«Ψηφιακό Δωμάτιο» για ταχύτερη έκδοση συντάξεων εν αναμονή

Δημιουργείται chat room για αρμόδιους υπαλλήλους και υποψήφιους συνταξιούχους. Πώς θα αναζητούνται ηλεκτρονικά τα έγγραφα, πότε θα απαιτείται τηλεφωνική επικοινωνία. Πώς θα γίνεται η σύνδεση. Τι προβλέπει η σχετική ΚΥΑ. Σήμερα τα αποκαλυπτήρια.

«Ψηφιακό Δωμάτιο» για ταχύτερη έκδοση συντάξεων εν αναμονή

Τη δυνατότητα να… συνομιλούν με τον ΕΦΚΑ προκειμένου να δουν την πορεία της αίτησης συνταξιοδότησής τους αποκτούν οι εν αναμονή συνταξιούχοι καθώς το υπουργείο Εργασίας εγκαινιάζει ένα νέο, ηλεκτρονικό εργαλείο, το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας».

Ήδη οι εκκρεμότητες όσον αφορά την έκδοση των συντάξεων περιορίζονται δραστικά -αναμένεται τον Ιούνιο οι ληξιπρόθεσμες αιτήσεις να έχουν πέσει κάτω από 60.000-, με τον στόχο για μηδενισμό εντός του καλοκαιριού να φαντάζει εφικτός και πλέον η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας εμφανίζεται διατεθειμένη να βελτιώσει την επικοινωνία των πολιτών με τον ασφαλιστικό Φορέα, μειώνοντας παράλληλα την ταλαιπωρία.

Η αρχή γίνεται με τους εν αναμονή συνταξιούχους, που πλέον μέσω του «Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας» θα έχουν δυνατότητα άμεσα, με τη βοήθεια εκπαιδευμένων υπαλλήλων, να βλέπουν και να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για την πορεία των αιτήσεων συνταξιοδότησης, να «συνομιλούν» με τους αρμόδιους εισηγητές και να ενημερώνονται για το αν λείπουν έγγραφα ή αν απαιτείται η προσκόμιση επιπλέον πιστοποιητικών.

Με τον τρόπο αυτό άλλωστε, θα περιοριστούν και οι χιλιάδες κλήσεις που γίνονται καθημερινά στο 1555 ή στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ, καθώς πλέον ο πολίτης θα μπορεί, μέσω μιας σχετικά εύκολης διαδικασίας, να λάβει την απάντηση «σε τι στάδιο βρίσκεται η σύνταξή του».

Να σημειωθεί ότι η αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου που ίσχυε μέχρι πρότινος δημιουργούσε τεράστια προβλήματα τόσο στις υπηρεσίες όσο και στους πολίτες, καθώς υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις με επιστολές που χάθηκαν, έγγραφα που ταχυδρομήθηκαν σε λάθος διευθύνσεις, ή σε υπηρεσίες οι οποίες στο μεταξύ άλλαξαν διεύθυνση, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις μηνών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα ψηφιακή υπηρεσία του ΕΦΚΑ θα παρέχει τη δυνατότητα λειτουργίας chat room μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου. Θα υπάρχει έτσι δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας για υποβολή ερωτημάτων εκατέρωθεν και αιτημάτων για προσκόμιση επιπλέον εγγράφων ή δικαιολογητικών. Παράλληλα, θα υπάρχει η δυνατότητα σε πραγματικό χρόνο ο ασφαλισμένος να βλέπει την πορεία συνταξιοδότησής του. Στην πράξη, μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο εισηγητής θα καλεί τον ασφαλισμένο στο τηλέφωνο. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου.

Βάσει του σχεδιασμού, η αμφίδρομη αυτή επικοινωνία μεταξύ ΕΦΚΑ και πολιτών θα μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές με τον ασφαλιστικό φορέα. Εντός του επόμενου διαστήματος, εκτιμάται ότι θα μπορούν να έχουν ηλεκτρονικές συνομιλίες και συναλλαγές ακόμη και λογιστές για υποθέσεις που αφορούν πελάτες τους ή για ασφαλιστικά θέματα των ελεύθερων επαγγελματιών (ασφαλιστικές ενημερότητες, απογραφές κ.λπ.).

