Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

EE: Αίτημα συμμόρφωσης στην AliExpress για online απάτες

Μετά τον χαρακτηρισμό της ως πολύ μεγάλης πλατφόρμας, η AliExpress υπέχει υποχρέωση συμμόρφωσης με τον κανονισμό για ψηφιακές υπηρεσίες, που σχετίζονται με τη διάδοση παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου και πωλήσεις παράνομων προϊόντων.

EE: Αίτημα συμμόρφωσης στην AliExpress για online απάτες

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε επισήμως στην AliExpress αίτημα παροχής πληροφοριών στο πλαίσιο του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Η Κομισιόν ζητεί από την AliExpress, σύμφωνα με ανακοίνωση, να παράσχει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα μέτρα που έχει λάβει για να συμμορφωθεί με υποχρεώσεις που σχετίζονται με εκτιμήσεις κινδύνου και μέτρα μετριασμού για την προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο, ιδίως όσον αφορά τη διάδοση παράνομων προϊόντων, όπως πλαστών φαρμάκων, στο διαδίκτυο.

Ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς κ. Τιερί Μπρετόν δήλωσε σχετικά: «Ο κανονισμός για τις ψηφιακές υπηρεσίες δεν αφορά μόνο τη ρητορική μίσους, την παραπληροφόρηση και τον κυβερνοεκφοβισμό. Προβλέπει επίσης την αφαίρεση παράνομων ή επισφαλών προϊόντων που πωλούνται εντός της ΕΕ μέσω πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων των όλο και περισσότερων ψεύτικων και δυνητικά επικίνδυνων για τη ζωή φαρμάκων και φαρμακευτικών προϊόντων που πωλούνται στο διαδίκτυο.»

Η AliExpress πρέπει να παράσχει τις ζητούμενες πληροφορίες στην Επιτροπή έως τις 27 Νοεμβρίου 2023. Η Επιτροπή θα κρίνει τα επόμενα βήματα αφού αξιολογήσει τις απαντήσεις της AliExpress. Τα βήματα αυτά ενδέχεται να συνεπάγονται την επίσημη κίνηση διαδικασίας σύμφωνα με το άρθρο 66 του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Σύμφωνα με το άρθρο 74 παράγραφος 2 του κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες, η Επιτροπή δύναται να επιβάλει πρόστιμα για ανακριβείς, ελλιπείς ή παραπλανητικές πληροφορίες σε απάντηση αιτήματος παροχής πληροφοριών. Σε περίπτωση που η AliExpress δεν απαντήσει, η Επιτροπή μπορεί να ζητήσει τις πληροφορίες με απόφασή της. Στην περίπτωση αυτή, η εκπρόθεσμη απάντηση μπορεί να οδηγήσει στην επιβολή περιοδικών χρηματικών ποινών.

Μετά τον χαρακτηρισμό της ως πολύ μεγάλης επιγραμμικής πλατφόρμας, η AliExpress υπέχει υποχρέωση συμμόρφωσης με όλες τις διατάξεις που εισήγαγε ο κανονισμός για τις ψηφιακές υπηρεσίες, όπως της αξιολόγησης και του μετριασμού των κινδύνων που σχετίζονται με τη διάδοση παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου και τυχόν αρνητικών επιπτώσεων στην άσκηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v