Τρία ελληνικά λιμάνια στην κορυφή της Ευρώπης

Ο Πειραιάς, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα συμπεριελήφθησαν στη λίστα με τα 5 λιμάνια της Γηραιάς Ηπείρου σε επίπεδο επιβατικής κίνησης για το 2021, σύμφωνα με έρευνα της Eurostat.

Τρία ελληνικά λιμάνια στην κορυφή της Ευρώπης

Σε τροχιά ανάκαμψης ως προς την επιβατική κίνηση βρίσκονται τα ευρωπαϊκά λιμάνια, με τρία ελληνικά, τον Πειραιά, το Πέραμα και τα Παλούκια Σαλαμίνας, να καταφέρνουν να συμπεριληφθούν στη λίστα με τα 5 κορυφαία της Ευρώπης για το 2021.

Μετά τη σημαντική μείωση κατά 45% του αριθμού των επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα λιμάνια της Ε.Ε. το 2020, το 2021 ήταν μία χρονιά πιο θετική, με τα στοιχεία της Eurostat να καταδεικνύουν μερική ανάκαμψη. Το 2021 ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 16% σε σύγκριση με το 2020 και έφτασε τα 267,9 εκατ. έναντι 230 εκατ. το 2020, παραμένοντας, παράλληλα, σημαντικά χαμηλότερος, σε ποσοστό -36%, σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, το 2019, όταν τα λιμάνια της Ε.Ε. κατέγραψαν 418 εκατ. επιβάτες.

Όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της Eurostat, η Μεσσήνη στην Ιταλία διατήρησε τα σκήπτρα και αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά ως το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της Ε.Ε. το 2021, με 8,3 εκατ. επιβάτες. Ακολούθησε το Ρέτζιο Καλάμπρια, επίσης στην Ιταλία, με 8,1 εκατ. επιβάτες και την πεντάδα συμπλήρωσαν τρία λιμάνια στην Ελλάδα, ο Πειραιάς, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα, με 5,9 εκατ. επιβάτες το καθένα.

Το 2021 τα 20 κορυφαία επιβατικά λιμάνια αντιπροσώπευσαν περισσότερο από το 34% του συνολικού αριθμού επιβατών που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Ολα τα λιμάνια εμφάνισαν σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης το 2021 σε σύγκριση με το 2019, με εξαίρεση δύο ιταλικά λιμάνια, το Πιομπίνο και το Ισόλα ντ’ Ελπμα, που κατέγραψαν αύξηση 2% και 3% αντίστοιχα.

Ως προς την εμπορευματική κίνηση, το συνολικό μεικτό βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν στα λιμάνια της Ε.Ε. εκτιμάται ότι έφτασε σε 3,5 δισ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2020, όταν και είχε καταγραφεί πτώση 7% σε σχέση με το 2019, λόγω της πανδημίας της νόσου COVID-19 και των περιορισμών που τέθηκαν σε εφαρμογή.

Η Ολλανδία παρέμεινε στην κορυφή σε ό,τι αφορά θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, καθώς τα ολλανδικά λιμάνια διακίνησαν 590 εκατ. τόνους αγαθών, 32 εκατ. τόνους περισσότερους σε σύγκριση με το 2020, αντιπροσωπεύοντας το 17% του συνολικού όγκου των θαλάσσιων εμπορευμάτων που διακινήθηκαν πέρυσι στην Ε.Ε. Την Ολλανδία ακολούθησαν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.

Το Ρότερνταμ (435 εκατ. τόνοι), η Αμβέρσα (216 εκατ. τόνοι) και το Αμβούργο (111 εκατ.) παρέμειναν τα τρία κορυφαία λιμάνια της Ε.Ε. το 2021, τόσο ως προς το μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν, όσο και ως προς τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων.

Το λιμάνι του Πειραιά (-10%), το Αλτζεσίρας στην Ισπανία (-6%) και η Κλαϊπέντα στη Λιθουανία (-5%) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με το 2020 σε επίπεδο βάρους διακινηθέντων φορτίων, με το Ζεεμπρούγκε στο Βέλγιο (+27%) και την Κοστάντζα στη Ρουμανία (+26%) να σημειώνουν τη μεγαλύτερη άνοδο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v