεται το Gov.gr Wallet με δυο νέες υπηρεσίες ενώ αναβαθμίζεται γενικότερα με το έργο «Επέκταση λειτουργικότητας ψηφιακής εφαρμογής κινητών συσκευών και ψηφιακής πλατφόρμας Gov.gr Wallet».

Η Cognity ανάδοχος για τις νέες υπηρεσίες από το Gov.gr Wallet

Η εταιρεία Cognity επιλέχθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας ως ανάδοχος για το έργο: «Επέκταση λειτουργικότητας ψηφιακής εφαρμογής κινητών συσκευών και ψηφιακής πλατφόρμας Gov.gr Wallet».

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου στο «ψηφιακό πορτοφόλι» θα  είναι σύντομα διαθέσιμα τα ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας και οι ειδοποιήσεις για το χρόνο που θα πρέπει να περάσει ένα όχημα ΚΤΕΟ.

Η εταιρεία  «Cognity» θα ενσωματώσει τις δυο νέες υπηρεσίες με στόχο τη μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών γλιτώνοντας χρόνο αλλά και χρήμα από τα πρόστιμα όσων  ξεχνούν να περάσουν ΚΤΕΟ.

Μέσα από το κινητό ή τον υπολογιστή ο πολίτης θα μπορεί να έχει στην διάθεσή του ένα αντίγραφο ψηφιακής ταυτότητας ενώ θα … «χτυπάει» υπενθύμιση κάθε φορά που πλησιάζει η ώρα για τον τεχνικό έλεγχο του οχήματος του.

Ειδικότερα αντικείμενο της σύμβασης αποτελεί την επέκταση της λειτουργικότητας της υφιστάμενης υποδομής όσον αφορά τόσο στην εφαρμογή smartphone όσο και στην ψηφιακή υποδομή και την απαιτούμενη διαλειτουργικότητα (Mobile application, digital server – side back-ends, enterprise integration and interoperability) για την υποστήριξη των εξής δυνατοτήτων:

  • Έκδοση Ψηφιακής Κάρτας MyAuto και παροχή υπενθυμίσεων Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ
  • Έκδοσης Αντιγράφου Ψηφιακής Ταυτότητας για προσωπική χρήση, με δυνατότητα διαμοιρασμού.
  • Βελτιώσεις εφαρμογής και διαλειτουργικότητας.

Σκοπός και Στόχοι της Σύμβασης

Βασικός στόχος της σύμβασης είναι η ενδυνάμωση του ψηφιακού πορτοφολιού Gov.gr Wallet με νέες ψηφιακές υπηρεσίες και έγγραφα διευκολύνοντας την ασφαλή και γρήγορη διάδραση του πολίτη με το κράτος ή και με ιδιωτικούς φορείς. Συγκεκριμένα, οι παρακάτω άξονες είναι άξιοι αναφοράς:

Ενδυνάμωση digital footprint υπηρεσιών: Είτε άμεσα με την ενεργοποίηση διαφόρων ψηφιακών εγγράφων είτε έμμεσα με την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, ενδυναμώνεται ο μετασχηματισμός του κρατικού μηχανισμού, με στόχο την ενίσχυση της προσφοράς εύχρηστων ψηφιακών υπηρεσιών προσανατολισμένων στις ανάγκες των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Μια εφαρμογή, πολλές δυνατότητες: Το Gov.gr Wallet μετασχηματίζεται από μια απλή εφαρμογή ταυτότητας και διπλώματος οδήγησης σε μια πολυλειτουργική εφαρμογή που καλύπτει τον αρχικό της σκοπό, δηλαδή τη διατήρηση ενός ψηφιακού dossier ψηφιακών εγγράφων, αλλά και επεκτείνεται δίνοντας ανεπτυγμένες μορφές διάδρασης με δημόσιους ή ιδιωτικούς οργανισμούς με εύκολο τρόπο.

Ευκολία χρήσης: Βασική προϋπόθεση για την ευρεία χρήση της εφαρμογής από όλους τους πολίτες είναι η ευκολία χρήσης της. Αυτός ήταν βασικός άξονας στον οποίο βασίστηκε η παραγωγική εφαρμογή Wallet και θα πρέπει να συνεχίσει να ισχύει όσο προστίθεται υπηρεσίες και έγγραφα σε αυτή.

