«Σήμερα ξέρουμε ότι ένας στους δύο καταναλωτές που μπαίνει στο σούπερ μάρκετ αγοράζει σίγουρα όχι ένα αλλά αρκετά προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού. Αρα το καλάθι αποτελεί πλέον σημαντικό κομμάτι του τζίρου των σούπερ μάρκετ», είπε το πρωί της Τετάρτης ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.
Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που υπάρχει πίεση από την πλευρά της βιομηχανίας για ένταξη περισσότερων επώνυμων προϊόντων στο καλάθι. Ετσι, τις επόμενες ώρες θα πραγματοποιηθεί νέος γύρος διαπραγματεύσεων με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τις βιομηχανίες τροφίμων, είπε ο υπουργός απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Euro2day.gr.
«Η συνάντηση θα επαναληφθεί στο τέλος της εβδομάδας, για να δούμε εάν μπορούμε να βρούμε έναν μηχανισμό να εντάξουμε και περισσότερα προϊόντα στο καλάθι, κυρίως για να δώσουμε την ευκαιρία σε κάποιες βιομηχανίες να κάνουν σοβαρές εκπτώσεις αυτή τη φορά, για να πετύχουν την ένταξή τους στο καλάθι. Εάν αυτό πράγματι είναι βούλησή τους, θα βρούμε τον τρόπο, εάν όχι, θα συνεχίσουμε», συμπλήρωσε.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι ο βασικός μηχανισμός δεν μπορεί να πειραχτεί «καθόσον πηγαίνει πάρα πολύ καλά» όπως είπε, ωστόσο σε σχετική ερώτηση του Euro2day.gr αν θα υπάρξει υποχρεωτικότητα ένταξης επώνυμων προϊόντων στο καλάθι ανέφερε: «Δεν θα είναι υποχρεωτικό με την έννοια ότι θα πούμε να βάλουν την τάδε σοκολάτα ή το τάδε βούτυρο. Θα μπορούσε όμως να είναι υποχρεωτικό να έχει τουλάχιστον ένα επώνυμο προϊόν. Σε αυτή την περίπτωση, θα αφήσουμε την αγορά να αποφασίσει ποιο επώνυμο προϊόν στην κάθε κατηγορία θα είναι».
Ο υπουργός έσπευσε να σημειώσει, «προσπαθούμε να χειριστούμε την κρατική εξουσία υπό δύσκολες στιγμές και φιλελεύθερη οπτική. Αφήνουμε την αγορά να λειτουργεί όχι με υποχρεωτικά μέτρα».
«Παρά τον πληθωρισμό στο καλάθι οι τιμές παραμένουν σταθερές», ανέφερε ο υπουργός προσθέτοντας ότι για το εύρος του χρόνου που εφαρμόζεται η πρωτοβουλία είναι εντυπωσιακό ότι κρατάει σταθερές τιμές. Δηλαδή κρατάει σταθερές τις μειωμένες τιμές, όπως εξήγησε ο ίδιος. Την 11η εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού του νοικοκυριού, όπως έκανε γνωστό ο υπουργός, από τα 833 προϊόντα, σε 55 προϊόντα (ποσοστό 7%) οι τιμές αυξήθηκαν, σε 52 (ποσοστό 6%) μειώθηκε και σε 726 (87%) παρέμεινε σταθερή.
Ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι οι καταναλωτές που προτιμούν το καλάθι του νοικοκυριού κερδίζουν λεφτά και δεν έχει κάνει με το εάν ψηφίζουν ΝΔ ή ΣΥΡΙΖΑ.
Για την επίπτωση που έχει το καλάθι στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ο υπουργός ανέφερε: «Υπάρχουν πολλά παράπονα από τα σούπερ μάρκετ ότι πλέον το καλάθι τούς κοστίζει πολλά λεφτά, γιατί ακριβώς έχει αυξηθεί το μερίδιο στον τζίρο τους σε πολύ μεγάλο βαθμό. Σημειώστε ότι υπάρχουν αλυσίδες που στο καλάθι πουλάνε κάτω από το κόστος, για να παρουσιάσουν ένα ανταγωνιστικό καλάθι».
Επίσης ανέφερε ότι από την πλευρά των σούπερ μάρκετ υπάρχει η αγωνία ότι αν συνεχιστεί το καλάθι, θα αποτελεί πλέον τμήμα μεγάλης επίπτωσης στα ετήσια αποτελέσματά τους.