Πυρκαγιά στη Ρόδο: Μετρά τις πληγές του (και) ο τουρισμός

Περίπου 75 ξενοδοχεία εκκενώθηκαν με περισσότερους από 16.000 τουρίστες να μεταφέρονται σε άλλα καταλύματα. Το ντόμινο ακυρώσεων και το στοίχημα της επόμενης ημέρας.

Πυρκαγιά στη Ρόδο: Μετρά τις πληγές του (και) ο τουρισμός
Η πυρκαγιά πέρασε μέσα από τον τουριστικό οικισμό Κιοτάρι στη Ρόδο

Ντόμινο ακυρώσεων στις κρατήσεις ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων της Ρόδου εν μέσω της περιόδου υψηλής ζήτησης έχει ενεργοποιήσει για τις επόμενες -τουλάχιστον- ημέρες η πυρκαγιά που μαίνεται τα τελευταία 24ωρα στο νησί, με τις εικόνες από τη φωτιά να κάνουν τον γύρο του κόσμου και τα πιο έγκυρα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης να κάνουν εκτενείς αναφορές στην πύρινη λαίλαπα, πλήττοντας το brand του νησιού.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, περίπου 75 ξενοδοχεία εκκενώθηκαν στο νότιο και ανατολικό τμήμα του νησιού, με περισσότερους από 16.000 τουρίστες να μεταφέρονται σε δομές ή άλλα καταλύματα για να φιλοξενηθούν.

Μέχρι αργά χθες το βράδυ, τρία ξενοδοχεία από τα συνολικά 75 που εκκενώθηκαν σε πρώτη φάση, παρέμεναν εντελώς κλειστά, καθώς στα υπόλοιπα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, υπήρχε προσωπικό ασφαλείας που διευκόλυνε όσους ταξιδιώτες επιθυμούσαν να πάρουν τις αποσκευές τους και τα προσωπικά τους αντικείμενα και είτε να αποχωρήσουν από το νησί είτε να μεταφερθούν σε άλλο κατάλυμα.

Με βάση τις πληροφορίες, κάποια ξενοδοχεία κυρίως σε Κιοτάρι, Γεννάδι και Λίνδο, μεταξύ των οποίων το Rhodos Village, το Lindian Village και το boutique ξενοδοχείο Princess του ομίλου Χατζηλαζάρου, έχουν υποστεί ζημιές σε πτέρυγες/τμήματά τους ή στον περιβάλλοντα χώρο, χωρίς, ωστόσο, κανένα να έχει καταστραφεί ολοσχερώς.

«Δεν υπάρχει πλήρης καταγραφή των ξενοδοχείων που έχουν υποστεί φθορές. Η αποτίμηση των ζημιών είναι μια διαδικασία η οποία πραγματοποιείται σταδιακά και θα ολοκληρωθεί όταν επιτευχθεί η κατάσβεση της πυρκαγιάς. Σε κάθε περίπτωση προέχει η προστασία των ανθρώπινων ζωών και το βασικό είναι ότι δεν έχει υπάρξει κάποιο θύμα», επισημαίνουν στο euro2day.gr πηγές που παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στο Νησί των Ιπποτών.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται, η κατάσταση που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στη Ρόδο αφορά το 10% της φέρουσας ικανότητας φιλοξενίας του νησιού, χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία των υπόλοιπων καταλυμάτων.

Τουρίστες προσέρχονται σε δομές και πλατείες/χωριά για φαγητό

Μέχρι στιγμής, μεταξύ άλλων καταστημάτων και χώρων εστίασης, ολοσχερώς έχει καταστραφεί ένα beach bar στη Γλύστρα της Ρόδου. «Το μεγάλο στοίχημα είναι η διαχείριση της κατάστασης όχι μόνο μεσοπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα. Πρέπει να διαφυλάξουμε το brand του νησιού ως ασφαλούς τουριστικού προορισμού και να διαχειριστούμε με σύνεση τις ακυρώσεις που είναι λογικό ότι θα καταγραφούν τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να προστατέψουμε την εικόνα της Ρόδου σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα», τονίζουν στο euro2day.gr παράγοντες της τουριστικής αγοράς.

Πάντως, παρά την πυρκαγιά που μαίνεται στο νησί, μέχρι και χθες προσγειώνονταν στη Ρόδο αεροσκάφη μεταφέροντας τουρίστες που είχαν προγραμματίσει τις διακοπές τους. Είναι ενδεικτικό ότι για χθες Κυριακή, σύμφωνα με πληροφορίες από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, είχαν προγραμματιστεί να προσγειωθούν στη Ρόδο 53 αεροσκάφη, εκ των οποίων μόλις οκτώ αεροσκάφη ήταν άδεια και προσέγγισαν το νησί προκειμένου να παραλάβουν τουρίστες που ήθελαν να φύγουν.

Την ίδια στιγμή, ο ένας μετά τον άλλο οι tour operators και οι αεροπορικές εταιρείες που διακινούν τον μεγαλύτερο όγκο επιβατών στη Ρόδο προχώρησαν σε ακυρώσεις πτήσεων και πακέτων τουλάχιστον μέχρι το τέλος του μήνα. Στο πλαίσιο αυτό, η TUI, ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης, αποφάσισε να ακυρώσει όλα τα ταξίδια που είχε προγραμματίσει με προορισμό τη Ρόδο μέχρι και την Τρίτη 25 Ιουλίου, «προκειμένου να εγγυηθεί την ασφάλεια όλων και να επιστρέψει όταν η κατάσταση στο νησί θα είναι πιο ήρεμη και ελεγχόμενη».