Έλεγχος των δεδομένων: Η ιδιωτικότητα των δεδομένων του κατόχου της εφαρμογής είναι πολύ σημαντικός στόχος, ο οποίος επιτυγχάνεται με την διαφανή χρήση των δεδομένων του χρήστη και την έγκριση του μέσω βιομετρικών ή SMS κωδικών των ενεργειών που έχει ζητηθεί μέσα από την εφαρμογή ή από κάποιον από τους φορείς.

Απλούστευση Διαδικασιών: Διαδικασίες διάδρασης του πολίτη με τους φορείς μπορούν να απλοποιηθούν, στόχος είναι η δυνατότητα εκτέλεσης διαφόρων λειτουργιών on-the-go χωρίς να έχει απαραίτητα ο πολίτης μαζί του σε έγχαρτη μορφή τα έγγραφα που χρειάζεται ή πρόσβαση σε υπολογιστή για να εκτελέσει ή να αποδεχτεί τη ψηφιακή διάδραση.

Λειτουργικές Απαιτήσεις Ψηφιακής Εφαρμογής

Μέσω της αυτοματοποιημένης ταυτοποίησης του πολίτη και της κινητής συσκευής του (Android ή iOS), έχει ήδη δημιουργηθεί ένα ασφαλές κανάλι άμεσου και έγκυρου ελέγχου της ορθότητας των εγγράφων του πολίτη που εκδίδονται από φορείς του δημοσίου, όπως η αστυνομική ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης. Αυτό το κανάλι πλέον θα επεκταθεί και σε πολίτες κατόχους οχημάτων ώστε να δοθεί η δυνατότητα να έχουν στο ψηφιακό τους πορτοφόλι τη νέα Ψηφιακή κάρτα MyAuto.

Επιπλέον, ζητείται να προστεθεί μια επιπλέον επιλογή αναφορικά με την αστυνομική ταυτότητα που είναι η έκδοση αντιγράφου ψηφιακής ταυτότητας (για προσωπική χρήση). Βασιζόμενοι στην ισχυρή ασφάλεια των συσκευών (μέσω βιομετρικών), και τεχνικές κρυπτογράφησης, θα πρέπει να διασφαλίζεται από το σύστημα, η εγκυρότητα των δεδομένων, το απόρρητο των πληροφοριών και την παρουσία -και συγκατάθεση- του χρήστη όταν πραγματοποιείται η συγκεκριμένη ενέργεια.

Ψηφιακή Κάρτα MyAuto

Η εφαρμογή θα πρέπει να επεκταθεί ώστε να δώσει τη δυνατότητα σε χρήστη/κάτοχο ενός ή περισσοτέρων οχημάτων με ένα εύχρηστο και απλά κατανοητό user interface να:

  1. Προσθέτει την ψηφιακή κάρτα MyAuto. Αρχικά θα ζητείται από τον χρήστη να επιλέξει όχημα βάσει Αριθμού Κυκλοφορίας / Αριθμού Πλαισίου. Κατόπιν η διαδικασία θα είναι παρόμοια με την διαδικασία προσθήκης των άλλων ψηφιακών εγγράφων που προσφέρονται από την παραγωγική έκδοση της εφαρμογής. Η ψηφιακή κάρτα MyAuto θα περιέχει πληροφορίες για την Άδεια Κυκλοφορίας, Τέλη Κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ και Ασφαλιστική Κάλυψη οχήματος.
  2. Παρουσιάζει το QRCode που αντιστοιχεί στην ψηφιακή κάρτα MyAuto, το οποίο θα μπορεί να σαρώνει ο ελεγκτής της ταυτότητας μέσα από την ίδια εφαρμογή.
  3. Παρέχει τη δυνατότητα προσθήκης της κάρτας σε εξωτερική εφαρμογή Wallet της επιλογής του η οποία δέχεται και παρουσιάζει αρχεία pkpass.
  4. Παρέχει τη δυνατότητα ανάκλησης του ψηφιακού εγγράφου.

