Jumbo και Μουστάκας μπαίνουν στη μάχη για το «Καλάθι των νονών»

Παίρνουν θέση Jumbo και Μουστάκας για το «Καλάθι των νονών». Τέμπη και εκλογές «μούδιασαν» την αγορά τον Μάρτιο.

Jumbo και Μουστάκας μπαίνουν στη μάχη για το «Καλάθι των νονών»

Σε ανάκαμψη της καταναλωτικής κίνησης ενόψει Πάσχα προσβλέπουν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, θεωρώντας ότι μέρος από την αύξηση των εισοδημάτων λόγω Δώρου και αύξησης κατώτατου μισθού θα τονώσει την ψυχολογία της αγοράς που έπεσε απότομα τον Μάρτιο, ενώ το κλίμα φτιάχνει από αύριο και το «Καλάθι των νονών».

Αν και ο Μάρτιος αποτελεί παραδοσιακά μια περίοδο χαμηλών επιδόσεων για την αγορά, φέτος επιβαρύνθηκε από την τραγωδία στα Τέμπη και τις εξελίξεις που δρομολόγησε, από το κίνημα διαμαρτυρίας και τις απεργιακές κινητοποιήσεις μέχρι τον χρόνο διεξαγωγής των εκλογών.

Πολλά καταστήματα, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, επηρεάστηκαν από τα μέτρα για τις συγκεντρώσεις παραμένοντας κλειστά ή κατεβάζοντας ρολά για αρκετές ώρες τις επίμαχες ημέρες. Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο της Αθήνας, οι πωλήσεις ήταν μειωμένες ήδη από τον Φεβρουάριο και όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα, το κλίμα επιβάρυνε σε ένα βαθμό η αβεβαιότητα των επερχόμενων εκλογών.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις και οι συγκεντρώσεις του τελευταίου διαστήματος επηρεάζουν την εμπορική κίνηση και στη συμπρωτεύουσα, όπως σημειώνει στο Euro2day.gr ο Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ). Σημειώνει ότι δεν υπάρχει καταναλωτική διάθεση λόγω έλλειψης διαθέσιμου εισοδήματος, αλλά μεταφέρει τις προσδοκίες των εμπόρων για τόνωση της ζήτησης ενόψει Πάσχα, καθώς παρά τις αυξημένες υποχρεώσεις, μέρος των εσόδων από τα Δώρα και την αύξηση κατώτατου μισθού θα μπει στην αγορά. Στο επίκεντρο είναι τα καταστήματα τροφίμων και παιχνιδιών, που ετοιμάζουν τις προτάσεις τους στα αντίστοιχα «καλάθια».

Ειδικά στην αγορά παιχνιδιού, οι μεγάλες αλυσίδες Jumbο και Μουστάκας έχουν δηλώσει ήδη ισχυρό παρών στον θεσμό, προαναγγέλλοντας χαμηλές τιμές και σε προϊόντα εκτός καλαθιού. Υπενθυμίζεται ότι ο Απόστολος Βακάκης, πρόεδρος του ομίλου Jumbο, είχε μιλήσει για μειώσεις τιμών στο portfolio της εταιρείας, θεωρώντας το «καλάθι των παιχνιδιών» ένα εργαλείο εξορθολογισμού των τιμών.

«Το "καλάθι των νονών" είναι ένας τρόπος να εξυπηρετήσουμε τον καταναλωτή και να προσελκύσουμε καταναλωτές», αναφέρει στο Euro2day.gr ο Νίκος Μουστάκας, επικεφαλής της ομώνυμης αλυσίδας παιχνιδιών, τονίζοντας ότι «οι τιμές θα είναι πολύ θελκτικές, καλύτερες από πέρυσι». Εξηγεί ότι κάποια κόστη, όπως στα μεταφορικά που είχαν επιβαρύνει αρκετά τον κλάδο, έχουν ορθολογικοποιηθεί. Το θετικό αποτύπωμα στο κοστολόγιο θα φέρει καλύτερες τιμές, τόσο στον κλάδο παιχνιδιού όσο και ευρύτερα στην αγορά, κατά την άποψη του κ. Μουστάκα, που σημειώνει ότι η εταιρεία του έχει κάνει ήδη μειώσεις τιμών σε κάποιες κατηγορίες. Για την εορταστική περίοδο προβλέπει ζήτηση ανάλογη της εποχής, τονίζοντας ότι «το Πάσχα δεν είναι Χριστούγεννα, αλλά οι προσφορές δημιουργούν καταναλωτική ζήτηση».

Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι πέρα από τους μεγάλους παίκτες δεν έχουν επισημοποιήσει ακόμη τις προθέσεις τους άλλες επιχειρήσεις του κλάδου, αν και όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς πριν ανοίξει η πλατφόρμα στο e-katanalotis δεν μπορεί να προδικάσει κανείς το αποτέλεσμα.

Στο «καλάθι του Άη Βασίλη» τα Χριστούγεννα συμμετείχαν πάνω από 40 εταιρείες, όπως υπενθυμίζει ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ). Δεν διακινδυνεύει προβλέψεις για το «καλάθι των νονών», όπου θα συμμετέχουν τα ίδια προϊόντα κι επιπλέον η λαμπάδα και προαιρετικά το σοκολατένιο αυγό. Εξάλλου, η επιτυχία που είχε το «καλάθι του Άη Βασίλη» καλλιεργεί προσδοκίες αλλά για τις μικρές επιχειρήσεις οι διαδικασίες αποτελούν αντικίνητρο.

Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρείες παιχνιδιών με τζίρο πάνω από 1 εκατ. ευρώ είναι υποχρεωμένες να συμμετέχουν στο «καλάθι των νονών» ενώ προαιρετική είναι η συμμετοχή των υπολοίπων. Ωστόσο εάν ενταχθούν στην πρωτοβουλία, θα πρέπει να την εφαρμόζουν 29/3 έως 15/4, τοποθετώντας το ειδικό σήμα στο ράφι, κατάλογο των προϊόντων στην είσοδο του καταστήματος και θα πρέπει να διαθέτουν επάρκεια αποθεμάτων, καθώς τα πρόστιμα για τις παραβάσεις κυμαίνονται από 1.000 έως 10.000 ευρώ. Σχετικά με τις τιμές, σημειώνεται ότι το περιθώριο μικτού κέρδους δεν πρέπει να υπερβαίνει το αντίστοιχο προ της 1.12.2021.

Ο κ. Παπαδόπουλος σημειώνει ότι με το «καλάθι των νονών» οι επιχειρήσεις του κλάδου, παρά τις αυξήσεις που έχουν επωμιστεί τον τελευταίο χρόνο, προσφέρουν τιμές στα περσινά επίπεδα και χαμηλότερα, κάτι που βοηθά την αγορά σε μια περίοδο που η κίνηση δείχνει «μουδιασμένη». Σημειώνει ότι η χρονιά ξεκίνησε καλά, σε συνέχεια των καλών επιδόσεων τα Χριστούγεννα και θεωρεί μάλλον συγκυριακή την αδυναμία της αγοράς τις τελευταίες εβδομάδες, δεδομένου ότι το κλίμα θα τροφοδοτήσουν και τα θετικά μηνύματα από το άνοιγμα της τουριστικής σεζόν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v