Το πλάνο της ONEX για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας

Στόχος είναι η επισκευή περίπου 200 πλοίων στα Ναυπηγεία σε ετήσια βάση. Στα 102 εκατ. ευρώ η χρηματοδότηση της DFC.

Το πλάνο της ONEX για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας

Το προσεχές καλοκαίρι, και συγκεκριμένα το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, τοποθέτησε χρονικά τις πρώτες επισκευές πλοίων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ONEX Shipyards & Technologies, Πάνος Ξενοκώστας, υπό την προϋπόθεση ότι η σχετική συμφωνία εξυγίανσης που υπεγράφη πριν από λίγες ημέρες θα επικυρωθεί μέσα στην Aνοιξη από το αρμόδιο δικαστήριο. Επεσήμανε, δε, ότι βάσει σχεδιασμού, εκτιμάται ότι περίπου 200 πλοία όλων των τύπων θα επισκευάζονται στα Ναυπηγεία Ελευσίνας σε ετήσια βάση.

Στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης, ο επικεφαλής της ONEX τόνισε ότι τα τελευταία 2,5 χρόνια, και μέχρι τον επόμενο Απρίλιο (σ.σ.: τότε εκτιμάται ότι θα έχει βγει η απόφαση του δικαστηρίου), θα έχουν επενδυθεί συνολικά περί τα 5 εκατ. ευρώ στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, συμπεριλαμβανομένου του 1,2 εκατ. ευρώ που έχει κατευθυνθεί για την αποπληρωμή μέρους των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Μάλιστα, όπως τόνισε στο πλαίσιο του 5th Athens Investment Forum, για την ανασύσταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας έχει δρομολογηθεί ένα πρόγραμμα, ύψους μισού δισεκατομμυρίου ευρώ, με τα μισά έργα να είναι εμπροσθοβαρή και να υλοποιούνται την επόμενη 5ετία.

Ο επικεφαλής της ONEX εστίασε, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης του Τύπου, στις δύο συνεργασίες που έχουν συναφθεί στην κατεύθυνση αναγέννησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Η πρώτη αφορά την DFC, τον χρηματοδοτικό οργανισμού του αμερικανικού κράτους, που θα χρηματοδοτήσει σε πρώτη φάση με 102 εκατ. ευρώ (δάνειο μετατρέψιμο) το project εξυγίανσης των Ναυπηγείων και η δεύτερη αφορά την ιταλική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri, η οποία διεκδικεί το αμυντικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού για τη ναυπήγηση των ελληνικών κορβετών.

Ο Π. Ξενοκώστας ξεκαθάρισε ότι η αναγέννηση των Ναυπηγείων της Ελευσίνας και το πλάνο της ONEX δεν εξαρτώνται από την απόφαση του Πολεμικού Ναυτικού και τα εξοπλιστικά προγράμματα. Τόνισε, ωστόσο, ότι σημαντικό ρόλο στην επιλογή της Fincantieri ως συνεργάτη της ONEX έπαιξε, πέρα από την τεχνογνωσία, το γεγονός ότι η ιταλική εταιρεία είναι σύμφωνη με την κατασκευή των 3 κορβετών στην Ελλάδα, εάν επιλεγεί για το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού. Μάλιστα, σχετικά με τη συνεργασία με τη Fincantieri, όπως είπε ο επικεφαλής της ONEX, αυτή αφορά από μεταφορά τεχνογνωσίας μέχρι τη μετοχική συμμετοχή.

Στον αμυντικό τομέα, πάντως, η ONEX στοχεύει να βελτιστοποιήσει και να αναβαθμίσει την υφιστάμενη γραμμή παραγωγής των τορπιλακάτων και ταυτόχρονα, φιλοδοξεί να αναπτύξει και μια άλλη γραμμή παραγωγής μεγαλύτερων πλοίων, όπως για παράδειγμα κορβετών, με σκοπό και οι δύο γραμμές παραγωγής διεισδύσουν στις διεθνείς αγορές.

