Αύριο, και μετά την ολοκλήρωση των επισκέψεων σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Επικρατείας και μεταβατικός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτης θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου, προφανώς επιχειρώντας μια πρώτη αποτίμηση της κατάστασης μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Πέραν της επείγουσας και κρίσιμης ενημέρωσης, ωστόσο, στο υπουργείο Υποδομών εκκρεμούν σημαντικές νέες δημοπρατήσεις, αλλά και συμβασιοποίηση ώριμων διαγωνισμών, που έως πρότινος αναμένονταν να μετακινηθούν χρονικά μόνον από την πιθανή προκήρυξη εκλογών. Μετά το τραγικό συμβάν, ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα υπογραφών, υποβολής προσφορών ή νέων δημοπρατήσεων ευλόγως τίθεται εν αμφιβόλω.
Ειδικότερα, για το τέλος Μαρτίου είχε προγραμματιστεί η υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ, σύμβαση που εκτιμάται ότι θα άγγιζε το 1,2-1,5 δισ. ευρώ. Επίσης για τις 17 Μαρτίου είναι προγραμματισμένη η υποβολή φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το δημόσιο έργο επέκτασης της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, συνολικού κόστους 310 εκατ. ευρώ.
Πέραν αυτών, σε φάση τελικών υπογραφών βρίσκονται σημαντικά οδικά έργα καθώς έχουν ανακηρυχθεί ανάδοχοι και οι συμβάσεις είτε οδεύουν προς το Ελεγκτικό Συνέδριο είτε οι προσυμβατικοί έλεγχοι ολοκληρώνονται.
Ειδικότερα, αναμένονταν υπογραφές για το οδικό Παράκαμψης Χαλκίδας - Ψαχνών με οριστικό ανάδοχο τον όμιλο Μυτιληναίο, με προϋπολογισμένο κόστος 210 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως πριν το Πάσχα, εκτιμάτο ότι θα ολοκληρωνόταν η διαδικασία για την υπογραφή της σύμβασης για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ (Χερσόνησος- Νεάπολη), που αποτελεί έργο ΣΔΙΤ με ανάδοχο σχήμα την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Παράλληλα, στο Ελεγκτικό Συνέδριο οδηγήθηκε το επίσης οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, αξίας 300 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο σχήμα την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, με τις αρχικές προβλέψεις να κάνουν λόγο για πιθανή συμβασιοποίηση μέσα στον Απρίλιο και πριν τις εθνικές εκλογές, τουλάχιστον με τα προ του δυστυχήματος δεδομένα.
Πέραν των οδικών έργων, σειρά διαγωνισμών εκ μέρους της ΕΡΓΟΣΕ βρίσκονται σε εξέλιξη και μάλιστα στη Β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, με κύριο αντικείμενο την επέκταση του σιδηροδρόμου, τη διασύνδεση με λιμάνια και εμπορευματικές περιοχές. Πρόκειται για έξι διαγωνισμούς, αθροιστικού ύψους άνω των 4 δισ. ευρώ, οι οποίοι, αν και σε πρώιμο στάδιο, είχαν θέσει τις βάσεις για μεγάλες επενδύσεις. Δεδομένου ότι επιχειρησιακά σήμερα η ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται χωρίς διευθύνοντα σύμβουλο (μετά την παραίτηση του κ. Γ. Γκίνη), αλλά και δεδομένου ότι οι τραγικές εξελίξεις απαιτούν νέα στρατηγική από την πολιτική ηγεσία, ενδέχεται οι όποιες προτεραιότητες να αλλάξουν.