Τη στιγμή που ο πληθωρισμός εμφανίζει σημάδια αποκλιμάκωσης, 7 στους 10 προμηθευτές καταναλωτικών προϊόντων (ποσοστό 68%) έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε νέο γύρο ανατιμήσεων μέσα στο έτος, με 3 στους 10 (ποσοστό 32%) να δηλώνουν ότι δεν είναι σίγουροι αν θα προβούν σε αυξήσεις.
Το στοιχείο αυτό προκύπτει από έρευνα της Nielsen -παρουσιάστηκε νωρίτερα το μεσημέρι της Πέμπτης-, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα σε δείγμα 32 CEOs από το λιανεμπόριο και τους προμηθευτές. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας, προκύπτει πως το 35% όσων προτίθενται να προχωρήσουν, εντός του έτους, σε νέες ανατιμήσεις, αυτές θα κινηθούν έως 5%, 1 στους 2 απάντησε ότι οι ανατιμήσεις θα φθάσουν έως το 10%, ενώ υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό 6% που απάντησε ότι οι αυξήσεις τιμών θα φθάσουν το 20%.
Για τη φετινή χρονιά, οι CEOs που συμμετείχαν στην έρευνα της Nielsen προβλέπουν ανάπτυξη των πωλήσεων. Ένας στους δύο (ποσοστό 53%) προβλέπει ότι ο τζίρος της αγοράς θα αυξηθεί από 2-5% ενώ για το 30% του δείγματος η ανάπτυξη της αγοράς σε αξία θα κινηθεί στα επίπεδα του 6%-10%.
Εκ διαμέτρου αντίθετη είναι πάντως η εκτίμησή τους για την πορεία της κατανάλωσης. Το 50% του δείγματος προβλέπει μείωση της κατανάλωσης, λόγω του πληθωρισμού και των ανατιμήσεων. Όμως το 40% αναμένει σταθερότητα σε επίπεδο όγκου πωλήσεων στο -1%-+1%.
Σε ό,τι αφορά τα ρίσκα, οι επιπλοκές στην εφοδιαστική αλυσίδα, η δυσκολία πρόσβασης στις πρώτες ύλες και η διαφοροποίηση στη συμπεριφορά των καταναλωτών ξεχωρίζουν.