Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ενα χρόνο πίσω πάει η ανάκαμψη της αεροπορικής βιομηχανίας

Το 2025 τοποθετεί την πλήρη επαναφορά του κλάδου το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης. Στο -9% έναντι του 2019 εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2023.

Ενα χρόνο πίσω πάει η ανάκαμψη της αεροπορικής βιομηχανίας

Εναν χρόνο αργότερα, δηλαδή το 2025, μεταθέτει πλέον την πλήρη ανάκαμψη της αεροπορικής επιβατικής κίνησης το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης (Airports Council International - ACI Europe), με βάση την αναθεωρημένη επί τα χείρω πρόβλεψη για το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων.

Σύμφωνα με το ACI Europe, το 2023 εκτιμάται ότι ο αριθμός των επιβατών θα παραμείνει μειωμένος κατά 9% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 220 εκατ. ταξιδιώτες λιγότερους.

Παράλληλα, προβλέπεται ότι η πλήρης ανάκαμψη του κλάδου θα πραγματοποιηθεί το 2025, αντί για το 2024, όπως θεωρείτο βάσει της σχετικής πρόβλεψης του περασμένου Μαΐου. Όπως προβλέπεται, πάντως, η ανάταξη της αεροπορικής επιβατικής κίνησης θα συνεχιστεί και το 2024, το οποίο, τελικά, προβλέπεται ότι θα κλείσει με μείωση 2% σε σχέση με το 2019. Το 2025 εκτιμάται ότι η επιβατική κίνηση θα καταγράψει άνοδο 2%, για να ενισχυθεί περαιτέρω το 2026 κατά 5% συγκριτικά με τα προ πανδημίας νούμερα και να φτάσει το 2027 στο συν 9% σε σχέση πάντα με το 2019.

Σε ό,τι αφορά το 2023, το απαισιόδοξο σενάριο προβλέπει ότι η επιβατική κίνηση τον Δεκέμβριο θα διαμορφωθεί στο -12% σε σχέση με το 2019 και μέχρι τότε θα έχουν χαθεί 3,9 εκατ. ταξιδιώτες αρχής γενομένης από την έναρξη της πανδημικής κρίσης.

Οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο πόλεμος στην Ουκρανία θα συνεχίσουν να επηρεάζουν πολλές αγορές.

Παράλληλα, η επιδείνωση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος και οι πληθωριστικές πιέσεις αναμένεται να επηρεάσουν περαιτέρω τη ζήτηση, με τους αεροπορικούς ναύλους να έχουν αυξηθεί απότομα κατά το γ’ και δ’ τρίμηνο του 2022. Οσον αφορά την προσφορά, η λελογισμένη διαχείριση της χωρητικότητας κυρίως από full service αεροπορικές εταιρείες και η παράταση των ταξιδιωτικών περιορισμών στην Κίνα θα περιορίσουν επίσης την περαιτέρω αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Βέβαια, το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης αναμένει ότι ο αντίκτυπος αυτών των αρνητικών καθοριστικών παραγόντων στην επιβατική κίνηση θα αντισταθμιστεί εν μέρει από την υψηλή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής και τη διαρκή επέκταση των low cost εταιρειών.

«Η επιβατική κίνηση έχει επανέλθει δυναμικά από την περασμένη άνοιξη και μέχρι στιγμής έχει επιδείξει ισχυρή ανθεκτικότητα απέναντι στις αυξανόμενες γεωπολιτικές και οικονομικές προκλήσεις. Ωστόσο, αναμένουμε τώρα ότι η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης θα εξισορροπηθεί προοδευτικά, με τον χρονικό ορίζοντα να μετατίθεται στο 2025, όταν τελικά τα αεροδρόμια της Ευρώπης θα επανέλθουν στο σημείο που βρίσκονταν πριν από την εμφάνιση της νόσου COVID-19. Το επόμενο έτος, θα χάσουμε 220 εκατ. επιβάτες επιπλέον, πράγμα που σημαίνει ότι ο όγκος των επιβατών θα φτάσει το 2023 στα επίπεδα του 2017. Ολα αυτά αντικατοπτρίζουν ένα μείγμα καθοριστικών παραγόντων, με περισσότερα αρνητικά παρά θετικά στοιχεία», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v