Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς θα κλιμακωθούν εκπτώσεις-προσφορές μέχρι την Black Friday

Οι προσφορές που ήδη ξεκίνησαν από μεγάλες αλυσίδες και πώς προετοιμάζεται το θερμό εκπτωτικό τριήμερο 25-27 Νοεμβρίου. Η εικόνα σε ηλεκτρονικά είδη, ένδυση, είδη σπιτιού και καλλυντικά. Ακολουθεί η Cyber Monday.

Πώς θα κλιμακωθούν εκπτώσεις-προσφορές μέχρι την Black Friday

Η αγορά «προθερμαίνεται» από την περασμένη Κυριακή για την Black Friday και ετοιμάζεται για φουλ εκπτωτικό τριήμερο από την Παρασκευή 25 μέχρι και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου, ενώ ακολουθεί και η Cyber Monday, τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, όπου κορυφώνεται το εμπορικό γεγονός στα διαδικτυακά καταστήματα.

Μετά την ταλαιπωρία της μετάθεσης της ημερομηνίας, η απόφαση να ανοίξουν προαιρετικά τα καταστήματα την Κυριακή 27 Νοεμβρίου ικανοποιεί την πλειοψηφία των εμπόρων, μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων, που έχουν πάρει θέση σε έναν αγώνα δρόμου που θυμίζει περισσότερο μαραθώνιο παρά σπριντ.

Αν και μετά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων οι περισσότερες επιχειρήσεις -ειδικά μικρές και μικρομεσαίες, αλλά και μεγάλες αλυσίδες που δραστηριοποιούνται σε κλάδους εκτός των ειδών τεχνολογίας- προσανατολίζονταν σε ένα εμπορικό γεγονός μικρής διάρκειας, 3-5 ημερών, αλλά με μεγάλες εκπτώσεις, ο ανταγωνισμός πιέζει για πρώιμες κινήσεις.

Στα είδη τεχνολογίας, οι εταιρείες έχουν αρχίσει ήδη τις προσφορές ενώ από τον Οκτώβριο τρέχουν σχετικές καμπάνιες. Εξάλλου, η καρδιά της αγοράς στην Black Friday χτυπά στις εταιρείες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών, που άνοιξαν για τα καλά τον χορό των προσφορών από τις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, σχεδιάζοντας να κλιμακώσουν τις στρατηγικές τους μέχρι το άλλο Σαββατοκύριακο, προσθέτοντας κωδικούς και κατηγορίες στην γκάμα των εκπτωτικών προϊόντων. Συναγωνίζονται σε πρωτοτυπία και ευελιξία στις παραδόσεις, καθώς και στα μοντέλα πληρωμών. Με γεμάτες αποθήκες, οι μεγάλες αλυσίδες στοχεύουν να αποσπάσουν μερίδια αγοράς, ενώ μετά από μια περίοδο χαμηλών προσδοκιών κινούνται επιθετικά.

H Public ανακοίνωσε 1.000.000 προσφορές σε είδη τεχνολογίας, ψυχαγωγίας και οικιακές συσκευές σε Black Friday τιμές, έως -60%. Η εταιρεία προσφέρει για online αγορά την υπηρεσία Buy Now, Pay Later της Klarna, για πληρωμή σε 3 άτοκες δόσεις, χωρίς πιστωτική κάρτα και ειδικά στην Αττική, προσφέρει την υπηρεσία Flex Delivery για έλεγχο της ημέρας παραλαβής.

Για «μάγκικα deals» μιλά ο Κωτσόβολος. Δίνει πρόσβαση στον καταναλωτή σε ιστορικό τιμής το τελευταίο εξάμηνο και εξασφαλίζει υψηλές ταχύτητες στις παραδόσεις, με αυθημερόν παράδοση σε επιλεγμένο χώρο (για παραγγελίες έως τις 15:00), σε 24 ώρες σε 52 πόλεις ή σε 20' από 73 Quick Points για προϊόντα που είναι διαθέσιμα στα καταστήματα, ενώ με ποικιλία επιλογών καλύπτει και τους τρόπους πληρωμής.

Ο «Black Frider» ηγείται της καμπάνιας της Πλαίσιο, που προσφέρει τιμές Black Friday σε περιορισμένο χρόνο 21:00-23:59 κάθε μέρα καθώς και δωροεπιταγή 100 ευρώ για τα δώρα των Χριστουγέννων. Υπόσχεται «και φέτος μια ακόμα δυνατή Black Friday με ασύλληπτες προσφορές, ιλιγγιώδεις ταχύτητες παράδοσης και ακατανίκητα επίπεδα εξυπηρέτησης».

