Μήνυμα-alert προς τους υποψήφιους συνταξιούχους θα αποστέλλει ο ΕΦΚΑ έξι μήνες πριν από τη συμπλήρωση των όρων και προϋποθέσεων συνταξιοδότησης, με στόχο τη μείωση της αναμονής.
Η αρχή, βάσει του σχεδιασμού, θα γίνει κατά τους πρώτους μήνες του 2024 με τους εν δυνάμει συνταξιούχους του δημοσίου, με τη διοίκηση του Οργανισμού να έχει ήδη έρθει σε επαφή με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τη διασφάλιση της νομιμότητας κατά τη διαδικασία.
Παράλληλα, και πάλι για το δημόσιο, ξεκινά η προσωποποιημένη πληροφόρηση των συνταξιούχων που έχουν υποβάλει αίτηση, για την πορεία της έως και την έκδοση της οριστικής απόφασης.
Οι δύο νέες ψηφιακές υπηρεσίες έχουν στόχο την εξάλειψη της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων του δημοσίου, τον περιορισμό των επισκέψεών τους στα υποκαταστήματα του Φορέα και τη δραστική μείωση της αναμονής όσον αφορά την έκδοση της σύνταξής τους.
Η πρώτη αφορά την έγκυρη, έξι μήνες νωρίτερα, προειδοποίηση των ασφαλισμένων ότι επίκειται η συνταξιοδότησή τους, ώστε να προετοιμάζονται για να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Η δεύτερη, εφόσον υποβληθεί ο φάκελος, αφορά την ηλεκτρονική παρακολούθηση της πορείας του, έως και την έκδοση της κύριας σύνταξης. Και οι δύο αυτές δράσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της προώθησης μέτρων e-εξυπηρέτησης ασφαλισμένων και συνταξιούχων του Δημοσίου.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τον διοικητή του ΕΦΚΑ Αλέξανδρο Βαρβέρη, από τις αρχές του επόμενου έτους θα εκκινήσει μια νέα διαδικασία εξυπηρέτησης των πολιτών, προληπτικού χαρακτήρα, που έρχεται να προστεθεί στην προσπάθεια μείωσης του χρόνου απονομής των συντάξεων. Ουσιαστικά, με τον τρόπο της προειδοποιητικής ενημέρωσης, θα ενεργοποιηθούν όλοι εκείνοι οι εν δυνάμει συνταξιούχοι που πληρούν το ηλικιακό όριο που απαιτείται, θα μπορούν να συγκεντρώσουν προκαταβολικά όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και δεν θα υπάρχουν φαινόμενα όπως συμβαίνει έως τώρα, όπου εντοπίζονται φάκελοι συνταξιοδότησης να παραμένουν σε εκκρεμότητα για αρκετό χρονικό διάστημα, λόγω έλλειψης κάποιου ή κάποιων δικαιολογητικών.
Η αρχή θα γίνει με τους δημόσιους υπαλλήλους. Ήδη ο κ. Bαρβέρης συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Κώστα Μενουδάκο και επίτιμο πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, προκειμένου να εξεταστεί το θέμα διασφάλισης της προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των εν δυνάμει συνταξιούχων που θα ενημερώνονται από τις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ, στο πλαίσιο λειτουργίας της νέας δράσης. Και αυτό γιατί ο ασφαλισμένος θα ενημερώνεται τηλεφωνικά από τον e-ΕΦΚΑ 6 μήνες πριν την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης, για τη δυνατότητα συνταξιοδότησής του και για τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομίσει.
Μέσω της νέας υπηρεσίας επιδιώκεται, αφενός, να αποφευχθεί κάθε ταλαιπωρία του ασφαλισμένου και αφετέρου, να εκδοθεί ταχύτερα η σύνταξή του. Με αυτόν τον τρόπο ο e-ΕΦΚΑ εγκαινιάζει υπηρεσίες όπου για πρώτη φορά το κράτος θα πηγαίνει στον πολίτη κι όχι ο πολίτης στο κράτος.
Αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΕΦΚΑ εκτιμούν ότι αρχικά η προειδοποιητική ενημέρωση θα γίνει με μεγαλύτερη ασφάλεια στους συνταξιούχους που προέρχονται από τον δημόσιο τομέα. Άλλωστε, οι περιπτώσεις αυτές συνήθως έχουν πιο ομαλή εξέλιξη, μέχρι τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης. Εν συνεχεία, θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε να μπορούν να ενημερωθούν εγκαίρως και οι ασφαλισμένοι που προέρχονται από τον ιδιωτικό τομέα, ακόμα και αν οι τελευταίοι διατηρούν το δικαίωμα να συνεχίσουν να εργάζονται, ακόμα και αν συμπληρώσουν το απαιτούμενο ηλικιακό όριο, ανά περίπτωση.
Μάλιστα αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης, ο ασφαλισμένος θα μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της έως και την οριστική απόφαση. Ήδη υπεγράφη συμφωνία συνεργασίας με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η νέα υπηρεσία για προσωποποιημένη πληροφόρηση προς τους συνταξιούχους του Δημοσίου λειτουργεί στον ιστότοπο του Φορέα (www.efka.gov.gr), ώστε οι ενδιαφερόμενοι, με τη χρήση των κωδικών Τaxis, να παρακολουθούν την πορεία της αίτησης συνταξιοδότησής τους σε κύριο φορέα του δημόσιου τομέα.
Στόχος της νέας υπηρεσίας είναι να μειωθούν οι επισκέψεις των υποψήφιων συνταξιούχων του δημόσιου τομέα στις αρμόδιες υπηρεσίες και παράλληλα να αυξηθεί ο ρυθμός εξυπηρέτησής τους.