Εξαίρεση η... Μύκονος στην ανοδική πορεία της αεροπορικής κίνησης

Τα δεδομένα που διαμορφώνονται για τον τουρισμό καταγράφονται στα στοιχεία για τις αφίξεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Οι προορισμοί που ξεχωρίζουν στο εξάμηνο και το καμπανάκι για Μύκονο και Σαντορίνη.

Εξαίρεση η... Μύκονος στην ανοδική πορεία της αεροπορικής κίνησης

Την επαναφορά τους στα προ πανδημίας επίπεδα φαίνεται ότι κατοχυρώνουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) που διαχειρίζεται η Fraport Greece, με τα νούμερα του α’ εξαμήνου να «μαρτυρούν» άνοδο τόσο σε σχέση με το 2019 όσο και σε σχέση με το 2022.

Αντίστοιχα, ο Ιούνιος ως προς την επιβατική κίνηση έκλεισε με θετικό πρόσημο και διψήφια άνοδο σε ποσοστό 11,5% σε σχέση με το 2019 και αντίστοιχη αύξηση 14,3% σε σχέση με πέρυσι.

Σε επίπεδο εξαμήνου Ιανουαρίου - Ιουνίου, η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε σε 11,8 εκατ. και κατέγραψε άνοδο 7,8% σε σχέση με το 2019, με την κίνηση εσωτερικού να σημειώνει αύξηση 3% και τη διεθνή κίνηση να βρίσκεται στο +9,7% συγκριτικά με τα προ πανδημίας νούμερα.

Η Καβάλα κατέγραψε τις μεγαλύτερες απώλειες (-11,4%), ενώ Μυτιλήνη (-1,3%), Σάμος (-0,4%) και Μύκονος (-1,4%) σημείωσαν μικρή υστέρηση. Ακτιο (27,5%) και Σκιάθος (25,6%) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη θετική ποσοστιαία μεταβολή, ενώ τους περισσότερους ταξιδιώτες υποδέχτηκαν Θεσσαλονίκη με πάνω από 3 εκατ. επιβάτες και Ρόδος, με περισσότερους από 2,1 εκατ. τουρίστες.

Η σύγκριση με το 2022

Σε σχέση με πέρυσι, η επιβατική κίνηση το α’ εξάμηνο του έτους σημείωσε υψηλές επιδόσεις και έκλεισε στο συν 14,3%. Η επιβατική κίνηση εσωτερικού κατέγραψε άνοδο 23,8%, με τη διεθνή κίνηση να έπεται στο συν 11,2%.

Ολοι οι προορισμοί της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας σημείωσαν αύξηση, με εξαίρεση τη Μύκονο, η οποία κατέγραψε πτώση 4,2%. Η διεθνής κίνηση στο νησί των ανέμων υστέρησε σε διψήφιο ποσοστό 11,4%, με την κίνηση εσωτερικού, ωστόσο, να βρίσκεται στο συν 7,8% σε σχέση με πέρυσι.

Πτώση 7,2% σε επίπεδο διεθνούς επιβατικής κίνησης σημείωσε και η Σαντορίνη, ο έτερος premium νησιωτικός προορισμός της χώρας, η οποία, ωστόσο, έκλεισε με άνοδο 8,3% χάρη στην αύξηση 26,7% της κίνησης εσωτερικού.

Ο Ιούνιος

Σε μηνιαία βάση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τον Ιούνιο στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας διακινήθηκαν πάνω από 4,9 εκατ. ταξιδιώτες. Τόσο η κίνηση εσωτερικού όσο και η διεθνής κίνηση σημείωσαν αύξηση 9,4% και 11,9% αντίστοιχα συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα. Η πλειονότητα των αεροδρομίων υπερέβη τα νούμερα του 2019, με τους αερολιμένες σε Θεσσαλονίκη (-1,3%), Καβάλα (-1,4%) και Σάμο (-3,5%) να υπολείπονται σε ταξιδιώτες έναντι των προ πανδημικών επιπέδων.

Η Μύκονος κάλυψε το χαμένο έδαφος του Μαΐου, καταγράφοντας άνοδο 6,5% έναντι του 2019. Ωστόσο, το νησί των ανέμων σημείωσε πτώση σε επίπεδο κίνησης εσωτερικού, η οποία βρέθηκε στο μείον 1,4% σε σχέση πάντα με τα προ πανδημίας νούμερα. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο κατέγραψε το αεροδρόμιο της Σκιάθου, στο 29,6%, παρά το γεγονός ότι η κίνηση εσωτερικού σημείωσε πτώση 3,5% σε σχέση με το 2019, ενώ σε απόλυτους αριθμούς η Ρόδος βρέθηκε στην κορυφή με πάνω από 950 χιλιάδες ταξιδιώτες.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα που προκύπτει έπειτα από σύγκριση των φετινών στοιχείων με τα αντίστοιχα περσινά. Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο η επιβατική κίνηση κατέγραψε υψηλές πτήσεις, σημειώνοντας άνοδο 7,9% σε σχέση με πέρυσι, με την κίνηση εσωτερικού να κλείνει στο συν 13,4% και τη διεθνή κίνηση να κλείνει στο συν 6,9%.

Υστέρηση σε σχέση με πέρυσι παρουσίασαν οι δύο premium τουριστικοί προορισμοί της χώρας, η Μύκονος και η Σαντορίνη, καταγράφοντας απώλειες 3,1% και 1,3% αντίστοιχα. Και στα δύο νησιά η πτώση προήλθε λόγω της μείωσης των ξένων ταξιδιωτών, με τη διεθνή επιβατική κίνηση να υστερεί σε ποσοστό 6,1% και 10,1% συγκριτικά με το 2022.

Σε ό,τι αφορά τις αγορές, μεγαλύτερη δυναμική έχει επιδείξει μέχρι στιγμής η βρετανική, με τη γερμανική να έπεται και την πεντάδα να συμπληρώνουν η ιταλική, η πολωνική και η ολλανδική.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v