Αντίγραφο ψηφιακής ταυτότητας για προσωπική χρήση

Η εφαρμογή θα πρέπει να επεκταθεί ώστε να δίνει την δυνατότητα στον πολίτη να προσκομίσει  τεκμήριο της ταυτότητάς του σε όποιον επιθυμεί, μέσω προώθησης εγγράφου PDF από την εφαρμογή. Για το σκοπό αυτό θα προστεθεί η δυνατότητα έκδοσης Αντιγράφου ψηφιακής ταυτότητας (για προσωπική χρήση) με τις κάτωθι προδιαγραφές:

  • Θα εκδίδεται μόνο εάν ο χρήστης έχει εκ των προτέρων εκδώσει ψηφιακό αντίγραφο Ταυτότητας μέσω της εφαρμογής (δηλ. ψηφιακό έγγραφο με αναγνωριστικό “GOV-WALLET-ID”)
  • Θα έχει ξεχωριστό κωδικό QR για επιβεβαίωση
  • Θα έχει όλα τα πεδία που έχει το ψηφιακό έγγραφο με αναγνωριστικό “GOV-WALLET-PRESENT-ID” (δηλ. το αντίγραφο που χρησιμοποιούν Τράπεζες, Telco, κλπ.)

Ο χρήστης θα επιλέγει την έκδοση του Αντιγράφου μέσα από τη οθόνη με τις λεπτομέρειες ταυτότητας. Κατόπιν θα παρεμβάλλεται Βιομετρικός Έλεγχος και θα δημιουργείται αίτημα το οποίο θα υπογράφεται με το private key του χρήστη (διασφαλίζοντας την αυθεντικότητα προέλευσης). Εν συνεχεία το αίτημα θα αποστέλλεται σε κατάλληλο Web Service το οποίο θα επιστρέφει το PDF αρχείο

Βελτιώσεις εφαρμογής

Με βάση την εμπειρία που έχει συσσωρευθεί αλλά και την ανατροφοδότηση από σχόλια χρηστών, η εφαρμογή θα πρέπει να τροποποιηθεί με σκοπό τη βελτίωση εμπειρίας χρήστη στα ακόλουθα σημεία:

  1. Βελτίωση του τρόπου ταυτοποίησης χρήστη μέσω Βιομετρικών: Για την ταυτοποίηση χρήστη μέσω Βιομετρικών, η εφαρμογή θα πρέπει να επιλέγει αυτόματα τον καταλληλότερο από τους διαθέσιμους βιομετρικούς αισθητήρες της συσκευής. Αυτό κάνει την διαδικασία ασφαλέστερη, γρηγορότερη, με τη μεγαλύτερη δυνατή κάλυψη σε εύρος συσκευών.
  2. Αποφυγή επανεπιλογής ενέργειας μετά την παρεμβολή εισαγωγής Βιομετρικών: ορισμένες ενέργειες χρήστη (π.χ. Quick Scan) απαιτούν την εκ νέου ταυτοποίηση χρήστη μέσω Βιομετρικών. Με την αλλαγή αυτή θα αποφεύγεται η επανεπιλογή της ενέργειας μετά την παρεμβολή της οθόνης παροχής Βιομετρικών και της επιτυχούς αναγνώρισης χρήστη.
  3. Βελτίωση της απόκρισης της εφαρμογής με χρήση προσωρινής αποθήκευσης (caching): κατά την εκτέλεση διάφορων ροών της εφαρμογής θα γίνεται χρήση προσωρινού caching αποτελεσμάτων δικτυακών κλήσεων (όπου αυτό αρμόζει) προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος απόκρισης.
  4. Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης έχει απενεργοποιήσει τη δυνατότητα λήψης Push notifications για την εφαρμογή, να ενημερώνεται καταλλήλως όταν επιλέξει ενέργεια που απαιτεί τη επανενεργοποίηση της δυνατότητα αυτής (π.χ. Έλεγχος Εγγράφου / Quick Scan).
  5. Το περιεχόμενο των Συχνών Ερωτήσεων (FAQs) που προβάλλονται στην οθόνη «Ρυθμίσεις» θα πρέπει να λαμβάνεται με δυναμικό τρόπο από το Wallet backend κατόπιν τροποποίησης κατάλληλου αρχείου από διαχειριστή.
  6. Κατά τον Έλεγχο Εγγράφου, σε περίπτωση που ο ελεγκτής εισάγει λανθασμένο Κωδικό Σύζευξης, να υπάρχει η δυνατότητα να το διορθώσει χωρίς να χρειάζεται να επαναλάβει τη διαδικασία από την αρχή.
  7. Να υλοποιηθούν οι αλλαγές που επιφέρει το λειτουργικό σύστημα Android 13 σχετικά με την ανάγκη αποδοχής από το χρήστη για λήψη ειδοποιήσεων και αποθήκευση αρχείων (pkpass).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v