Ο ανταγωνισμός βάζει στο παιχνίδι και άλλες αλυσίδες όπως Γερμανός, iStorm, αλλά και αλυσίδες με ευρύτερο χαρτοφυλάκιο και πέραν των ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών. Για παράδειγμα, εταιρείες DIY και βελτίωσης σπιτιού ανοίγουν τη σεζόν με εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες. H Leroy Merlin, η οποία διεκδικεί την πατρότητα της Black Friday στα είδη σπιτιού στην Ελλάδα, ετοιμάζεται για μεγάλες προσφορές από την επόμενη εβδομάδα, προτείνοντας ήδη μειωμένες τιμές 20%-35% σε μια σειρά από κατηγορίες. Αντίστοιχα, η Praktiker ανακοίνωσε πτώση τιμών 30% στα ηλεκτρικά εργαλεία, 50% στις ψηστιέρες, στις τηλεοράσεις αλλά και στους... γωνιακούς καναπέδες και άλλα είδη.

Στα καλλυντικά και στον κλάδο της ένδυσης, την έναρξη της σεζόν κηρύσσουν τα e-shops των εξειδικευμένων αλυσίδων αλλά και των πολυκαταστημάτων. Ειδικότερα στα αθλητικά είδη, που έχουν καλύτερη σύνδεση με τα είδη τεχνολογίας και τη νέα γενιά, η κινητικότητα είναι πιο έντονη όπως και οι ενέργειες marketing. Η Intersport προσφέρει ήδη προϊόντα σε τιμές Black Friday, μειωμένες έως 70%, και η Cosmos Sport και η Zakcret μέχρι 50%.

Η Hall of Brands προσφέρει εκπτώσεις 30%-40% σε παπούτσια και πάνω από 50%-60% σε ρούχα, ενώ η Heaven of Brands προσφέρει και δωροεπιταγή 50 ευρώ ενόψει Black Friday. Η Adidas δίνει πρόωρη πρόσβαση σε εκπτώσεις έως 50% στα μέλη του club της ενώ τα μέλη του Membership της Nike απολαμβάνουν δωρεάν αποστολή και δωρεάν επιστροφές εντός 30 ημερών.

Στα είδη οικιακού εξοπλισμού η IΚΕΑ προχωρά σε κυλιόμενες προσφορές ανά κατηγορία, προσφέροντας αυτές τις ημέρες εκπτώσεις 20% στα παπλώματα, ενώ η Jysk εστιάζει στην ημέρα των εργένηδων και σε προσφορές για χριστουγεννιάτικα είδη με όφελος έως 60%.

Στα marketplaces έχουν αρχίσει ετοιμασίες. Όλα τα καταστήματα που συνεργάζονται με το Shopflix μπορούν να μειώσουν τις τιμές για να πάρουν μέρος στην Black Friday ενώ το Skroutz, Νο 1 marketplace στην Ελλάδα, συγκεντρώνει όλες τις Black Friday και Cyber Monday προσφορές από χιλιάδες καταστήματα σε μία μόνο σελίδα. Οι προσφορές θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, ενώ τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου ακολουθεί η Cyber Monday, καλλιεργώντας προσδοκίες μετά τον περσινό όγκο παραγγελιών που ξεπέρασε τις 650.000 στην πλατφόρμα.

Σημειώνεται ότι σε άλλα marketplaces, κυρίως ένδυσης, όπως το aboutyou, οι εκπτώσεις φτάνουν ήδη το 70%, όπως και στα εκπτωτικά καταστήματα τύπου Factory Outlet.

Ωστόσο είναι αξιοσημείωτο ότι πολυεθνικές όπως Zara, H&M, Marks&Spencer δεν έχουν κάνει ακόμη θόρυβο για την Black Friday και εστιάζουν προσώρας σε προσφορές για τα μέλη τους.

Επίσης οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις σχεδιάζουν κινήσεις για το τριήμερο 25-27 Νοεμβρίου. Αναμένεται ένα μέρος των εμπορευμάτων να προσφέρεται με έκπτωση έως 70% και τα υπόλοιπα είδη με μειωμένες τιμές 10%-20%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v