ΟΤΟΕ: Προβλήματα στην ψηφιακή κάρτα εργασίας στις τράπεζες

«Η κύρια ευθύνη καταγραφής και τήρησης του ωραρίου παραμένει στον εργοδότη. Τα προβλήματα πρέπει να παρακολουθούνται συστηματικά και από κοινού με τη συλλογική εκπροσώπηση σε κάθε χώρο», αναφέρει η ομοσπονδία τραπεζοϋπαλληλικών οργανώσεων.

ΟΤΟΕ: Προβλήματα στην ψηφιακή κάρτα εργασίας στις τράπεζες

Με βάση πληροφόρηση από Συλλόγους-Μέλη της για τα παρατηρούμενα προβλήματα από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στον κλάδο, η ΟΤΟΕ απέστειλε σήμερα 6/7/2022 επιστολή στις Διοικήσεις των Τραπεζών εφιστώντας τους την προσοχή στην ανάγκη ορθής καταγραφής του ωραρίου εργασίας και των τυχόν υπερβάσεων αυτού, καθώς και στην ανάγκη διμερούς παρακολούθησης και αντιμετώπισης των παρατηρούμενων προβλημάτων.

Το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

«Σε υλοποίηση του ν. 4808/2021 και της 49758/2022 Υ.Α για την ψηφιακή κάρτα εργασίας, από την 1.7.2022 όλες οι Τράπεζες υποχρεούνται και ήδη ξεκίνησαν να εφαρμόζουν ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης του χρόνου εργασίας, συνδεδεμένο σε πραγματικό χρόνο με το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
Ειδικά στις Τράπεζες η ψηφιακή κάρτα εργασίας οφείλει να αποτελέσει μέσο διασφάλισης του συμβατικού ωραρίου όλων των Τραπεζοϋπαλλήλων, με ορθή καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας και άμεση καταβολή της νόμιμα προβλεπόμενης αμοιβής σε οποιαδήποτε περίπτωση υπέρβασης του συμβατικού ωραρίου (υπερεργασία, υπερωρία κ.λπ.).

Επειδή ήδη λαμβάνουμε αναφορές από Συλλόγους-μέλη μας για:

  • Προβλήματα ορθής καταγραφής του πραγματικού χρόνου εργασίας των εργαζομένων με φυσική παρουσία (δήλωση εισόδου μετά την πραγματική έναρξη της εργασίας ή/και δήλωση εξόδου πριν την πραγματική της ολοκλήρωση, ή ακόμα και συνέχισή της με μη δηλωμένη τηλεργασία).
  • Προβλήματα ορθής εφαρμογής των κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό των διευθύνοντων υπαλλήλων κατά την απογραφική διαδικασία σε κάθε Τράπεζα, με συνέπεια να εμφανίζεται καταχρηστικά ασυνήθιστα υψηλός αριθμός «διευθύνοντων υπαλλήλων», οι οποίοι θεωρούνται «ελεύθεροι ωραρίου».
  • Προβλήματα από την εξαίρεση της τηλεργασίας από την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Για την εξαίρεση αυτή υπάρχει, από την πλευρά της Πολιτείας, σοβαρή καθυστέρηση ένταξης στην ψηφιακή κάρτα εργασίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή καταγραφή και τήρηση του συμβατικού ωραρίου καθώς και η πλήρης άσκηση του δικαιώματος αποσύνδεσης του εργαζόμενου, το οποίο στον κλάδο μας, βάσει της οικείας ΣΣΕ, οφείλει να διασφαλίζει πλήρως ο εργοδότης.

Δεδομένου ότι η κύρια ευθύνη καταγραφής και τήρησης του ωραρίου παραμένει στον εργοδότη και επειδή τα παραπάνω προβλήματα ή και όποια άλλα προκύψουν στην πορεία πρέπει να παρακολουθούνται συστηματικά και από κοινού με τη συλλογική εκπροσώπηση σε κάθε χώρο, θεωρούμε επιβεβλημένο:

  • Να υπάρχει πλήρης ενημέρωση και συμμετοχή εκπροσώπου του πλέον αντιπροσωπευτικού Συλλόγου στις διαδικασίες εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
  • Να υπάρχει διμερής μηχανισμός παρακολούθησης των εφαρμογών τηλεργασίας, προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα de facto επέκτασης του πραγματικού χρόνου εργασίας και αδυναμίας εξισορρόπησης οικογενειακής-εργασιακής ζωής.

Από την πλευρά μας ως ΟΤΟΕ:

  1. Παρακολουθούμε και θα παρακολουθούμε στενά, μαζί με τους Συλλόγους –μέλη μας, τις εφαρμογές της ψηφιακής κάρτας εργασίας στον κλάδο.
  2. Θα πράξουμε ό,τι είναι απαραίτητο προκειμένου η Ψηφιακή Κάρτα να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους εργαζόμενους.
  3. Θεωρούμε ότι η Πολιτεία έχει υποχρέωση, να στηρίξει τη σωστή εφαρμογή του Νόμου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το ωράριο των εργαζομένων και να καταγράφονται, άρα και να πληρώνονται, οι όποιες υπερβάσεις του συμβατικού ωραρίου».

Η ΟΤΟΕ δηλώνει ότι τόσο η ίδια όσο και οι Σύλλογοι-Μέλη της παρακολουθούν από κοντά την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Καλεί δε κάθε εργαζόμενο του κλάδου να αναφέρει στον Σύλλογό του, κάθε τυχόν παράβαση ή διαστρέβλωση των νόμιμα προβλεπόμενων για την τήρηση του ωραρίου και για την καταγραφή και αμοιβή του πραγματικού χρόνου εργασίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v