Τα επόμενα ορόσημα για την αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου

Μέσα στον Μάρτιο θα ανακοινωθούν όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής στη β’ φάση του διαγωνισμού. Σε εκκρεμότητα παραμένει η αντίστοιχη διαδικασία για το λιμάνι του Ηρακλείου

Τα επόμενα ορόσημα για την αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου

Μέσα στον Φεβρουάριο αναμένεται να αποσφραγιστούν οι υποβληθέντες φάκελοι Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος που κατέθεσαν οι υποψήφιοι επενδυτές στο πλαίσιο του διαγωνισμού που «τρέχει» το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, με την ανακοίνωση όσων πληρούν τα κριτήρια για να συμμετάσχουν στη β’ φάση να τοποθετείται μέσα στον Μάρτιο.

Βέβαια, καθοριστικό ρόλο στον χρόνο διεξαγωγής της β’ φάσης του σχετικού διαγωνισμού -ο οποίος πραγματοποιείται μέσω πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού συμμετοχής τουλάχιστον 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού-, εκείνης των δεσμευτικών προσφορών, θα διαδραματίσουν οι επικείμενες εκλογές, παρά το γεγονός ότι στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών και η ολοκλήρωση της συναλλαγής. Σε κάθε περίπτωση, η συμμετοχή 11 εταιρειών στην α’ φάση του διαγωνισμού ανέδειξε τη σημασία του λιμανιού του Βόλου και ικανοποίησε τη διοίκηση του Ταμείου.

Οι σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης του συγκεκριμένου λιμένα, που σχετίζονται με τη θέση του στο κέντρο της ηπειρωτικής χώρας και στην ευρύτερη περιοχή, έχουν προσελκύσει κατά καιρούς το ενδιαφέρον ελληνικών και ξένων εταιρειών, οι οποίες εξετάζουν επισταμένα την τοποθέτησή τους στον Βόλο.

Μάλιστα, εκτός από το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα διατηρεί μια θέση μεταξύ των πέντε ελληνικών λιμένων με τη μεγαλύτερη διακίνηση εμπορευμάτων, πρόκειται για ένα από τα λιμάνια που ισχυροποιούν σταδιακά τη θέση τους στον χώρο της κρουαζιέρας.

Υπενθυμίζεται ότι φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος υπέβαλαν τα εξής οκτώ επενδυτικά σχήματα: Advance Properties O.O.D., Κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε., Κοινοπραξία Intrakat A.E. – TΕΚΑΛ Α.Ε., Κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε., Mariner Capital Ltd, QTerminals W.L.L., ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.

Η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ο.Λ.Β. Α.Ε. έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062. Οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.

Σε εκκρεμότητα βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης, καθώς μέσα στο επόμενο δίμηνο εκτιμάται ότι θα ενεργοποιηθεί η β’ φάση του σχετικού διαγωνισμού, εκείνη της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Η γεωστρατηγικής σημασίας θέση του κρητικού λιμανιού στο κέντρο της νοτιοανατολικής Μεσογείου, οι δραστηριότητες που «ευδοκιμούν» σε αυτό, η δυνατότητα ανάπτυξης μικρού διαμετακομιστικού κέντρου εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και η καθιέρωσή του τα τελευταία χρόνια σε λιμένα εκκίνησης (home porting) για την κρουαζιέρα αποτελούν μαγνήτη για τους επενδυτές.

Στην β’ φάση διεκδίκησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών (67% κατ’ ελάχιστον) του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου έχουν περάσει η Olete Limited, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p.A. - Μινωικές Γραμμές Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, η κοινοπραξία Portek International Private Limited - GPH Cruise Port Finance LTD, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. - Attica Grοup, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - Aviareps Ελλάς Α.Ε., η κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε. - Goldenstep Shipping Limited, η OΛΘ Α.Ε. και η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. - JCC S.A.L.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v