Ντεμπούτο για τον «ενεργειακό διαμεσολαβητή», ποιες υπηρεσίες θα προσφέρει

Ενεργοποιείται το εργαλείο της ΡΑΑΕΥ για να επιλύονται διαφορές που αφορούν ενεργειακά θέματα. Τι πρέπει να ξέρουν οι καταναλωτές.

Ντεμπούτο για τον «ενεργειακό διαμεσολαβητή», ποιες υπηρεσίες θα προσφέρει

Ένα πολύτιμο εργαλείο θα μπορούν να χρησιμοποιούν από τις αρχές του επόμενου χρόνου οι καταναλωτές ενέργειας, ενόψει, μάλιστα, και της καθιέρωσης των χρωματιστών, περίπλοκων, τιμολογίων.

Η ΡΑΑΕΥ ενεργοποιεί από τις αρχές Ιανουαρίου τον θεσμό του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, υπηρεσία που θα παρέχεται δωρεάν, για την επίλυση διαφορών μεταξύ πελάτη και προμηθευτή, είτε πρόκειται για ρεύμα είτε για φυσικό αέριο.

Οι διαφορές αυτές θα καλύπτουν μία ευρεία γκάμα. Από την αμφισβήτηση των χρεώσεων, συμπεριλαμβανομένης της Ρήτρας Αναπροσαρμογής, τις ασάφειες του λογαριασμού, τον τρόπο διακανονισμού οφειλών, το ύψος της κατανάλωσης, ως και πιο απλά ζητήματα, όπως, το λάθος ή καθυστέρηση σε τραπεζική συναλλαγή, κατάθεση πιστωτικών υπολοίπων, αμφισβήτηση παρεχόμενων επιλογών πληρωμών και συχνότητα αποστολής λογαριασμού.

Επίσης, στο τραπέζι της διαμεσολάβησης θα μπορούν να τεθούν η ασάφεια ή η διαφορετική ερμηνεία συμβατικών όρων, η τροποποίησή τους, τυχόν προσκόμματα κατά την υπαναχώρηση από τη σύμβαση ή την αλλαγή προμηθευτή, η προβληματική ενημέρωση για όρους και υπηρεσίες, ζητήματα που αφορούν στην υπογραφή και την πληρεξουσιότητα, την ερμηνεία και την εφαρμογή όρων περί εγγυήσεων, καθώς και τις καθυστερήσεις και τα σφάλματα στην τελική εκκαθάριση της συναλλακτικής σχέσης. Οι πελάτες μπορούν να εγκαλέσουν, ακόμη, προμηθευτές για καθυστέρηση στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου ή και για κακή ποιότητα στην εξυπηρέτησή τους.

Για την απρόσκοπτη λειτουργία του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή η ΡΑΑΕΥ αποφάσισε να συνάψει πρόσφατα σύμβαση με την εταιρεία LEX Νομικές Υπηρεσίες, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, η οποία αναλαμβάνει να συνδράμει την Αρχή στη διαχείριση του συγκεκριμένου έργου.

Πώς θα λειτουργεί ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής: ο καταναλωτής υποβάλλει το παράπονό του στον προμηθευτή του και εφόσον δεν λάβει ικανοποιητική απάντηση, έχει δύο δυνατότητες: ή να προβεί σε καταγγελία προς τη ΡΑΑΕΥ για θέματα αποκλειστικά ρυθμιστικά που σχετίζονται με τον Κώδικα Προμήθειας, ή να διευθετήσει τη διαφορά αστικού χαρακτήρα στις αίθουσες των αρμόδιων δικαστηρίων. Σε αυτή την περίπτωση, αντί να τρέχει στα δικαστήρια με υψηλό κόστος, μπορεί να απευθύνεται στην Αρχή για την παρέμβαση του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, χωρίς καμία επιβάρυνση και χωρίς τη φυσική παρουσία των εμπλεκόμενων μερών.

Προκειμένου να παρέχει τη συγκεκριμένη υπηρεσία η ΡΑΑΕΥ έχει εγγραφεί στο Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, του υπουργείου Ανάπτυξης.

Ο θεσμός του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή δεν είναι ο μοναδικός που παρέχει η Αρχή για την προστασία και την ενδυνάμωση των καταναλωτών. Στην ιστοσελίδα της περιλαμβάνεται και η πλατφόρμα MyRAE, όπου οι καταναλωτές μπορούν να καταχωρίσουν τα τυχόν παράπονα και καταγγελίες τους. Η νέα δράση που προστίθεται μελετάται από το 2022 από την πρώην ΡΑΕ και τώρα βαίνει προς ενεργοποίηση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v