Μετρό Θεσ/νίκης: Πέφτουν οι υπογραφές για τη σύμβαση ΣΔΙΤ των 250 εκατ.

Μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναμένεται να υπογραφεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας η σύμβαση για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου με την κοινοπραξία ATM-Egis.

Μετρό Θεσ/νίκης: Πέφτουν οι υπογραφές για τη σύμβαση ΣΔΙΤ των 250 εκατ.

Στις αρχές Οκτωβρίου υπογράφεται τελικώς η σύμβαση του έργου ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης μεταξύ της Ελληνικό Μετρό και της αναδόχου κοινοπραξίας THEMA Consortium (ATM S.p.A. - Egis Projects S.A.S).

Υπενθυμίζεται πως η ανάδοχος μετά από σχετικό διαγωνισμό, στον οποίο επικράτησε με προσφορά 250 εκατ. ευρώ περίπου, θα αναλάβει για 11 χρόνια τη λειτουργία των δύο πρώτων βασικών γραμμών του Μετρό της συμπρωτεύουσας, η πρώτη εκ των οποίων εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στο 2024.

Κατ’ αρχάς, θα αρχίσει η λειτουργία της Βασικής Γραμμής, που ξεκινά από τη βορειοδυτική πλευρά της πόλης με τον Σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», ο οποίος βρίσκεται εμπρός από τον Σταθμό του ΟΣΕ και συνεχίζει έως τον τερματικό Σταθμό «Νέα Ελβετία» στη νοτιοανατολική πλευρά της πόλης, καταλήγοντας στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας. Η γραμμή ακολουθεί κυρίως τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία, Κωνσταντίνου Καραμανλή, Δελφών και Σόλωνος. Το έργο της βασικής γραμμής περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς και 13 σταθμούς.

Σε δεύτερο στάδιο θα ξεκινήσει και η λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά. Οι σταθμοί της επέκτασης προς Καλαμαριά του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.

Νέα δαπάνη

Στο μεταξύ, η Ελληνικό Μετρό προχώρησε πρόσφατα στην 6η συμπληρωματική σύμβαση που αφορά σε αρχαιολογικές εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου και έχει κόστος 13,8 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ. Σημειώνεται ωστόσο πως έως σήμερα έχουν δαπανηθεί αθροιστικά 175 εκατ. ευρώ μέσω 5 διαδοχικών συμβάσεων για τη μελέτη και διαχείριση των αρχαιοτήτων και μνημείων της πόλης που σχετίζονται με τον κατασκευαστικό άξονα του Μετρό, και οι οποίες δεν είχαν ολοκληρωθεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v