Ενα χρόνο... υπομονή για σταθερή μείωση των τιμών στα τρόφιμα

Προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν νέες αναταραχές στο ενεργειακό κόστος ή άλλες αναταράξεις και φυσικές καταστροφές λόγω κλιματικής κρίσης, εκτιμά ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς.

Ενα χρόνο... υπομονή για σταθερή μείωση των τιμών στα τρόφιμα

Η υπουργική απόφαση για «κλειδωμένες» τιμές τουλάχιστον κατά 5% και για διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών έχει ήδη δημοσιευτεί και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα πρέπει να ενημερώνουν ηλεκτρονικά τις υπηρεσίες του αρμόδιου υπουργείου σε ποια προϊόντα, ποιων εταιρειών έχουν δεχθεί ανατιμήσεις από τους προμηθευτές.

«Στόχος να καταφέρουμε, τουλάχιστον, 500 κωδικοί προϊόντων να έχουν μείωση στο ράφι» τόνισε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας αναφερόμενος στην ειδική σήμανση σε προϊόντα που θα έχουν σταθερή μείωση τουλάχιστον 5% επί ένα εξάμηνο. Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι «από την επόμενη εβδομάδα, οι καταναλωτές θα αρχίσουν να βλέπουν τις ειδικές σημάνσεις στα σούπερ μάρκετ για τα προϊόντα στα οποία μειώνεται η τιμή τους».

«Οτιδήποτε θεσμοθετήσει η πολιτεία για το καλό των καταναλωτών, όλες οι επιχειρήσεις των σούπερ μάρκετ θα το εφαρμόσουν» επισημαίνει σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς. «Η Ένωση ενθαρρύνει οποιαδήποτε τέτοια πρωτοβουλία. Το μόνο που ζητάμε είναι να γίνεται με έναν αποτελεσματικό τρόπο και όχι ιδιαίτερα γραφειοκρατικό που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο κόστος λειτουργίας αλλά και σε λάθη ενδεχομένως».

Εστιάζοντας στο μέτρο περί μόνιμης μείωσης τιμής ο κ. Πεταλάς σημειώνει ότι αυτό που προσπαθεί να κάνει του υπουργείο με τη σταθερή μείωση 5% επί ένα εξάμηνο είναι να ενθαρρύνει προμηθευτές να προχωρήσουν σε μειώσεις στους τιμοκαταλόγους τους, στις προτεινόμενες τιμές. «Είναι ένα μέτρο που αν λειτουργήσει θα βοηθήσει σίγουρα στην μείωση των τιμών και στην μείωση του πληθωρισμού» τονίζει ο κ. Πεταλάς στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και συμπληρώνει: «Η δέσμευση τιμής για έξι μήνες είναι μια μεγάλη περίοδος, ειδικά σε τόσο έντονες περιόδους αλλαγών. Εύχομαι να πετύχει και να βρεθούν πολλές επιχειρήσεις που θα το ακολουθήσουν. Αναμένουμε να δούμε πώς θα ανταποκριθούν όσοι από τους προμηθευτές έχουν τη δυνατότητα ή πάρουν το ρίσκο να δεσμευτούν για μόνιμες μειώσεις τιμών».

Σε ό,τι αφορά τις πληθωριστικές πιέσεις ο κ. Πεταλάς τοποθετεί σε ένα χρόνο από σήμερα την έναρξη της σταθερής πτωτικής πορείας των τιμών στα τρόφιμα με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν νέες αναταραχές στο ενεργειακό κόστος ή άλλες αναταράξεις και φυσικές καταστροφές λόγω κλιματικής κρίσης. Ωστόσο, σπεύδει να σημειώσει ότι με τα γεγονότα στη Μέση Ανατολή τα πράγματα έχουν γίνει περίπλοκα και δεν μπορεί να εκτιμηθεί το μέγεθος της επίδρασης στο κόστος της ενέργειας στο άμεσο μέλλον.

«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι αιτίες που οδήγησαν στις ανατιμήσεις τα τελευταία 3 με 4 χρόνια ήταν πολύ ισχυρές όπως το κόστος της ενέργειας, η δυσκολία της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και το κόστος μεταφοράς. Αρκετά από αυτά αρχίζουν να δείχνουν τάσεις υποχώρησης και ομαλοποίησης. Στο πλαίσιο αυτό, θα μπορούσαν κάποιες επιχειρήσεις να αναλάβουν πρωτοβουλίες με στόχο τη μείωση των τιμών. Αλλά αυτό θα το δούμε στην πράξη και στα ράφια των σούπερ μάρκετ το επόμενο διάστημα».

Θετική η ελληνική βιομηχανία τροφίμων

Συμμάχους στην ελληνική βιομηχανία τροφίμων αναζητά ο υπουργός Ανάπτυξης προκειμένου να εφαρμοστούν τα μέτρα που έχει ανακοινώσει κατά της ακρίβειας. Στο πλαίσιο αυτό συναντήθηκε πρόσφατα με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), υπό τον πρόεδρό του, Ιωάννη Γιώτη ζητώντας στήριξη.

«Η ακρίβεια είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα για την ελληνική οικογένεια. Για αυτό ζήτησα από την ελληνική βιομηχανία τροφίμων να αγκαλιάσει την νέα κυβερνητική πρωτοβουλία για ''Μόνιμη Mείωση Tιμής'' σε σημαντικά καταναλωτικά προϊόντα. Πολιτεία και βιομηχανία εργαζόμαστε με έναν κοινό σκοπό: τη στήριξη της ελληνικής οικογένειας απέναντι στην πληθωριστική κρίση. Είμαστε πάντα σε ανοιχτή επικοινωνία με τον ΣΕΒΤ για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς και την τόνωση του ανταγωνισμού. Συνεχίζουμε να λαμβάνουμε πρωτοβουλίες σε όλο το μήκος της αγοράς για να πετύχουμε τις καλύτερες δυνατές τιμές για τον καταναλωτή» ανέφερε ο κ. Σκρέκας.

«Όπως πράξαμε με το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'' το προηγούμενο διάστημα, έτσι και σήμερα, θα σταθούμε δίπλα στους καταναλωτές σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία», δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Γιώτης.

με πληροφορίες από ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v