Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γ. Καραγιάννης: Ερχεται η τετραετία υλοποίησης μεγάλων έργων

Με δύο διαγωνισμούς, για τη μεγάλη Σύμβαση Παραχώρησης του ΒΟΑΚ και την επέκταση του Μετρό προς Ίλιον, κλείνει προεκλογικά ο κύκλος 2019-2023 για τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Γ. Καραγιάννης: Ερχεται η τετραετία υλοποίησης μεγάλων έργων

Χωρίς νέα αναβολή αναμένεται να διεξαχθεί η φάση υποβολής δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για τον διαγωνισμό του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ την προσεχή Δευτέρα 8 Μαΐου, όπως επιβεβαίωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης κατά τη διάρκεια άτυπης δημοσιογραφικής ενημέρωσης για τον απολογισμό πεπραγμένων.

Ο υφυπουργός συνόψισε την περίοδο 2019-2023, αναφέροντας ότι συνολικά ολοκληρώθηκαν δημοπρατήσεις για διάφορα έργα υποδομών ύψους 14 δισ. ευρώ, εκ των οποίων ήδη έργα 5,5 δισ. ευρώ έχουν δημοπρατηθεί. Εκτίμησε ότι την προσεχή τετραετία, όπου ο μεγάλος όγκος έργων θα βρίσκεται σε εξέλιξη, απαιτείται η αγαστή συνεργασία όλου του κλάδου των υποδομών με την Πολιτεία για τη διεκπεραίωσή τους.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στα έργα ΣΔΙΤ έχουν μελετηθεί και προωθηθεί 19 projects, αθροιστικού προϋπολογισμού 3,24 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 3 έργα είναι συμβασιοποιημένα (915 εκατ. ευρώ), 2 έργα αξίας 241 εκατ. ευρώ έχουν προσωρινό ανάδοχο, 12 έργα βρίσκονται σε διάφορες διαγωνιστικές φάσεις (1,84 δισ. ευρώ), ενώ ακόμη 2 βρίσκονται προς δημοπράτηση (250 εκατ. ευρώ).

Αναφέρθηκε επίσης στα έργα Παραχωρήσεων ύψους 2,5 δισ. ευρώ με πρώτο το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, αλλά και το βόρειο τμήμα του Ε65 και το έργο Πάτρα - Πύργος που εξελίσσονται ήδη κατασκευαστικά.

Επιπλέον κατέγραψε τις εξελίξεις στα έργα του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αναφέροντας ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός επέκτασης προς Ίλιον.

Επίσης ο υφυπουργός παρουσίασε την πορεία υλοποίησης διαγωνισμών και έργων στην παρούσα φάση. Αυτά έχουν ως εξής:

Αυτοκινητόδρομος Πατρών - Πύργου

Το έργο ξεκίνησε και στο τέλος του 2023 θα φτάσει στο 30% υλοποίησής του.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)

Έχει συμβασιοποιηθεί το ΣΔΙΤ Χερσόνησος - Νεάπολη και το Δημόσιο έργο Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος. Στις 8 Μαΐου αναμένεται να υποβληθούν και οι προσφορές για το μεγάλο έργο Χανιά - Ηράκλειο. Οι μελέτες για την προαίρεση Κίσσαμος - Χανιά προχωρούν και μετά το καλοκαίρι θα κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Προχωρούν οι μελέτες για το Σούδα - Αεροδρόμιο και αναμένεται η θετική γνωμοδότηση του ΓΕΝ για την οριστικοποίηση της χάραξης του δρόμου που θα κινείται οριακά εντός του χώρου του Ναυστάθμου της Σούδας. Προχωρούν προς χρηματοδότηση και τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου:

  • τμήμα Καλό Χωριό - Γέφυρα Φρουζή
  • τμήμα Γέφυρα Φρουζή - Παράκαμψη Παχιάς Άμμου

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)

Για το Βόρειο Τμήμα Τρίκαλα - Εγνατία εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη το έργο έχει ξεπεράσει το 23%. Εντός του 2023 θα παραδοθεί το τμήμα Τρίκαλα - Καλαμπάκα και στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί και το σύνολο του Νότιου Τμήματος, ΠΑΘΕ - Ξυνιάδα, που έχει ξεπεράσει το 90%.

Αυτοκινητόδρομος Αμβρακία - Άκτιο

Εντός του 2023 ολοκληρώνεται το μεγάλο έργο. Η παράκαμψη Αμφιλοχίας παραδόθηκε από το περασμένο καλοκαίρι και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια της περιοχής.

Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπογράφηκε η σύμβαση ΣΔΙΤ στις 21/4/2023.

Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover)

Υπεγράφη η σύμβαση του μεγάλου έργου για τη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησαν ήδη οι γεωτεχνικές έρευνες, ενώ οι τελικές μελέτες ήδη εκπονούνται. Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου.

Καστέλι

Αυξήθηκε το μέγεθος του νέου υπερσύγχρονου διεθνούς αεροδρομίου της χώρας, άνω του 30%, το νέο αεροδρόμιο θα αριθμεί πλέον 92.000 τετραγωνικά μέτρα, από 68.000 τετραγωνικά μέτρα που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Η πρόοδος εκτέλεσης του έργου σήμερα έχει ξεπεράσει το 22%.

Ύδρευση Πρέβεζας - Άρτας - Λευκάδας και Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο

Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση των έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ωρίμασαν και τα δημοπρατήθηκαν στα τέλη του 2022. Σήμερα έχει επιλεγεί ο προσωρινός ανάδοχο και για τα δύο έργα και στόχος είναι το Φθινόπωρο να έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες.

Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών και Μπράλος - Άμφισσα

Δημοπρατήθηκαν τέλη του 2021 τα δύο έργα και εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 υπογράφηκαν και οι δύο συμβάσεις.

Παράκαμψη Χαλκίδας

Στο επόμενο τρίμηνο θα ενεργοποιηθούν και οι 2 από τις 3 προαιρέσεις του έργου, που αφορούν στην Παράκαμψη Ψαχνών και στη οδική σύνδεση αρτηρίας Βόρειας-Νότιας Εύβοιας. Έχουν ήδη ξεκινήσει στα έργα αυτά οι οριστικές μελέτες και έως το τέλος του έτους αναμένουμε να εκκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες. Εντός του καλοκαιριού αναμένεται η εγκατάσταση του εργοταξίου.

Κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

Είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες και η πρόοδος είναι σχεδόν 50%. Τις επόμενες μέρες ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινήσει την εκσκαφή της σήραγγας από την Κατεχάκη, ενώ ο δεύτερος αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Πρόοδος του έργου 90% στη Βασική Γραμμή και της Επέκτασης προς Καλαμαριά. Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας με ΣΔΙΤ. Έχει ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαίων στο Σταθμό Βενιζέλου, ενώ παράλληλα οι συρμοί μπορούν και κινούνται σε όλη τη γραμμή από ΝΣΣ έως το Αμαξοστάσιο.

Παράλληλα με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, η κυβέρνηση είχε θέσει ως άμεση προτεραιότητά της τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.

Κατασκευή επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον

Η Α’ φάση του Διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί εντός του Μαΐου. Η Β’ Φάση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο. Ετοιμάζονται οι διαγωνισμοί μελετών για τις νέες επεκτάσεις προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Γλυφάδα, αλλά και τη συνέχιση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v