Ανώμαλη προσγείωση για τα online σούπερ μάρκετ

Υψηλότερος ο λογαριασμός, λιγότερες αγορές, περισσότερες παραγγελίες. Τι δείχνουν τα στοιχεία κατανάλωσης για τις online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ και ποιος είναι ο μεγάλος χαμένος.

Ανώμαλη προσγείωση για τα online σούπερ μάρκετ

Το πάρτι των σούπερ μάρκετ στο ηλεκτρονικό εμπόριο φθάνει στο τέλος του. Η εποχή των παχέων αγελάδων, τότε που οι πωλήσεις σε αξία και όγκο στο ηλεκτρονικό κανάλι του παραδοσιακού λιανεμπορίου τροφίμων κατέγραφαν πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, έχει περάσει ανεπιστρεπτί.

Η αύξηση του τζίρου των Online Super Market το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2023, κατά 10% στα 76 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ -στη μέτρηση δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt- είναι πλασματική.

Γιατί αυτή η ανάπτυξη προέρχεται αποκλειστικά και μόνο από τον πληθωρισμό και τις ανατιμήσεις. Ο όγκος πωλήσεις μειώθηκε το ίδιο διάστημα 10% και η μέση αξία του κάθε προϊόντος αυξήθηκε κατά 10%. (πηγή: Convert Group). 

Ακόμη και η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022 έχει πολλές αναγνώσεις. Οι καταναλωτές κάνουν περισσότερες παραγγελίες -όχι αγορές- αφενός διότι προσπαθούν να ελέγξουν τον λογαριασμό και αφετέρου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιβαρύνονται με πρόσθετο κόστος διανομής.

Σύμφωνα με την έρευνα Convert Group, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών ήταν: +33% σε προϊόντα για κατοικίδια, +19% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +13% σε ποτά και αναψυκτικά, +11% σε είδη αρτοποιίας, +10% σε βρεφικά είδη, +8% σε φρέσκα τρόφιμα, +8% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +6% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς, ενώ τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών κατά 8%.

Η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 17% των συνολικών παραγγελιών γίνονται τη συγκεκριμένη ημέρα. Σε παρόμοια τάση κινείται πλέον και η Παρασκευή, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό περίπου 17%.

Στην τρίμηνη έκθεσή της η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, αφού ήταν η κατηγορία με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην αξιακή ανάπτυξη για το 2022, με την αύξηση των σχετικών προϊόντων να ανέρχεται στο 8%. Αντίστοιχα, η τοποθέτηση συσκευασμένων προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.



Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v