Ασφάλιση IX: Δίνουν και παίρνουν τα «στοιχήματα» για τις αυξήσεις τιμολογίων

Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις προκειμένου να ξεκινήσει σύντομα ένας κύκλος ανατιμήσεων στα ασφαλιστικά συμβόλαια του κλάδου αυτοκινήτων, με παράγοντες της αγοράς ωστόσο να είναι επιφυλακτικοί για το ύψος των αυξήσεων, λόγω του σκληρού ανταγωνισμού.

Ασφάλιση IX: Δίνουν και παίρνουν τα «στοιχήματα» για τις αυξήσεις τιμολογίων

Κάποιες πρώτες αυξήσεις τιμολογίων στον κλάδο αυτοκινήτου έχουν ήδη ξεκινήσει, με την πλειονότητα των παραγόντων της αγοράς να θεωρεί πως η συνέχιση της ανοδικής τάσης είναι επιβεβλημένη, πλην όμως υπάρχουν και εκείνοι που τηρούν στάση αναμονής, καθώς ο ανταγωνισμός στον κλάδο παραμένει οξύς.

Το μόνο βέβαιο είναι πως η παραγωγή του κλάδου οχημάτων αυξήθηκε κατά 2,9% μέσα στο πρώτο φετινό πεντάμηνο (διακόπτοντας μεγάλη και πολυετή πτώση), με στελέχη της αγοράς ωστόσο να την αποδίδουν περισσότερο στον μεγαλύτερο αριθμό καλυπτόμενων αυτοκινήτων παρά στις αναθεωρήσεις των τιμολογίων.

«Πολύ πιθανόν, σημαντικό τμήμα της όποιας ανόδου να οφείλεται στον αυξημένο στόλο των οχημάτων που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους -επηρεάζει θετικά και ο τουρισμός- ή ενδεχομένως και στη μείωση των ανασφάλιστων οχημάτων υπό τον φόβο του προγράμματος My Auto του Υπουργείου Μεταφορών, το οποίο θα μπορεί να προχωρεί σε μαζικές διασταυρώσεις και να εντοπίζει τους παραβάτες. Η ουσία είναι ότι οι όποιες ανατιμήσεις είναι οριακές και ταυτόχρονα υπάρχουν εταιρείες που συνδυάζουν την προώθηση συμβολαίων του κλάδου αυτοκινήτου με παροχή κουπονιών εκπτωτικών αγορών σε διάφορα καταναλωτικά είδη».

Από την πλευρά του, ο κ. Γιάννης Βοτσαρίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρείας Interlife, μιλώντας στο Euro2day.gr, αναφέρει: «Είναι γνωστό ότι κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε αυξήσεις ασφαλίστρων και εκτιμώ ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσουν και άλλες. Ο πληθωρισμός επηρεάζει το κόστος των ζημιών, αυξήθηκαν τα τροχαία ατυχήματα, ενώ από τον Ιανουάριο του 2022 έχουν αυξηθεί τα όρια υποχρεωτικής ασφάλισης για πρόκληση υλικών ζημιών και σωματικών βλαβών».

Τιμή καυσίμων-κυκλοφοριακή κίνηση

Ορισμένοι παράγοντες του κλάδου ήλπισαν ότι η εκτίναξη της τιμής της βενζίνης στα πρατήρια βενζίνης μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία (από το 1,5 ευρώ πέρυσι κοντά στα 2,3 ευρώ το λίτρο την τρέχουσα περίοδο) θα είχε ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των μετακινήσεων, λόγω του ότι πολλοί οδηγοί δεν θα μπορούσαν να αντέξουν μια τόσο μεγάλη οικονομική επιβάρυνση, πέραν των άλλων επιπτώσεων που έχει επιφέρει ο πληθωρισμός στα πραγματικά οικογενειακά τους εισοδήματα και στην αγοραστική τους δυνατότητα.

