Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι προβλέπει η συμφωνία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Σύμφωνα με το σχέδιο της ONEX, αναμένονται άμεσες επενδύσεις 100 εκατ. δολαρίων. Ο ρόλος των DFC και Fincantieri.

Τι προβλέπει η συμφωνία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας

Την επανεκκίνηση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, η οποία θα επαναπροσδιορίσει την παραγωγική δυναμική της Ελλάδας και στον τομέα της άμυνας, σηματοδοτεί η υπογραφή του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, το οποίο σήμερα, Παρασκευή, κατατίθεται προς έγκριση στο αρμόδιο δικαστήριο.

Σύμφωνα με τη συμφωνία εξυγίανσης της ONEX, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ο Πάνος Ξενοκώστας, προβλέπεται η δημιουργία δύο νέων εταιρειών, της εμπορικής και της αμυντικής, που θα αναλάβουν το μεταβιβαζόμενο ενεργητικό και παθητικό των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Στην εμπορική εταιρεία, την ONEX ELEFSIS Shipyards Industries, στην οποία θα μεταβιβαστεί και σημαντικό τμήμα του Ενεργητικού των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αναμένεται να επενδυθούν μετά τη μεταβίβαση κεφάλαια έως 170 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση της ONEX Elefsis βασίζεται στην αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC (102 εκατ. δολάρια), καθώς και σε ίδια κεφάλαια του ομίλου ONEX (20-80 εκατ. ευρώ), ενώ δύναται να αυξηθεί ανάλογα με τις ανάγκες, σε δεύτερη φάση.

Σε ό,τι αφορά την αμυντική εταιρεία, η οποία θα φέρει την επωνυμία ONEX ELEFSIS Naval Maritime, η δραστηριότητα που θα αναπτυχθεί θα αφορά τον τομέα της ναυπήγησης πολεμικών πλοίων και λοιπών πλωτών ναυπηγημάτων, «τόσο για λογαριασμό της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, όσο και της αλλοδαπής», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Η χρηματοδότηση θα πραγματοποιηθεί, όπως προβλέπεται από τη σχετική συμφωνία, από την ιταλική Fincantieri, ιταλικούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς και την ONEX.

Στόχος της συμφωνίας εξυγίανσης είναι η διαμόρφωση ενός βιώσιμου μοντέλου επανεκκίνησης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπονται άμεσες επενδύσεις 100 εκατ. δολαρίων, διασφάλιση των θέσεων εργασίας και δημιουργία 1.400 θέσεων απασχόλησης σε ορίζοντα 3ετίας και την καταβολή αποζημιώσεων ύψους 13,4 εκατ. ευρώ, με αποπληρωμή του 100% των υπόλοιπων οφειλών προς τους εργαζομένους (ήτοι 41 εκατ. ευρώ).

Βάσει του σχεδίου, από το σύνολο των οφειλών, ύψους 432 εκατ. ευρώ, τα 211 εκατ. ευρώ θα μεταφερθούν στις δύο νέες εταιρείες. Σε αυτό το ποσό περιλαμβάνονται και τα χρέη, ύψους 142 εκατ. ευρώ, προς το Πολεμικό Ναυτικό, τα οποία θα αποπληρωθούν μετά την ημερομηνία ολοκλήρωσης των μεταβιβάσεων σε χρονικό διάστημα 30 ετών με παρακράτηση ροών.

Σύμφωνα με την Ernst & Young, η επανεκκίνηση της δραστηριότητας θα αποφέρει στο ελληνικό Δημόσιο επιπλέον έσοδα από άμεσους και έμμεσους φόρους, καθώς και από ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων, συνολικού ύψους άνω του 1,1 δισ. ευρώ κατά τα επόμενα 25 έτη.

Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας αναμένεται να απασχοληθούν 600 εργαζόμενοι κατά τους πρώτους 6 μήνες λειτουργίας τους υπό το νέο καθεστώς, δηλαδή μετά την επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης από το αρμόδιο δικαστήριο, ενώ μέχρι και το τέλος του 3ου έτους λειτουργίας, ο συνολικός αριθμός των απασχολούμενων εκτιμάται να ανέλθει σε περισσότερους από 2.000 (1.000 στην εμπορική και 1.000 στην αμυντική εταιρεία). Μάλιστα, όπως εκτιμάται, η επανεκκίνηση της λειτουργίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας θα ενισχύσει περαιτέρω την ελληνική οικονομία κατά τα επόμενα 25 έτη, διοχετεύοντας σε εγχώριους προμηθευτές και στην ευρύτερη ελληνική βιομηχανία κεφάλαια ύψους 1,6 - 1,8 δισ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v