«Εμείς προχωράμε ένα πλάνο με βάση αυτό που ξέρουμε να κάνουμε, την ναυτιλία. Όμως, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας βρήκαμε και ένα αμυντικό κομμάτι. Το αμυντικό κομμάτι εφόσον υπάρχει και με δεδομένο ότι η Ελλάδα και το Πολεμικό Ναυτικό θέλουν εδώ ναυπηγείο, είναι κάτι το οποίο έχει ενταχθεί μέσα στα πλάνα μας, γιατί υπάρχει η πείρα και η αγορά. Δεν εξαρτώνται η εξυγίανση και το επιχειρηματικό πλάνο της εταιρείας από τα αμυντικά συμβόλαια του Πολεμικού Ναυτικού», τόνισε, μεταξύ άλλων, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι τα ναυπηγεία «θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους εφόσον ζητηθεί».

«Θα περιμένουμε για να δούμε τι σχέδια έχει το Πολεμικό Ναυτικό. Εάν δεν υπάρχει πρόγραμμα, θα κοιτάξουμε να γεμίσουμε τα ναυπηγεία μας με άλλα αμυντικά προγράμματα. Δεν εξαρτώνται τα ναυπηγεία από έναν πελάτη», προσέθεσε, ενώ αναφερόμενος στη συνεργασία με τη Fincantieri τόνισε ότι αυτή «δεν αρχίζει και τελειώνει σε ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα».

Ο Π. Ξενοκώστας τόνισε ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ ελληνικών ναυπηγείων και ότι η πίτα είναι διεθνής, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη συμβολή της ONEX και των ναυπηγείων στην ενεργειακή μετάβαση και την ενεργειακή ανεξαρτησία της Ελλάδας.

Από το βήμα του 5th Athens Investment Forum, επεσήμανε, δε, ότι το στοίχημα της ONEX έγκειται στην ανάπτυξη μέσα στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας ενός εθνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος, ούτως ώστε οι εφοπλιστές που θα επισκέπτονται τα Ναυπηγεία να βρίσκουν μία πλατφόρμα για ολοκληρωμένες λύσεις. «Δεν είναι δυνατόν να πιστεύουμε ότι θα αλλάξουν εδώ τα πράγματα ενεργειακά, εάν δεν υπάρχουν υποδομές, και για να πραγματοποιηθούν τα έργα, αλλά κυρίως να υποστηριχθούν, χωρίς τα μεγάλα ναυπηγεία, είτε αυτό αφορά έργα εξορύξεων, είτε αυτά αφορούν αγωγούς, είτε αφορά ανεμογεννήτριες», είπε χαρακτηριστικά. Στόχος της ΟΝΕΧ, άλλωστε, είναι να μετατραπούν τα Ναυπηγεία σε έναν κόμβο που θα στηρίζει την εμπορική ναυτιλία οριζόντια, λειτουργώντας ηγετικά για το σύνολο του βιομηχανικού οικοσυστήματος της περιοχής.

Εστιάζοντας στην έλλειψη προσωπικού και στην κατάρτισή του, ο Π. Ξενοκώστας προανήγγειλε τη συνεργασία της ONEX και του ΟΑΕΔ για τη δημιουργία μιας σχολής για νέους εργατοτεχνίτες στην Ελευσίνα, ενώ αναφερόμενος στο Νεώρειο της Σύρου, ανακοίνωσε ότι το πρώτο διεθνές κέντρο καινοτομίας της Cisco εκτός Αμερικής θα δημιουργηθεί στο νησί, όπου επίσης θα λειτουργήσει και η πρώτη σχολή για νέους εργατοτεχνίτες από την ΟΝΕΧ σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας.

Ως προς το Νεώριο της Σύρου, ο όμιλος ONEX έχει επενδύσει περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ στη μονάδα, καλύπτοντας παλιές οφειλές, ύψους 10 εκατ. ευρώ, αλλά και αναβαθμίζοντας τις υποδομές. Αποτέλεσμα είναι ότι πλέον τα ναυπηγεία απασχολούν 600 εργαζόμενους και εξυπηρετεί περίπου 100 πλοία ανά έτος, πενταπλάσια σε σχέση με πριν, συνεισφέροντας περίπου το 15% του ΑΕΠ του νησιού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v