Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες

Τον σχεδιασμό για αύξηση της επιβατικής κίνησης στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας παρουσίασε η διοίκηση του ΔΑΑ στους επενδυτές. Προβλέπει διπλασιασμό επιβατικής κίνησης μέχρι το 2045. Οδεύει προς το Χρηματιστήριο.

«Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες

Τον στρατηγικό σχεδιασμό για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μέχρι το 2045, με επενδύσεις που υπερβαίνουν το 1,3 δισ. ευρώ, παρουσίασε η διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» στους επενδυτές, ενόψει της αρχικής δημόσιας εγγραφής της μετοχής του στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το πλάνο που παρουσιάστηκε, υπάρχει περιθώριο για την αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 50 εκατ. ετησίως, με βάση την υφιστάμενη έκταση και τους υπάρχοντες διαδρόμους προσγείωσης/απογείωσης του αεροδρομίου. Ωστόσο, θα απαιτηθούν πρόσθετες επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς και άλλες υποδομές.

Ειδικότερα, η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» μπορεί να φτάσει τα 33 εκατ. επιβάτες έως το 2028, με επενδύσεις 650 εκατ. ευρώ, τα 40 εκατ. επιβάτες έως τα μέσα της δεκαετίας του ’30 με πρόσθετες επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ και τα 50 εκατ. έως το 2045. Μπορεί για τον τελικό στόχο να μη δόθηκαν αναλυτικά στοιχεία σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο, ωστόσο, όπως αναφέρθηκε, το σύνολο των επενδύσεων θα χρηματοδοτηθεί μέσω δανεισμού.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης αναφέρθηκε η πρόβλεψη της IATA για αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 2,1% σε ετήσια βάση μακροπρόθεσμα. Σημειώνεται ότι ο ρυθμός ανάπτυξης την περίοδο 2019-2023 διαμορφώθηκε στο 3,7%.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η επιβατική κίνηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας το 11μηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου ξεπέρασε τα 26 εκατ., προσεγγίζοντας το 100% της χωρητικότητας του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Από τα 26 εκατ. ταξιδιώτες, τα 2/3 είναι τουρίστες από το εξωτερικό, με το 87% να επισκέπτεται την Αθήνα για αναψυχή και την ελληνική πρωτεύουσα να αποτελεί για πάνω από το 80% τελικό προορισμό και όχι ενδιάμεσο σταθμό.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου 2023 ανήλθε σε 1,9 εκατ., αυξημένη κατά 18,8% σε σύγκριση με το 2022, αλλά και αυξημένη κατά 13,9% σε σχέση με το προπανδημικό έτος 2019. Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 14,2% και 21,1% αντίστοιχα. Σε σύγκριση με το 2019, τόσο οι επιβάτες εσωτερικού όσο και οι διεθνείς επιβάτες παρουσίασαν άνοδο κατά 18,9% και 11,7% αντίστοιχα.

Συνολικά, κατά τους έντεκα πρώτους μήνες του έτους, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 26,31 εκατ., αυξημένη κατά 24,5% σε σύγκριση με το 2022, αλλά και κατά 9,9% σε σύγκριση με το 2019. Αναλυτικά, τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 19,4% και 26,9% αντίστοιχα, ενώ παρουσίασαν άνοδο και σε σύγκριση με το 2019, κατά 12,8% και 8,7% αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι, με βάση τις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις, το «Ελ. Βενιζέλος» κατέγραψε στο 9μηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου κέρδη 188 εκατ. ευρώ. Πιο αναλυτικά, η εταιρεία του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας κατέγραψε έσοδα 436 εκατ. ευρώ, σημαντικά αυξημένα κατά 22% έναντι των 357 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε 322 εκατ. ευρώ από τα 248 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους της εταιρείας ανήλθαν στα 188 εκατ. ευρώ από 131,9 εκατ. ευρώ το 2022, ενισχυμένα κατά σχεδόν 42%.

Σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις του ΔΑΑ, αυτές για το ίδιο διάστημα διαμορφώθηκαν σε 1,73 δισ. ευρώ από 1,46 δισ. ευρώ το εννεάμηνο του 2022. Οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονται σε 338 εκατ. ευρώ, τα δάνεια σε 980,8 εκατ. ευρώ και οι λοιπές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις σε 413,3 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v