Νέο στρατηγικό σχέδιο για τα τυχερά παιχνίδια

Οι κινήσεις από την Επιτροπή Εποπτείας και Eλέγχου Παιγνίων για την προστασία των παικτών και την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου. Στους στόχους και η προσέλκυση επενδυτών.

Νέο στρατηγικό σχέδιο για τα τυχερά παιχνίδια

Μετά την οργάνωση της αγοράς ηλεκτρονικών παιγνίων με την αδειοδότηση των παρόχων η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΤ) συντάσσει νέο στρατηγικό σχέδιο για την περίοδο 2023-2027 με βασικούς πυλώνες την προστασία των παικτών, την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου και την προσέλκυση νέων επενδύσεων.

Την ίδια  στιγμή έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την αδειοδότηση των καζίνο με άδειες ΕΚΑΖ και η διάσωση των προβληματικών καζίνο ακόμα και με την διαδικασία της προσωρινής άδειας η οποία αναμένεται να πάρει «σάρκα και οστά» από τον νέο υπουργό Οικονομικών Κ. Χατζηδάκη.

Το νέο στρατηγικό σχέδιο αποτελείται από πέντε πυλώνες και συγκεκριμένα:  

Ι. Aποτελεσματική προστασία των παικτών και βελτιστοποίηση του συνολικού θετικού αποτυπώματος της αγοράς των παιγνίων.

Αυτή η ενότητα έχει δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορά στον τρόπο προστασίας των παικτών από την ΕΕΕΠ με δράσεις κανονιστικού χαρακτήρα, αλλά κυρίως με επέκταση αυτών των δράσεων στη διαρκή παρακολούθηση των αρνητικών επιπτώσεων της συμμετοχής στα παίγνια, τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για το διαρκή περιορισμό αυτών των επιπτώσεων και τη στήριξη των παικτών που αναπτύσσουν εθισμούς και προβληματικές συμπεριφορές.

Η δεύτερη κατεύθυνση αφορά στην αγορά των παιγνίων, δηλαδή τους παρόχους, με σκοπό τη διαρκή παρακολούθηση της θετικής προσφοράς τους στην κοινωνία. Όπως αναφέρεται από την ΕΕΕΠ η προσφορά τους  δεν εξαντλείται μόνο στους φόρους και τα δικαιώματα που καταβάλλουν στο Δημόσιο, αλλά εκτείνεται σε ένα πλήθος δράσεων με άμεσα και δευτερογενή αποτελέσματα.

Για την υλοποίηση αυτού του στρατηγικού άξονα απαιτείται η διαρκής συνεργασία της ΕΕΕΠ με τους παρόχους, με φορείς υποστήριξης εξαρτημένων ατόμων, με εξιδεικευμένα, σε αυτό το πεδίο, πανεπιστημιακά ιδρύματα ή άλλους συλλογικούς ερευνητικούς φορείς.

Απαιτείται και η διαμόρφωση σταθερών δομών, όπως ένα είδος «παρατηρητηρίου», που θα παρακολουθούν στενά τις δραστηριότητες της αγοράς παιγνίων, αλλά και ζητήματα που αφορούν τους παίκτες. Θα μετράει, θα αξιολογεί και θα εισηγείται τη λήψη μέτρων που θα βελτιώνουν την κοινωνική προσφορά των παρόχων και θα περιορίζουν τις αρνητικές επιπτώσεις συμμετοχής στα παίγνια.

ΙΙ. Eλαχιστοποίηση παράνομων και αντικανονικών συμπεριφορών στο χώρο των τυχερών παιγνίων και των αρνητικών επιπτώσεων τους.

Ο πρώτος τομέας αυτού του πυλώνα  αφορά την ενεργή παρέμβαση της ΕΕΕΠ στο συντονισμό όλων των φορέων που μπορούν και συμβάλλουν στον περιορισμό της λειτουργίας και εξάπλωσης παράνομων δικτύων τυχερών παιχνιδιών, επίγειων και διαδικτυακών.

