Με τις αυξήσεις των τιμών στα φρούτα και λαχανικά να «καίνε» το καλάθι και την τσέπη του καταναλωτή -τον Σεπτέμβριο οι τιμές στα φρούτα αυξήθηκαν 13,9% και στα λαχανικά 17,7%-, το υπουργείο Ανάπτυξης επιχειρεί να αποκτήσει γνώση για το εύρος και την εξέλιξη των τιμών τους.
Αυτό είναι το πνεύμα της υπουργικής απόφασης του υπ. Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το πρωί της Πέμπτης. Με βάση την υπουργική απόφαση, οι αλυσίδες super market των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90 εκατ. ευρώ θα πρέπει να ανακοινώνουν στο Υπουργείο λιανικές τιμές πώλησης για 33 οπωροκηπευτικά προϊόντα (αφορά 26 κατηγορίες οπωροκηπευτικών που εμπορεύονται).
Στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν: σταφύλια, λεμόνια, μπανάνες, πορτοκάλια Βαλέντσια, μανταρίνια, αχλάδια, μήλα, μήλα Golden Delicious, μήλα Granny Smith, μήλα Starkin Delicious, μήλα Gala, ρόδια, μανιτάρια, αγκινάρες, τομάτες, τοματίνια, αγγούρια, κολοκύθια, μαρούλια, ρόκα, πατάτες, πατάτες Κύπρου, πατάτες εγχώριες, πατάτες εισαγωγής, σκόρδα (κομμάτι), κρεμμύδια ξερά, κρεμμύδια φρέσκα, σπανάκι, παντζάρια, καρότα, ραπανάκια, λάχανα, κουνουπίδια, μπρόκολο, πιπεριές, πιπεριές χονδρές, πιπεριές μακριές, μελιτζάνες, μαϊντανός, άνηθος, σέλινο και φασολάκια.
Οι ανακοινώσεις των υπόχρεων, δηλαδή των σούπερ μάρκετ, θα αποστέλλονται κάθε Τρίτη στις 9:00 π.μ. στο Υπουργείο Ανάπτυξης μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis. Επίσης προβλέπεται πως το υπουργείο Ανάπτυξης θα ανακοινώνει με κάθε πρόσφορο μέσο προς το καταναλωτικό κοινό εύρος τιμών που επικρατούν στα καταστήματα των υπόχρεων και ιδίως μέσω των ιστότοπων του Υπουργείου Ανάπτυξης, της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και του «e-katanalotis».