Σε διανομή στους νυν μετόχους της αθροιστικού ποσού 235 εκατ. ευρώ, μέσω προμερίσματος και διανομής κερδών εις νέον, ετοιμάζεται να προχωρήσει η Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), αξιοποιώντας το ισχυρό της ταμείο.
Βάσει όσων προκύπτουν από τις παρουσιάσεις που διενεργεί σε επενδυτές η εταιρεία, από το ταμείο των 579,4 εκατ. ευρώ, που είχε στις 30/9, θα χάσει 460 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, τα 225 εκατ. ευρώ αφορούν σε υπόλοιπο μερίσματος χρήσης 2022, που δεν είχε καταβληθεί ως την 30ή Σεπτεμβρίου. Τα 235 εκατ. ευρώ αφορούν σε προμέρισμα χρήσης 2023 και σε επιστροφή κεφαλαίου από τα κέρδη εις νέον.
Οι σχετικές αποφάσεις για το προμέρισμα και τη διανομή κερδών εις νέον ή/και προαιρετικών αποθεματικών θα ληφθούν στην έκτακτη γενική συνέλευση της 14ης Δεκεμβρίου.
Τα έσοδα στο 9μηνο ανήλθαν σε 463,6 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων σε 322 εκατ. ευρώ και τα μετά από φόρους σε 188,6 εκατ. ευρώ (EPS 0,63 ευρώ). Επίσης, διαθέτει κέρδη εις νέον και προαιρετικά αποθεματικά, ύψους 105 εκατ. ευρώ.
Συνολικά, δηλαδή, εντός του 2023 οι νυν μέτοχοι θα λάβουν από τη ΔΑΑ το ποσό των 685 εκατ. ευρώ (μέρισμα χρήσης 2022 450 εκατ. ευρώ, προμέρισμα και επιστροφή κεφαλαίου 235 εκατ. ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι εντός του 2022 η Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών διένειμε μέρισμα 201 εκατ. ευρώ.
Λόγω των παραπάνω διανομών στους νυν μετόχους και της υποχώρησης των ταμειακών διαθεσίμων, το ΔΑΑ θα επιχειρήσει την εισαγωγή των μετοχών του στο Χ.Α, βάσει των παρουσιάσεων, με καθαρό δανεισμό 866 εκατ. ευρώ και EBITDA 360 εκατ. ευρώ (net debt/EBITDA 2,4x).
Με EV/EBITDA άνω του 10x το IPO
Επομένως, αν ισχύουν οι πληροφορίες ότι επιδιώκεται equity value 3 δισ. ευρώ (τιμή διάθεσης 10 ευρώ ανά μετοχή), το EV διαμορφώνεται σε 3,86 δισ. ευρώ και η σχέση EV/EBITDA 2023 σε επίπεδα της τάξης του 10,7x. Σημειώνεται ότι μετά τη διόρθωση των τελευταίων μηνών, οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές του ΔΑΑ διαπραγματεύονται σε χαμηλότερα επίπεδα. Για τον λόγο αυτό η αγορά θεωρεί πιο συνετό η εισαγωγή να διενεργηθεί με EV/EBITDA της τάξης του 9x καθώς η πρόβλεψη για αύξηση της επιβατικής κίνησης την επόμενη διετία ανέρχεται σε μέσο όρο στο 2%.
Από την πλευρά των μετόχων και των συντονιστών της επιχειρούμενης διάθεσης υφιστάμενων μετοχών, τονίζεται ότι πρόκειται για διάθεση υφιστάμενων μετοχών, παραπέμποντας στην πρόσφατη πώληση μειοψηφικού πακέτου του αεροδρομίου Χίθροου, η οποία διενεργήθηκε σε EV/EBITDA 12x. Πρόκειται, βεβαίως, για άλλα μεγέθη και διαφορετικό μείγμα εσόδων.
Θα μοιράζει το 100% των επιτρεπόμενων κερδών
Βάσει των παρουσιάσεων, οι ελεύθερες ταμειακές ροές του ΔΑΑ αναμένεται να διαμορφωθούν φέτος σε 150 εκατ. ευρώ και να φθάσουν το 2030 σε 200 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία υπόσχεται ότι θα διανέμει, ετησίως, στους μετόχους το 100% των επιτρεπόμενων κερδών. O λόγος καθαρός δανεισμός/EBITDA δεν θα υπερβεί, σύμφωνα με το business plan, το 3,5x, παρά τις νέες επενδύσεις που έχει μπροστά της και οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν με λήψη δανεισμού.
Επενδύσεις 650 εκατ. ευρώ ως το 2028
Με την υφιστάμενη χωρητικότητα σε αεροδιαδρόμους ικανή να εξυπηρετήσει ως 50 εκατ. επιβάτες ετησίως, οι επενδύσεις στις οποίες απαιτείται να προχωρήσει το ΔΑΑ εστιάζονται στις υπόλοιπες υποδομές (τερματικοί σταθμοί, εμπορικοί χώροι κ.ά.). Προβλέπεται capex 650 εκατ. ευρώ για επενδύσεις ως το 2028 που θα αυξήσουν τη δυνατότητα διακίνησης σε 33 εκατ. επιβάτες και άλλα 700 εκατ. ευρώ για νέες επενδύσεις την περίοδο 2029-2035, ώστε να φθάσει η δυνατότητα διακίνησης επιβατών σε ως 40 εκατ. ετησίως. Επενδύσεις που θα χρηματοδοτηθούν με λήψη δανεισμού.
Η εισαγωγή στην Κύρια Αγορά του Χ.Α. θα διενεργηθεί με διάθεση υφιστάμενων μετοχών από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ. Ειδικότερα, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου θα διαθέσει το 20% των μετοχών. Το βιβλίο της συνδυασμένης προσφοράς σε Ελλάδα (δημόσια προσφορά) και εξωτερικό (accelerated book building) θα χειριστούν Bank of America, Morgan Stanley, Deutsche Bank, BNP, ενώ στο σχήμα θα συμμετέχουν όλες οι συστημικές τράπεζες και αρκετές ΑΧΕ από την Ελλάδα.