Ήδη εκπαιδεύτηκαν 600 εισηγητές και αναβαθμίστηκε το δίκτυο σε όλα τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ μαζί με σύγχρονο εξοπλισμό (υπολογιστές κ.λπ.), προκειμένου να λειτουργήσει η υπηρεσία, που αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα, σήμερα, από τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη. Ο ίδιος ο υπουργός άλλωστε, όταν στα τέλη Μαΐου είχε εξαγγείλει το μέτρο του «Ψηφιακού Δωματίου Επικοινωνίας», εκτιμούσε ότι θα επιταχύνει ακόμα πιο πολύ την έκδοση των συντάξεων.

Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ και υπογράφουν οι υπουργοί Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, στόχος της νέας υπηρεσίας είναι η επιτάχυνση της ολοκλήρωσης ελέγχου των αιτήσεων συνταξιοδότησης, μέσα από τη συστηματική ενημέρωση και επικοινωνία των εμπλεκόμενων μερών.

Στην ειδική πλατφόρμα που θα δημιουργηθεί, θα έχουν πρόσβαση ο διαχειριστής της εφαρμογής, οι πολίτες, ο υπάλληλος που θα έχει «χρεωθεί» τη διεκπεραίωση της αίτησης και ο επιβλέπων προϊστάμενος. Ενδιαφερόμενος πολίτης και αρμόδιος υπάλληλος θα συνδέονται στο ίδιο ψηφιακό περιβάλλον, με αποτέλεσμα ο άμεσα ενδιαφερόμενος όχι μόνο να βλέπει την πορεία της αίτησής του αλλά και να ενημερώνεται από τον υπάλληλο για το αν απαιτούνται επιπλέον ενέργειες και ποιες, ώστε να μειώνεται ο χρόνος αναμονής.

Για να μπορεί να εισαχθεί στην πλατφόρμα ο αιτών θα πρέπει να έχει καταχωρήσει το email του στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Όλοι οι χρήστες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες της αίτησης, καθώς και επισυναπτόμενα έγγραφα και δικαιολογητικά, ενώ θα μπορούν και να επικοινωνούν ηλεκτρονικά και εάν χρειαστεί τηλεφωνικά.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, τα θετικά αποτελέσματα από τις νομοθετικές παρεμβάσεις, τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις, τα νέα συστήματα που έχουν υιοθετηθεί, τις νέες διοικητικές μεθόδους ελέγχου που έχουν εφαρμοστεί και φυσικά τις προσπάθειες των υπαλλήλων του ΕΦΚΑ, έχουν αρχίσει και φαίνονται. Ήδη μηδενίστηκαν οι εκκρεμότητες μέχρι το 2019, μένουν κάποιες πολύ λίγες υποθέσεις του 2020 και θα κλείσουν όλες οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις μέχρι το τέλος Αυγούστου.

Το «Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας» εκτιμάται ότι θα βοηθήσει πολύ σ' αυτό, καθώς μέσω αυτής της ψηφιακής βάσης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας θα υπάρχει ανταλλαγή πληροφοριών, απάντηση ερωτήσεων και υποβολή τυχόν εγγράφων που απουσιάζουν. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, πρόκειται για μια ακόμη καινοτομία από τον ΕΦΚΑ που οδηγεί σε οικονομία χρόνου, καλύτερη εξυπηρέτηση και γρηγορότερη απονομή συντάξεων.

Να σημειωθεί άλλωστε ότι στο πλαίσιο του ψηφιακού εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ που στόχο έχει να γίνει το κράτος πιο φιλικό στον πολίτη, ήδη στον ασφαλιστικό φορέα 55 υπηρεσίες διεκπεραιώνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά. Είναι ενδεικτικό ότι τα τελευταία τρία χρόνια πραγματοποιήθηκαν 126 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, κλείστηκαν 4 εκατομμύρια ηλεκτρονικά ραντεβού και πραγματοποιήθηκαν 12.000 τηλεδιασκέψεις στο myefkalive και στο myoaedlive.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v