Ξεκινάει διεθνής διαγωνισμός για την ΕΑΒ, τι προβλέπει

Στην τελική ευθεία η εξυγίανση της ΕΑΒ, αναφέρουν Κυβερνητικοί Αξιωματούχοι στο Euro2day.gr. Τι περιλαμβάνει το project, το «σπάσιμο» στα δύο της ΕΑΒ και ποιος ο ρόλος της Lockheed.

Ξεκινάει διεθνής διαγωνισμός για την ΕΑΒ, τι προβλέπει

Στα «χέρια» 4 τουλάχιστον διεθνών ηγέτιδων εταιρειών του κλάδου της αεροναυπηγικής, βρίσκεται εδώ και λίγες ώρες η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή τους στο διεθνή διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, αναφέρει στο Euro2day.gr Κυβερνητικός Αξιωματούχος.

Μεταξύ αυτών που έχουν λάβει την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, σύμφωνα με πηγές του Euro2day.gr, είναι οι: Lockheed Martin και Dassault Aviation, που ήδη συνεργάζονται στενά με την ΕΑΒ. Κάτι που δεν επιβεβαιώνεται από Κυβερνητικές πηγές ούτε και από τον οικονομικό σύμβουλο της διαγωνιστικής διαδικασίας την ΕΥ και τον κ. Μιχάλη Χουρδάκη που χειρίζεται το project ο οποίος δεν θέλησε να δώσει πληροφορίες για τη διαδικασία που μόλις εκκίνησε.

Το σχέδιο της Κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση της ΕΑΒ προβλέπει, όπως αναφέρει η ίδια πηγή, τον μετασχηματισμό της εταιρείας με το «σπάσιμο» της σε δύο οικονομικές οντότητες την Asset Co (πάγια και τις υποδομές) και την Commercial Co με την είσοδο στην τελευταία στρατηγικού επενδυτή. Ο στρατηγικός επενδυτής θα αποκτήσει το 49% στην εμπορική εταιρεία -το 51% θα παραμείνει στα «χέρια» του Ελληνικού Δημοσίου-, αλλά, μέσω της συμφωνίας μετόχων, θα έχει τον έλεγχο της διοίκησης.

Η Εμπορική εταιρεία, που δεν θα έχει υποχρεώσεις ούτε περιουσιακά στοιχεία εκτός από εμπορικές συμβάσεις, θα είναι και υπεύθυνη για τη συντήρηση και διαχείριση των εγκαταστάσεων της Asset Co μέσω μακροχρόνιας συμφωνίας αποκλειστικής μίσθωσης. Επίσης στις υποχρεώσεις της Εμπορικής Εταιρείας θα είναι ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της Asset Co και η πρόσληψη και εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού.

Από την άλλη πλευρά η Asset Co θα απορροφήσει όλα τα υφιστάμενα πάγια περιουσιακά στοιχεία και το υλικό της ΕΑΒ, ενώ θα παραμείνει 100% ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου.

Η Διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις. Στόχος της Α' Φάσης είναι να δοθεί η δυνατότητα σε μέρη που πληρούν τα κριτήρια του Ελληνικού Δημοσίου να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να συμμετάσχουν στο διεθνή διαγωνισμό. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, θα επιλεγούν ο επενδυτές που πληρούν τα κριτήρια για να συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση και να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά.

Η ΕΑΒ ιδρύθηκε το 1975 (Νόμος 43/75) με κύρια αποστολή την παροχή υπηρεσιών και προϊόντων για την υποστήριξη των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Στη χρήση του 2021 (τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός) η ΕΑΒ εμφάνισε καθαρά κέρδη μετά από φόρους 1,5 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 18,7 εκατ. ευρώ το 2020. Το θετικό αποτέλεσμα προκύπτει, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, τόσο από την αύξηση του κύκλου εργασιών όσο και από τη σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους και των χρηματοοικονομικών εξόδων, όπως προβλέπει το πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2021-2025. Ο κύκλος εργασιών της το 2021 διαμορφώθηκε στα 74,8 εκατ. ευρώ έναντι 49,1 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 52,2%.

Το συνολικό ανεκτέλεστο φθάνει στα 840 εκατ. ευρώ, με προοπτική να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ σύμφωνα με τη διοίκησή της. Σε ότι αφορά τις δραστηριότητές της αναβαθμίζει, 83 F-16 σε επίπεδο Viper, εκτελεί το πρόγραμμα συντήρησης των αεροσκαφών C-130, ενώ εξάγει, ως υποκατασκευαστής της Lockheed Martin, το 30% των αεροσκαφών F-16 και C-130 για την παγκόσμια αγορά. Πρόσφατα, δε, υπέγραψε επέκταση αυτών των συμβάσεων κατά 190 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v