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στον ιστότοπό της: «Ακυρώσαμε όλες τις εξερχόμενες πτήσεις προς τη Ρόδο έως και την Τρίτη 25 Ιουλίου. Οι πελάτες που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη Ρόδο θα επιστρέψουν με την προβλεπόμενη πτήση τους πίσω στις πατρίδες τους». Μάλιστα, με νεότερη ανακοίνωσή της, τόνισε ότι οι πελάτες της με προορισμό τη Ρόδο από την Τετάρτη 26 Ιουλίου, μπορούν να κάνουν εκ νέου κράτηση ή να τροποποιήσουν την κράτησή τους δωρεάν. «Προτρέπουμε τους επισκέπτες που πρόκειται να πετάξουν στη Ρόδο να ταξιδέψουν στο νησί, καθώς αυτή η κίνηση θα βοηθήσει στην περαιτέρω εξομάλυνση της κατάστασης και θα περάσουν ομαλές διακοπές».

Σύμφωνα με την TUI, oι πυρκαγιές στα νοτιοανατολικά τμήματα της Ρόδου έχουν αναγκάσει περισσότερους από 7.800 επισκέπτες της να μετακινηθούν τις τελευταίες 24 ώρες.

Στην ίδια κατεύθυνση, ο βρετανικός όμιλος Jet2 με ανακοίνωσή του το μεσημέρι της Κυριακής γνωστοποίησε ότι λόγω των πυρκαγιών που πλήττουν τη Ρόδο θα σταματήσει μέχρι και τις 30 Ιουλίου όλες τις πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς το νησί, προχωρώντας σε επιστροφή χρημάτων ή επανακράτηση, ωστόσο, θα εξακολουθήσει να εκτελεί πτήσεις από το Νησί των Ιπποτών προς το Ηνωμένο Βασίλειο για τον επαναπατρισμό των Βρετανών τουριστών.

Σε αντίστοιχη λογική κινήθηκε και η βρετανική αεροπορική εταιρεία easyJet, η οποία ανακοίνωσε ότι οι πτήσεις της προς τη Ρόδο εξακολουθούν να πραγματοποιούνται, ωστόσο, ο ταξιδιωτικός της βραχίονας, η easyJet holidays, η εταιρεία που λειτουργεί ως tour operator, αποφάσισε να ακυρώσει όλα τα πακέτα διακοπών με προορισμό το νησί των Δωδεκανήσων μέχρι την προσεχή Τετάρτη. Μάλιστα, η αεροπορική ανέφερε ότι όποιος έχει κάνει κράτηση για να ταξιδέψει πριν από το Σάββατο 29 Ιουλίου στη Ρόδο μπορεί να μεταφέρει δωρεάν την πτήση του σε άλλη ημερομηνία ή να ζητήσει voucher.

Από την πλευρά της, η Fraport Greece, η εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου της Ρόδου, με ανακοίνωσή της τόνισε ότι «για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, θεωρείται σκόπιμο οι ταξιδιώτες να συμβουλευθούν, πρωτίστως, την αεροπορική τους εταιρεία και τα ταξιδιωτικά γραφεία, για τυχόν αλλαγές στις προγραμματισμένες πτήσεις λόγω των συνθηκών έκτακτης ανάγκης, αλλά και τις τοπικές αρχές και τις αντίστοιχες πρεσβείες / προξενεία, για την ομαλή πρόσβασή τους στο αεροδρόμιο».

Σε αυτή την κατεύθυνση, μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας συναντήθηκε στη Ρόδο με τον γενικό διευθυντή Επιχειρησιακών Λειτουργιών της Fraport Παναγιώτη Σπυράτο, τον πρόεδρο της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας Παναγιώτη Ψαρό και εκπροσώπους ξένων αεροπορικών εταιρειών, με αντικείμενο τη διευκόλυνση των επιβατών και την ομαλή λειτουργία του Αεροδρομίου «Διαγόρας», δεδομένων των συνθηκών που δημιούργησε η πυρκαγιά, η οποία ξέσπασε στο νησί τις προηγούμενες ημέρες.

Μεταξύ άλλων, συμφωνήθηκαν η δημιουργία «Help Center», για την παροχή βοήθειας σε τουρίστες που δεν διαθέτουν τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα, η παροχή κουπονιών σίτισης σε επιβάτες σε αναμονή και η ενεργοποίηση του Κέντρου Διαχείρισης Κρίσεων, με αντιπροσώπους των αεροπορικών εταιρειών και φορέων επίγειας εξυπηρέτησης για την άμεση και καλύτερη διευκόλυνση όλων των επιβατών.

Στη Ρόδο βρέθηκε και η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, προκειμένου να παρακολουθήσει από κοντά τον συντονισμό για τη διαχείριση των τουριστών που βρίσκονται στο νησί. Μάλιστα, το υπουργείο Τουρισμού συστήνει εκτάκτως στην πόλη του νησιού “help desk”, στο οποίο μπορούν να απευθύνονται τουριστικοί φορείς και ταξιδιωτικά γραφεία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v