Με βάση ωστόσο τα μέχρι τώρα στοιχεία και τις υπάρχουσες ενδείξεις, οι ελπίδες τους δεν δείχνουν να επιβεβαιώνονται στην πράξη. Συχνά είναι τα δημοσιογραφικά ρεπορτάζ που αναφέρονται σε μποτιλιαρίσματα αθηναϊκών δρόμων ακόμη και μέσα στον Ιούλιο, περίοδο κατά την οποία η κυκλοφοριακή κίνηση εμφανίζεται εποχικά χαμηλότερη. Η ουσία είναι ότι οι περικοπές δρομολογίων είναι περιορισμένες, καθώς φαίνεται πως η ζήτηση καυσίμων κίνησης είναι σε μεγάλο βαθμό ανελαστική.

Το πώς ακριβώς έχει η κατάσταση σχετικά με την κυκλοφοριακή κίνηση και τη φετινή κατανάλωση καυσίμων κίνησης -με ό,τι αυτό μπορεί να σημάνει για τη συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων- περιέγραψε πρόσφατα ο κ. Γιάννης Αληγιζάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ):
«Κλείνουμε ένα α' φετινό πεντάμηνο, όπου η αγορά, χάρη στην καλή πορεία των τεσσάρων πρώτων μηνών, παρουσίασε αύξηση στις βενζίνες 17,7% και στο πετρέλαιο κίνησης 13,5%. Με τα ποσοστά αυτά, καλύφθηκε το 70% των απωλειών που είχε η αγορά λόγω Covid στις βενζίνες, ενώ στο πετρέλαιο κίνησης υπερκαλύφθηκε η διαφορά με ένα ποσοστό 120%. Όμως, τον Μάιο παρατηρήθηκε μια μικρή επιβράδυνση, η οποία συνεχίσθηκε τον Ιούνιο με πολύ πιο έντονους πτωτικούς ρυθμούς, όπου η αγορά υποχώρησε 9% στις βενζίνες, που δείχνουν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα ανάπτυξης, ενώ το πετρέλαιο κίνησης κινήθηκε στο +5%, με χαμηλότερους ρυθμούς αύξησης από το προηγούμενο διάστημα.

Το στοίχημα της αγοράς τους επόμενους μήνες είναι ένα: Κατά πόσο η διαφαινόμενη πτώση της εσωτερικής κατανάλωσης θα υπερκαλυφθεί από μια πολύ καλή τουριστική σεζόν, όπως σήμερα τουλάχιστον δείχνουν τα στοιχεία».

Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα συμπεράσματα της έρευνας για τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα που διεξήγαγε η πλατφόρμα Insurancemarket.gr, σύμφωνα με την οποία προκύπτει μια γενική αύξηση στα ατυχήματα αλλά και τις βλάβες τον φετινό Ιούνιο, με μια θετική νότα σε ό,τι αφορά τους τραυματισμούς οδηγών λόγω ατυχημάτων, που είδαν μείωση σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Συγκεκριμένα, για τα τροχαία ατυχήματα που προκάλεσαν υλικές ζημιές στα αυτοκίνητα παρατηρήθηκε αύξηση κατά 24%. Οι υλικές ζημιές που υπέστησαν τα οχήματα αφορούσαν κυρίως προφυλακτήρες, καθρέπτες, παρμπρίζ και περιμετρικά κρύσταλλα. Περίπου 75% αύξηση σε σχέση με πέρυσι υπήρξε στη χρήση της κάλυψης θραύσης κρυστάλλων, η οποία αναλαμβάνει την αποκατάσταση ζημιών στα κρύσταλλα του αυτοκινήτου. Αυξημένη ήταν και η χρήση της μικτής ασφάλειας αυτοκινήτου, δηλαδή οι περιπτώσεις οδηγών που αποζημιώθηκαν, γιατί από δική τους αμέλεια προκλήθηκε ζημιά στο όχημά τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v