Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υψηλό 8ετίας για τα «φθηνά» προϊόντα των σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης Circana, το μερίδιο σε αξία των pl, στα οποία δεν προσμετρώνται ακόμη τα στοιχεία της Lidl, έφτασε το 17,4% από 16,3% πέρυσι.

Υψηλό 8ετίας για τα «φθηνά» προϊόντα των σούπερ μάρκετ

Υψηλό οκταετίας κατέγραψε το πρώτο πεντάμηνο του έτους το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) στα σούπερ μάρκετ, κερδίζοντας πάνω από μία ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με πέρυσι.

Σύμφωνα με την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης Circana (πρώην IRI), το μερίδιο σε αξία των pl, στα οποία δεν προσμετρώνται ακόμη τα στοιχεία της Lidl, έφτασε το 17,4% από 16,3% πέρυσι. Όμως το μερίδιο αυτό υπολείπεται από τα υψηλά του 2015 που ήταν στο 19% και του 2016 που ήταν στο 18%.

Το μερίδιο που απολαμβάνουν τα pl και ο ρυθμός αύξησης της αξίας των πωλήσεών τους, +19,4% το πρώτο πεντάμηνο της φετινής χρονιάς και +16,4% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αποτυπώνει τη στροφή των καταναλωτών προς αυτά (παρά τον υψηλότερο ρυθμό ανόδου των τιμών τους) και ότι αποτελούν τον καταλύτη στη συγκράτηση του όγκου των πωλήσεων.

Παρά τις περί του αντιθέτου εκτιμήσεις, οι πωλήσεις σε όγκο παρέμειναν επί της ουσίας σταθερές στο πεντάμηνο (+0,4%). Συνολικά στο πρώτο πεντάμηνο οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε αξία αυξήθηκαν κατά 9,5% στα 3,664 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, διψήφια ποσοστά ανόδου κατέγραψαν τα γαλακτοκομικά (+14,5%), τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (10,75) και τα προϊόντα καθαρισμού για το σπίτι (+13,7%). Σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, τη μεγαλύτερη ανάπτυξη κατέγραψαν τα snacks (+5,8%), με αύξηση της αξίας τους κατά 13,9% και ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με +3,8%. Στον αντίποδα, οριακή μεν, πτώση δε, σημειώθηκε στην κατανάλωση τυποποιημένων τροφίμων (-1,3%), γαλακτοκομικών (-1,95), αλκοολούχων ποτών (-0,6%.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις το πρώτο πεντάμηνο και την καταναλωτική συμπεριφορά είναι η σημαντική αύξηση σε αξία του τζίρου των επί ζυγίω προϊόντων. Όλες οι υποκατηγορίες εμφάνισαν ανάπτυξη από 0,3% στα ψάρια μέχρι 18,2% στις σαλάτες και 11,3% στο κρέας και 14,7% στο κοτόπουλο.

Ποια όμως καταστήματα προτίμησαν οι καταναλωτές για τις αγορές τους; Τα υπερ-μάρκετ, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 13% και των πολύ μικρών σούπερ μάρκετ έως 400 τ.μ., ο τζίρος των οποίων αυξήθηκε κατά 13,9%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v