Ο δεύτερος τομέας αφορά την παραβατικότητα από τους αδειδοτημένους παρόχους. Αυτό σημαίνει ενίσχυση των εποπτικών και ελεγκτικών μηχανισμών της ΕΕΕΠ για τον περιορισμό τέτοιων φαινομένων στα ελάχιστα δυνατά επίπεδα.

III. Στήριξη της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του κλάδου των παιγνίων, της ανάπτυξης νέων επενδύσεων της καινοτομίας και της εξωστρέφειας.

Προς το παρόν  η δράση της ΕΕΕΠ ήταν περιορισμένη λόγω της εστίασης σε θέματα εποπτείας, ελέγχου και κανονιστικών ρυθμίσεων. Η ΕΕΕΠ είναι μία Αρχή με σκοπό την εποπτεία ενός συγκεκριμένου παραγωγικού κλάδου, στοχεύοντας πάντα στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Είναι υποχρέωσή της να μεριμνά ώστε οι επιχειρήσεις που εποπτεύει να είναι οικονομικά βιώσιμες και να μην καταλήγουν, όπως ορισμένα καζίνο που απασχολούν την επικαιρότητα, προβληματικές επιχειρήσεις.

Αυτές οι εξελίξεις, εάν δεν αποτραπούν έγκαιρα, ζημιώνουν σημαντικά το δημόσιο συμφέρον και όχι μόνο σε ζητήματα απασχόλησης των εργαζόμενων ή αντιθέσεων μεταξύ εργαζόμενων του κλάδου και επιχειρήσεων. Βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον κυρίως επειδή η εκχώρηση νόμιμων αδειών για τυχερά παίγνια έχει πρωταρχικό σκοπό να περιορίσει τα παράνομα παίγνια. Εάν κάποιες επιχειρήσεις καθίστανται προβληματικές στον κλάδο των νόμιμων παρόχων, δίνουν χώρο στην ανάπτυξη του παράνομου τζόγου και δημιουργούν στην πραγματικότητα, πολύ μεγαλύτερα προβλήματα για το δημόσιο συμφέρον από αυτά που είναι εμφανή και σχετίζονται με τα έσοδα του Δημοσίου ή τα προβλήματα με τους εργαζόμενους.

Στον ίδιο άξονα περιλαμβάνονται ζητήματα καινοτομίας και εξωστρέφειας. Ζητήματα δηλαδή ενίσχυσης από την πλευρά της ΕΕΕΠ, στο μέτρο των δυνατοτήτων της, εκείνων των επιχειρήσεων ελληνικών συμφερόντων, που προσαρμόζονται στην εξελισσόμενη πραγματικότητα και εφαρμόζουν σύγχρονες πρακτικές  και κυρίως εκείνων που επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους σε ξένες αγορές ενισχύοντας, με αυτόν τον τρόπο, πολλαπλά την εθνική οικονομία και το δημόσιο συμφέρον.

IV. Επαρκής στελέχωση, η οργανωτική αναδιάρθρωση και η ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής της ΕΕΕΠ για ενδυνάμωση του εποπτικού, καθοδηγητικού και ελεγκτικού της ρόλου.

Η Επιτροπή έχει προχωρήσει  μία σειρά δράσεων που στοχεύουν στην υλοποίηση αυτού του στρατηγικού άξονα. Οι προσλήψεις νέων στελεχών, η βελτίωση των αποδοχών των εργαζόμενων, ακόμη και το κτίριο στο οποίο θα στεγαστεί η ΕΕΕΠ, είναι δράσεις προς αυτήν την κατεύθυνση.

V. Διαρκής ανάπτυξη της εξωστρέφειας της ΕΕΕΠ στο εξωτερικό και το εσωτερικό και η διαρκής ενίσχυση της διαφάνειας και συλλογικότητας στη λειτουργία της.

Είναι μία κατεύθυνση που σχετίζεται κυρίως με το «λογισμικό» (software) της δράσης της ΕΕΕΠ. Σχετίζεται δηλαδή κυρίως με την υπηρεσιακή κουλτούρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v